Bekeuringen tijdens de TT

RRowdy

MF veteraan
14 jun 2004
5.516
0
Dordrecht
Nou het was weer raak hoor, ik ben weer vrolijk op de bon geslingerd :(
Waarschijnlijk ook nog omdat ik op de terugweg dus alleen kwam te rijden en daardoor dus waarschijnlijk meer opviel. Het was dus een mooie ford stationwagon met camera die mij vrolijk voorbij kwam stuiven en met het vingertje mij duidelijk wilde maken dat zij met zo'n mooi politie-stop bord reden. Na te zijn aangehouden stapte de verschrikkelijk vrolijke diender uit om te vertellen dat hij mij ging bekeuren voor mijn iets te schuin (niet te lezen) gemonteerde kentekenplaat. Ik had dit al zien aankomen dus al rijdende had ik hem teruggebogen. Helaas voor mij hadden zij dit ook gezien |( Waardoor ik dus zowiezo de acceptgiro van 65,-- euries tegemoet kan zien. (tikt lekker aan na de laatse van vorige week van 45,--) Hij wist mij ook te vertellen dat dit eigenlijk een misdrijf is en dat ik dus ook geregistreerd had kunnen worden, maar omdat ik zo netjes reed en niet had geprobeerd weg te rijden liet hij het hierbij. Toch aardig moet ik maar denken. Zijn er nog meer mf'rs die op de bon geslingerd zijn???
 
Nou het was weer raak hoor, ik ben weer vrolijk op de bon geslingerd :(
Waarschijnlijk ook nog omdat ik op de terugweg dus alleen kwam te rijden en daardoor dus waarschijnlijk meer opviel. Het was dus een mooie ford stationwagon met camera die mij vrolijk voorbij kwam stuiven en met het vingertje mij duidelijk wilde maken dat zij met zo'n mooi politie-stop bord reden. Na te zijn aangehouden stapte de verschrikkelijk vrolijke diender uit om te vertellen dat hij mij ging bekeuren voor mijn iets te schuin (niet te lezen) gemonteerde kentekenplaat. Ik had dit al zien aankomen dus al rijdende had ik hem teruggebogen. Helaas voor mij hadden zij dit ook gezien |( Waardoor ik dus zowiezo de acceptgiro van 65,-- euries tegemoet kan zien. (tikt lekker aan na de laatse van vorige week van 45,--) Hij wist mij ook te vertellen dat dit eigenlijk een misdrijf is en dat ik dus ook geregistreerd had kunnen worden, maar omdat ik zo netjes reed en niet had geprobeerd weg te rijden liet hij het hierbij. Toch aardig moet ik maar denken. Zijn er nog meer mf'rs die op de bon geslingerd zijn???

EEEuuhhmm...nogal "niet slim" je voor zoiets te laten pakken als je naar het, door politie, drukst bekeken motorhapening gaat. :? :?
 
Reden naast ons op de snelweg ook 2 R1's zonder kentekenplaat, en die motormuizen pakten ze nieteens :?

Foei :(

Aanklagen die rotzakken...

Maar ze hebben de creativiteit uit de kast gehaald gisteren.
Doen ze anders ook wel trouwens

Een normale personenwagen met een oranje vlaggetje :}
Beetje nadenken tijden TT -Assen en je scheurt er niet voorbij, zoals de meesten wel deden.
De oranjefans hadden dus een cameraatje in de wagen.
 
Toch veranderd dat niets aan het feit dat het handiger is met dit soort dagen zelf iig dat soort simpele dingen voor elkaar te hebben, toch???

He baksteen jij bent toch zo'n vrolijke diender??? Vraagje,.....

Toen ik aan mijn vrolijke vriend vroeg of ik de video mocht zien was dat geen probleem, alleen toen hij het stukje er bij wilde pakken bleek dat hij het niet had opgenomen, vergeten aan te zetten. Heb ik nu een kans om te winnen als ik dit voor laat komen?? Het enige is wel dat hij volgens mij zag dat ik probeerde de plaat terug te buigen en daardoor dus wist dat ik wist dat ik fout zat. En daar volgens mij ook een aantekening van heeft gemaakt. Maar stel dat hij hier geen aantekening van heeft gemaakt, kan ik me dan verschuilen achter het feit dat ik niet weet wanneer een kentekenplaat te schuin gemonteerd zit? Hij blijft in mijn ogen n.l. aardig lang leesbaar voordat hij echt niet meer te lezen is.
 
