Bekeuringen...

net 2: 1 stop politie 170kmh
en 1 flits op ongeveer 155kmh

:)

170 kmh??? Dat betekent, zelfs op de snelweg waar je 120 mag, een overschrijding van 50+ kmh. Dat betekent zover ik weet invordering van je rijbewijs...
Ik had dan echt geen :) maar een ;( neergezet! :+ :X
 
Gewoon stoppen met betalen en gaan zitten, dan is het toch gauw over met de pret kost het meer dan dat het oplevert.

Ze doen tegenwoordig ook maar wat, heb er nog 1 liggen waar ik waarschijnlijk meer naar de rechter moet. Was voor het rijden op de busbaan op het pv staat kleur onbekend, merk type kawasaki ninja. Maar ik was daar niet en mocht niet rijden ivm de voorwielen actie. En verder kleur onbekend ?????? Lime zie je niet
 
Gewoon stoppen met betalen en gaan zitten, dan is het toch gauw over met de pret kost het meer dan dat het oplevert.

Ze doen tegenwoordig ook maar wat, heb er nog 1 liggen waar ik waarschijnlijk meer naar de rechter moet. Was voor het rijden op de busbaan op het pv staat kleur onbekend, merk type kawasaki ninja. Maar ik was daar niet en mocht niet rijden ivm de voorwielen actie. En verder kleur onbekend ?????? Lime zie je niet

Voor bijna alle bekeuringen op verkeersgebied kun je niet gaan zitten om daarmee ervanaf te zijn.

Sterker nog..je krijgt 2 verhogingen....en dan worden er "dwangmiddelen" ingezet.
* Dan kan het betekenen dat je bij een controle idd boete's open hebt staan, je DIRECT moet betalen, zo niet dan mag je idd "zitten". Alleen...het boete bedrag blijft staan en je mag alsnog betalen, doe je dat niet, dan mag je bij het * weer opnieuw beginnen met lezen.

Kleur staat wel vaker niet vermeld, de huidige kleuren zijn vaak dusdanig vreemd dat de kelur niet echt definieerbaar is. De kleur wordt dan ook nog maar zelden vermeld.
 
hoe kunnen ze kawa op het pv zetten als ze dit niet kunnen zien? zitten mijn armen voor. Verder is het ding GROEN mijn pak is GROEN mijn helm is GROEN het type is een ZX10R en geen ninja (wat ook niet te lezen is van meer dan 5 meter afstand)Verder mocht ik toen niet rijden en zat ik op dat moment hier en een tijdje later bij de dealer.
 
hoe kunnen ze kawa op het pv zetten als ze dit niet kunnen zien? zitten mijn armen voor. Verder is het ding GROEN mijn pak is GROEN mijn helm is GROEN het type is een ZX10R en geen ninja (wat ook niet te lezen is van meer dan 5 meter afstand)Verder mocht ik toen niet rijden en zat ik op dat moment hier en een tijdje later bij de dealer.
Geen idee, maar gelukkig is er in Nederland de mogelijkheid om dat middels een bezwaarschrift aan de Officier van Justitie danwel de verbalisant te vragen.
Dat recht heb je en daar mag je gebruik van maken.
 
495 euries in totaal


dat zijn precies drie circuitdagen op Assen met motorsportschool holland.
 
Vage lui.

Ik heb nu bijna 5 maanden m'n motor, in die 5 maanden een slordige 15000 km gereden, en in de LAATSTE maand zomaar, opeens uit het niets voor 200,- euri aan boetes binnen gehad, en allemaal uit dezelfde gemeente :|

Eigen schuld natuurlijk, maar hoe de n**k is die logica van het schrijven van boetes aan het EIND van het jaar? Ik snap er niets van, als je gewoon elke maand je "quotum" haalt, dan hoef je niet aan het eind van het jaar elke dag 10 boetes uit te schrijven of als de sodemieter opveral flitsers neer te planten.

Het is natuurlijk een door mij gekozen beleid, ik heb edus niets te klagen....
 
Laatst bewerkt:
Afkloppen, maar ik heb nog geen boetes binnengehad dit jaar.
Terwijl ik me vaker niet dan wel aan de regels hou. })
Dus als ik nu nog een boete krijg hep ik mezelf voorgenomen niet te klagen.o-)
Hopen dat het dan ook lukt.
 
Toch blijft het leuk te lezen. :}

Om op een ander (politie) te schelden en af te geven als je zelf in de fout gaat.
:+

In het geval TS ZX10R zegt dat hij een bekeuring kreeg voor een tijdstip waarop zijn motor thuis stilstond..... ;)
Minstens 1 van beide partijen vergist zich dus, welke laat ik in het midden.


