Bekeuringen...

Voor het eerst in een halve eeuw dat ik mijn motor op de stoep parkeer in NL, heb ik een prent van € 99.00. In zoetermeer. De ruimte naast mijn motor was breed genoeg voor een 18 m vrachtwagen.
Gelukkig bij het thuiskomen kwam ik er achter dat het blijkbaar een waarschuwing is dat ik de mijn kenteken geregistreerd staat, zodat ik de volgende keer wel moet betalen.
Dit is nieuw voor mij.
In Duitsland wel 1 x een prent gekregen voor het zelfde delict van € 15.00 na een verhoging.
Moet niet gekker worden. -O- [afbeelding]


Tja het mooie Zoetermeer he, schrijven houden ze hier wel van. Mooi dat het dit keer bij een waarschuwing is gebleven :)
 
2017 tot nu toe boetevrij.

Tot nu toe, ik zat te bellen op de snorfiets. €160 ex €7 €9 ICT-bijdrage.

;)

Bij mij is het trouwens ook relatief lang goed gegaan tot een paar weken geleden, prent omdat de knipperlichtjes niet ver genoeg uit elkaar zaten... Kreeg er gratis ook nog eens een WOK melding bij *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor net dat provinciale wegen binnenkort trajectcontroles krijgen. Dus waarschijnlijk ontloopt niemand meer die 4km u te hard boetes.
 
Voor het eerst in een halve eeuw dat ik mijn motor op de stoep parkeer in NL, heb ik een prent van € 99.00. In zoetermeer. De ruimte naast mijn motor was breed genoeg voor een 18 m vrachtwagen.
Gelukkig bij het thuiskomen kwam ik er achter dat het blijkbaar een waarschuwing is dat ik de mijn kenteken geregistreerd staat, zodat ik de volgende keer wel moet betalen.
Dit is nieuw voor mij.
In Duitsland wel 1 x een prent gekregen voor het zelfde delict van € 15.00 na een verhoging.
Moet niet gekker worden. -O- [afbeelding]

Dit is wel een vreemd verhaal. In principe moet het een en ander in de APV geregeld zijn. In Eindhoven geldt dat je op de stoep mag parkeren, zolang je geen overlast veroorzaakt. Dit is op basis van de APV artikel 2.52a en artikel 4.13 b (let op dat de stoep onder het begrip "weg" valt in de APV, dus dit artikel is van toepassing op parkeren in een plantsoen etc.).

In de APV van Zoetermeer staat daar helemaal niets over. Er is geen artikel 2.52a of iets soortgelijks en dus valt met terug op de wet die zegt dat je niet op de stoep stil mag staan.

Wat een bullshit.
 
Koekblik verhaal...


Heb maandag afspraak in 020, parkeer, stap uit en loop naar de dichtstbijzijnde -en als enigste zichtbare- parkeermeter (wat zal het zijn, 10 meter?)

full

Op de plek waar die Jag/Daimler staat.

Doe betaal 6 euro voor 2 uur. (14:30-16:30)


Wat valt er op de mat woensdag? Een naheffing omdat ik niet of onvoldoende betaald zou hebben om 15:37.
Maak digitaal bezwaar (scan betaalbewijs EN -ja dat moet- bankafschrift van de 6 eurie).

Krijg nu net bericht dat ik in een 4 euro per uur zone stond ipv de 3 euro per uur zone.... Maar ze zijn coulant en keuren mijn bezwaar goed.
Maar als parkeerder had ik online moeten checken of bellen of ik wel bij de juiste parkeerautomaat stond...


Wow!!!


PS: tja, had ik maar met de motor moeten gaan; maar wie weet wat voor boete DAAR op staat.
 
Koekblik verhaal...


Heb maandag afspraak in 020, parkeer, stap uit en loop naar de dichtstbijzijnde -en als enigste zichtbare- parkeermeter (wat zal het zijn, 10 meter?)

[afbeelding]
Op de plek waar die Jag/Daimler staat.

Doe betaal 6 euro voor 2 uur. (14:30-16:30)


Wat valt er op de mat woensdag? Een naheffing omdat ik niet of onvoldoende betaald zou hebben om 15:37.
Maak digitaal bezwaar (scan betaalbewijs EN -ja dat moet- bankafschrift van de 6 eurie).

Krijg nu net bericht dat ik in een 4 euro per uur zone stond ipv de 3 euro per uur zone.... Maar ze zijn coulant en keuren mijn bezwaar goed.
Maar als parkeerder had ik online moeten checken of bellen of ik wel bij de juiste parkeerautomaat stond...


Wow!!!


PS: tja, had ik maar met de motor moeten gaan; maar wie weet wat voor boete DAAR op staat.


Tjee ( ik wilde eigenlijk Fuck zeggen, maar hou het netjes) , echt? Wist niet eens dat er 3 of 4 euro zones zijn.
Dus als oudjes daar parkeren( zonder smartphone) moet je toch even online checken of je het juiste bedrag hebt betaald?

Het wordt steeds gekker .
 
Koekblik verhaal...


Heb maandag afspraak in 020, parkeer, stap uit en loop naar de dichtstbijzijnde -en als enigste zichtbare- parkeermeter (wat zal het zijn, 10 meter?)

[afbeelding]
Op de plek waar die Jag/Daimler staat.

Doe betaal 6 euro voor 2 uur. (14:30-16:30)


Wat valt er op de mat woensdag? Een naheffing omdat ik niet of onvoldoende betaald zou hebben om 15:37.
Maak digitaal bezwaar (scan betaalbewijs EN -ja dat moet- bankafschrift van de 6 eurie).

Krijg nu net bericht dat ik in een 4 euro per uur zone stond ipv de 3 euro per uur zone.... Maar ze zijn coulant en keuren mijn bezwaar goed.
Maar als parkeerder had ik online moeten checken of bellen of ik wel bij de juiste parkeerautomaat stond...


Wow!!!


PS: tja, had ik maar met de motor moeten gaan; maar wie weet wat voor boete DAAR op staat.

Gewoon een app gebruiken (parkmobile oid). Je betaalt tot op de minuut dus nooit 'effe terug rennen' naar de parkeermeter danwel te veel te hebben betaald, en hij pakt het juiste tarief adhv je gps locatie. Werkt in heel NL trouwens.
 
Koekblik verhaal...


Heb maandag afspraak in 020, parkeer, stap uit en loop naar de dichtstbijzijnde -en als enigste zichtbare- parkeermeter (wat zal het zijn, 10 meter?)

[afbeelding]
Op de plek waar die Jag/Daimler staat.

Doe betaal 6 euro voor 2 uur. (14:30-16:30)


Wat valt er op de mat woensdag? Een naheffing omdat ik niet of onvoldoende betaald zou hebben om 15:37.
Maak digitaal bezwaar (scan betaalbewijs EN -ja dat moet- bankafschrift van de 6 eurie).

Krijg nu net bericht dat ik in een 4 euro per uur zone stond ipv de 3 euro per uur zone.... Maar ze zijn coulant en keuren mijn bezwaar goed.
Maar als parkeerder had ik online moeten checken of bellen of ik wel bij de juiste parkeerautomaat stond...


Wow!!!


PS: tja, had ik maar met de motor moeten gaan; maar wie weet wat voor boete DAAR op staat.






De reden dat je bezwaar goedgekeurd werd, lijkt me wel duidelijk, bij een rechtzaak waren ze afgebrand, omdat ze zelf tekort schieten in informatie en bebording. Als de enige parkeermeter in de buurt op 10 meter afstand staat, mag je er van uitgaan, dat je bij de juiste automaat betaald.
 
Zelfde gehad met een app, in Den Haag. Volgens de app stond ik in een andere zone dan waar mijn auto stond......

Is overigens ook na bezwaar gemaat te hebben gecancelled.
 
Dit is wel een vreemd verhaal. In principe moet het een en ander in de APV geregeld zijn. In Eindhoven geldt dat je op de stoep mag parkeren, zolang je geen overlast veroorzaakt. Dit is op basis van de APV artikel 2.52a en artikel 4.13 b (let op dat de stoep onder het begrip "weg" valt in de APV, dus dit artikel is van toepassing op parkeren in een plantsoen etc.).

In de APV van Zoetermeer staat daar helemaal niets over. Er is geen artikel 2.52a of iets soortgelijks en dus valt met terug op de wet die zegt dat je niet op de stoep stil mag staan.

Wat een bullshit.

Tja, in principe moet het in de APV geregeld zijn. Maar de APV van verschillende gemeenten is soms erg lastig te vinden. Die van Zoetermeer en Eindhoven is via een simpele zoekopdracht op de site van de gemeente wel te vinden. Maar die van mijn eigen dorp (Cuijk) had ik na 10 minuten nog niet gevonden. Als je op overheid.nl zoekt op APV Cuijk krijg je keurig uitgelegd hoe je een terrasvergunning moet aanvragen.........
 
Terug
Bovenaan Onderaan