He baksteen jij bent toch zo'n vrolijke diender??? Vraagje,.....

Toen ik aan mijn vrolijke vriend vroeg of ik de video mocht zien was dat geen probleem, alleen toen hij het stukje er bij wilde pakken bleek dat hij het niet had opgenomen, vergeten aan te zetten. Heb ik nu een kans om te winnen als ik dit voor laat komen?? Het enige is wel dat hij volgens mij zag dat ik probeerde de plaat terug te buigen en daardoor dus wist dat ik wist dat ik fout zat. En daar volgens mij ook een aantekening van heeft gemaakt. Maar stel dat hij hier geen aantekening van heeft gemaakt, kan ik me dan verschuilen achter het feit dat ik niet weet wanneer een kentekenplaat te schuin gemonteerd zit? Hij blijft in mijn ogen n.l. aardig lang leesbaar voordat hij echt niet meer te lezen is.

Ik?? Vrolijk B| B| :X B|

Nee, hij heeft geen video nodig, de meeste politiewagens hebben tenslotte niet eens een camera.....
Heel in het kort: als hij zegt dat je plaat niet leesbaar was, dan geld zijn ambtseed en is dus je plaat niet leesbaar.

Dat je de plaat terugbuig is wel een indicatie dat je zelf dus wist dat je plaat niet leesbaar was, en dat geeft dus aan dat t wel eens bewust zo geweest zou kunnen zijn......

Plaat niet leesbaar = bon. betalen klaar, nooit niks meer mee te doen.

Plaat bewust niet leesbaar gemaakt/gelaten = misdrijf = veel groter probleem. Veel duurder en "strafblad".

Niet teveel ophef over maken en gewoon betalen.
En ja, ik probeer dit soort antwoorden objectief te geven ;)
 
Ik dacht zelf ook al zo iets, maar ik bedoel eigenlijk wanneer wordt een kentekenplaat als niet meer leesbaar beschouwt. Is er wettelijk een maximale hoek bepaald??? Het is natuurlijk altijd mijn woord tegen dat van de politie.
p.s. de reden dat ik hem nu terugboog is omdat hij nu wel te schuin stond, maar ik moet het nu dus in orde maken en weet eigenlijk niet hoe schuin ik hem dus kan monteren.
Ik?? Vrolijk B| B| :X B|

Nee, hij heeft geen video nodig, de meeste politiewagens hebben tenslotte niet eens een camera.....
Heel in het kort: als hij zegt dat je plaat niet leesbaar was, dan geld zijn ambtseed en is dus je plaat niet leesbaar.

Dat je de plaat terugbuig is wel een indicatie dat je zelf dus wist dat je plaat niet leesbaar was, en dat geeft dus aan dat t wel eens bewust zo geweest zou kunnen zijn......

Plaat niet leesbaar = bon. betalen klaar, nooit niks meer mee te doen.

Plaat bewust niet leesbaar gemaakt/gelaten = misdrijf = veel groter probleem. Veel duurder en "strafblad".

Niet teveel ophef over maken en gewoon betalen.
En ja, ik probeer dit soort antwoorden objectief te geven ;)
 
hehe, ik heb een waarschuwing gehad.
Reed op de A28 thv Assen op 2 wielen langs een motoragent. :]

Binnen 500 meter was ie bij me om te vragen waar dat voor nodig was.
Ik uitleggen dat dat kan gebeuren met een zijspan in een korte bocht naar rechts.
Agent kijkt me aan, er zijn geen korte rechtse in deze weg.... O-)

....klopt zeg ik lacherig, maar het kan ook op rechte stukken gebeuren. *D

Agent naar het checken van de papieren: mooi op 3 wielen blijven, als een collega in een auto dat ziet zul je zeker beboet worden voor roekeloos rijgedrag....prettige dag verder en mooie combinatie trouwens....


Agent, uit de grond van mijn hart: dank u! :}
Blij dat er "goeien" zijn en ik zal het nooit weer doen.... })
 
Terug
Bovenaan Onderaan