Edit: persoonsverwisseling aangepast ;)
 
Laatst bewerkt:
Afkloppen, maar ik heb nog geen boetes binnengehad dit jaar.
Terwijl ik me vaker niet dan wel aan de regels hou. })
Dus als ik nu nog een boete krijg hep ik mezelf voorgenomen niet te klagen.o-)
Hopen dat het dan ook lukt.
hier hetzelde verhaal
volgens mij woon ik dan gewoon in de goeie regio ofzo, ik rij eigenlijk ook altijd wel te hard (soms echt te hard andere keer maar een paar km/h) maar heb in de 5 jaar dat ik rij al wel 2 bekeuringen gehad voor 'tot 10 km/h' the hard. met de auto zelfs nog helemaal geen bekeuringen O-) . maar als ik hier dan lees hoeveel bekeuringen sommige mensen krijgen :X of je rijd altijd op de verkeerde plaats of je rijdt altijd met je ogen dicht of je hebt gewoon altijd pech.
 
He Rico36 sorry kerel, ik zal eens een ander vals kenteken gaan gebruiken :X
 
He Rico36 sorry kerel, ik zal eens een ander vals kenteken gaan gebruiken :X

Hey.
Ja, ik heb zl wel aan zoiets zitten denken, of kleine spiegeltjes op de hoeken van de nummerplaat. Maar ja... bij die laatste (2) boete(s) ben ik van de weg geplukt. Dan gaan ze toch je papieren nachecken. Dus als ze er dan ook nog achterkomen dat je met een valse nummerplaat rijdt ben je nog verder van huis. :? :(
 
|(

Als ik die bedragen hier zie vorbijkomen snap ik NIET dat de regering nog meer euroos wil zien.. volgens mij hebben ze hun Quotum allang.. :(

Verdorie zeg.. wat een berg geld ;(
 
|(

Als ik die bedragen hier zie vorbijkomen snap ik NIET dat de regering nog meer euroos wil zien.. volgens mij hebben ze hun Quotum allang.. :(

Verdorie zeg.. wat een berg geld ;(

Ja, ik weet het... ;(
Ik vind een bekeuring af en toe niet erg, da's het risico van het vak. Want ik rijd bijna alrijd te hard. Niet altijd zo veel maar toch wel iets. Maar dit zijn geen grappen meer... :(
 
Auch '(

Let even goed op met die laatste bekeuring, waarschijnlijk val je nu in de recidiveregeling:

De recidiveregeling is van toepassing als een bestuurder nadat hij al eerder meer dan 30 km/u te hard hebt gereden (40 km/uur op autosnelwegen), binnen een jaar na afdoening van die eerste zaak nogmaals meer dan 30 (40) km/uur te hard rijdt. Het OM biedt dan geen transactie meer aan; de verdachte moet voor de kantonrechter verschijnen. In zo'n geval kan de officier naast een boete een ontzegging eisen van de bevoegdheid een motorrijtuig te besturen (OBM). Die kan onvoorwaardelijk zijn of voorwaardelijk. In het laatste geval mag de chauffeur blijven rijden, mits hij niet opnieuw over de schreef gaat. Doet hij dat wel, dan gaat de ontzegging alsnog in.

Voordeel is wel dat je dan ook niet zo'n hoge boetes binnenkrijgt ;)
 
zelf ben ik samen met een goede vriend weken geleden(minstens een week of 5 a 6)ook geflitst vlak bij ermelo in de richting van apeldoorn.
de snelheid was ter plaatse niet erg hoog...iets van 90 op de teller waar 80 toegestaan is dus mocht ik hem nog krijgen..veel zal het dan niet zijn.
nu het mooie....de bekeuring is nog steeds niet binnen?
wat ik zelf denk is dat ik samen met mijn maat op "een" foto sta omdat we trapsgewijs/schuin achter elkaar reden.
de plisie kan met metingen er wel achter komen wie het eerste aan de beurt is maar ik heb mijn twijfels of dit wel altijd gedaan wordt.

ik weet niet van de richtlijnen zijn hoelang je moet wachten op een bekeuring en waneer zoiets gewoon niet meer in je bus valt.
wij wachten dan maar gewoon verder af.
 
wacht nog maar effe met juichen beuker.. volgens mij kan zoiets wel 3 maanden duren..
ik denk van niet....ik weet bijna voor 100% zeker dat hier ook een soort van verjaartijd aan gekoppeld zit.
hoelang die periode is weet ik ook niet precies maar het lijkt mij geil dat ik na 3 maanden nog een keertje een prentje van 30 euro krijg.
nogmaals....ik ben er dus ook niet zeker van maar 3 maanden wachten heb ik van nog niemand hier gehoord of gelezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan