Belabberde Barros

Ik lijk trouwens wel een ouwe zeikerd, als ik mezelf een teruglees....
Ben stiekum wel benieuwd hoeveel verder Edwards had geweest op de fiets van Barros.
 
Als fabrieksrijder bij Honda mag er wel iets meer van je verwacht worden dan de vierde of vijfde plek. Als je daar eerste man bent, moet je gewoon kampioen worden!Barros moet het opnemen tegen Edwards? Edwards krijgt de minste Hondaspullen van allemaal, en rijdt hem nog zoek! Ff Rossi passeren ok,
maar als je twee tellen later het stof uit je overall klopt, wat ben je er dan mee opgeschoten? Ik ben van mening dat wanneer je eerste man bent bij Honda,
dan hoor je gewoon elke race mee te doen voor de overwinning, en elke race
op het podium te eindigen.
Tja, dit vraagt natuurlijk om een reactie :P
Ik weet dat Honda bij het fabrieksteam rijdt en dat hij in theorie de beste spullen zou moeten hebben. In de praktijk maakt het echter bijzonder weinig uit. Laatse 2 GP's waren de eerste keer dat hij een ander uitlaatsysteem had wat de andere Honda's niet hadden. Verder zijn de spullen gewoon identiek. Eigenlijk doet jouw commentaar me een beetje denken aan Biaggi :o
De reden dat Biaggi bij Camel zit en Gibernau bij telefonica etc. EN DUS NIET BIJ HET "OFFICIELE FABRIEKSTEAM" is omdat dit contractmatig en sponsortechnisch zo moest zijn. De enige reden dat Barros bij dit fabrieksteam zit is omdat Rossi wegging en er dus een opening was! Barros is goed, maar Biaggi en Gibernau zijn beter......
M.a.w. de Honda-coureurs zijn gewoon gelijkwaardig (even afgezien van ander rubber dan) en als een Edwards beter is dan Barros dan zal dat in de eindklassering moeten blijken. Vergeet trouwens ook vooral niet dat er niemand harder heeft geroepen , dat hij wereldkampieon zal worden, dan Edwards :o

Barros doet het naar mijn mening redelijk netjes als hij straks 4e in de eindklassering gaat worden.
Maar goed, Barros moet dit wel waar maken en bv niet in Brno onderuit gaan, want anders heeft hij zijn kruit bij mij ook verschoten ;)
 
Ik denk ook dat het verschil tussen een HRC-RCV en een klanten-RCV niet zo groot is als soms wordt beweerd. Uiteindelijk is het toch de vent die erop zit die het verschil maakt.
 
Ik denk ook dat het verschil tussen een HRC-RCV en een klanten-RCV niet zo groot is als soms wordt beweerd. Uiteindelijk is het toch de vent die erop zit die het verschil maakt.

mwah, zou best wel kunnen hoor.
die gasten zijn allemaal zooo goed dat minieme verschillen in de motorfietsen doorslaggevend zijn.
de een is beter dan de ander, ok. maar het niveau in de motogp ligt zo hoog dat er een hoop lui zijn die bijna even goed zijn.
dan kan dat net iets schelen.
 
mwah, zou best wel kunnen hoor.
die gasten zijn allemaal zooo goed dat minieme verschillen in de motorfietsen doorslaggevend zijn.
de een is beter dan de ander, ok. maar het niveau in de motogp ligt zo hoog dat er een hoop lui zijn die bijna even goed zijn.
dan kan dat net iets schelen.

Behalve Hodgson dan...
 
Ik denk ook dat het verschil tussen een HRC-RCV en een klanten-RCV niet zo groot is als soms wordt beweerd. Uiteindelijk is het toch de vent die erop zit die het verschil maakt.


ok, uiteindelijk zijn de verschillen niet zo groot, maar als er nieuwe spullen zijn, is Barros wel de eerste die ze krijgt, en Edwards de laatste man.
Edwards heeft inderdaad wel een grote scheur, maar ik vind het wel een mooie vent, sinds SBK Imola, 2002. By the way, geweldig MotoGP seizoen, dit jaar,
nietwaar?
 
ok, uiteindelijk zijn de verschillen niet zo groot, maar als er nieuwe spullen zijn, is Barros wel de eerste die ze krijgt, en Edwards de laatste man.
Edwards heeft inderdaad wel een grote scheur, maar ik vind het wel een mooie vent, sinds SBK Imola, 2002. By the way, geweldig MotoGP seizoen, dit jaar,
nietwaar?

tis zeker een gaaf spannend seizoen.
maar 2005 word nog mooier( als hayden naar yamaha gaat ;) ).
honda kan het schudden als barros word vervangen door vermeulen, en als hayden naar yamaha gaat.
yamaha kan nu al goed met honda mee komen terwijl rossi de enigste rijder is die de belangrijkste punten haalt voor yamaha, en niet te vergeten heeft honda 2 rijders meer die punten binnen kunnen halen.
;) ;) ;) ;) ;) ;)
 
Toch denk ik zo dat de Honda nog steeds een stuk betere fiets in als de Yamaha.
Ik denk als je Rossi weer op de honda zet hij weer net zoals vorig jaar her en der half gas kan gaan kachelen omdat de rest em toch niet bij houd
 
Ja want Barros doet het nu zo retegoed he!



:Z
nee dat wil ik niet zeggen
kijk nouw naar checa ,melandri en abe. wat halen die nouw voor belangrijke punten :? :? :? :?
rossi is de enigste rijder die de echte punten haal
zover ligt honda niet voor hoor op yamaha.
en houd er ook rekening mee dat honda 6 rijders heeft die bunten kunnen halen en yamaha 4 rijders
 
Ik kan wel zeggen dat ik al ruim 12 jaar fan ben van Barros, misschien niet vanwege zijn super resultaten, maar wel voor de onverwachtte keren dat hij het de mensen voorin moeilijk kan maken wat hij destijds al bij het Suzuki team deed samen met Kevin Schwantz.
Daarbij is het een jongen die niet te populair doet en dat mag ik wel.
Ach ja iedereen heeft zo z,n favoriete coureur en vooral in de gp gaat het om kleine tijdsverschillen, het zijn allemaal Toppers.
 
hey hebben jullie gemerkt dat de afgelopen laatste paar honda overwinningen eigenlijk juist van rijders met de minste nieuwe spullen, behalve biaggi dan.
Colin en Tamada 2 rijders die echt meer als reserve rijders dienen winnen gewoon.
Wel eens waar op een circuit die hun beter liggen. Maar als colin een HRC rider word denk ik dat de sp1 uit productie word gehaalt en de RCV een sp1 word. Hij rijd nu met dezelfde voor vork van toen hij op de sp1 reed. Misschien nog wel meer van dat motor. Of hij had bij de donny gewoon een sp1 met rcv kuipen. :]
 
hey hebben jullie gemerkt dat de afgelopen laatste paar honda overwinningen eigenlijk juist van rijders met de minste nieuwe spullen, behalve biaggi dan.
Colin en Tamada 2 rijders die echt meer als reserve rijders dienen winnen gewoon.
Wel eens waar op een circuit die hun beter liggen. Maar als colin een HRC rider word denk ik dat de sp1 uit productie word gehaalt en de RCV een sp1 word. Hij rijd nu met dezelfde voor vork van toen hij op de sp1 reed. Misschien nog wel meer van dat motor. Of hij had bij de donny gewoon een sp1 met rcv kuipen. :]

Iemand die denkt dat de nieuwe 6-cilinder van WCM de nieuwe Honda VFR wordt (zie HIER), en nu weer iemand die denkt dat een superbike van een paar jaar geleden een serieuze concurent gaat worden in de MotoGP.
:?

Waar gaan we naar toe met dit forum?

nooo.gif
 
hey hebben jullie gemerkt dat de afgelopen laatste paar honda overwinningen eigenlijk juist van rijders met de minste nieuwe spullen, behalve biaggi dan.
Colin en Tamada 2 rijders die echt meer als reserve rijders dienen winnen gewoon.
Wel eens waar op een circuit die hun beter liggen.

Denk je dat Biaggi op een veel moderne RCV rijdt dan Tamada? Alleen de banden zijn anders.
Ook Biaggi heeft een klantenmotor. Gibernau heeft wel ondersteuning van de fabriek.

Tamada is 1 race goed geweest en verder laat hij totaal niet zien hoe het moet. Om hem dan direct de hemel in te prijzen slaat nergens op.
 
Hoi, ik kom ook nog even binnenvallen!
Ik moet je inderdaad gelijk geven. Tamada rijdt 1x leuk mee, maar zie je verder niet anders dan achterin het veld...

Over Barros gesproken. Uiteraard is hij een goede chauffeur, maar hij mist het net als je het mij vraagt. Vorig jaar bij Yamaha zag je hem ook niet. Hij is niet een man die motoren kan ontwikkelen zoals bijvoorbeeld een Rossi dat kan. Maar goed Rossi is sowieso een ander verhaal :}

Noem mij trouwens een kerel die dat wel kan. Biaggi deed het aardig op de yamaha een paar jaar geleden, maar die ging ook regelmatig op z'n plaat...
 
Ik denk dat er juist nu veel druk ligt op de braziliaanse schouders van Barros.
Hij zal vast wel een preek hebben gehad van de HRC mannen en een mindere vakantie genieten.
Denk dat hij het niet veel beter zal gaan doen in de 2e seizoenshelft.

Bij Ducati hebben ze ook een aantal pittige woorden wisselingen gehad met Bayliss..... Jammer dat het tot nu toe niet erg goed met de duc's gaat....

En van Biaggi was pure pech in Donington. Schakelen was haast onmogelijk omdat o.a. z'n quick-shifter naar de haaien was....

Denk dat als het droog blijft op Brno (en ik hoop het, want ik ga er naar toe :P ) dat het podium bestaat uit Rossi, Biaggi en Gibernau.
Dan mag je de volgorde zelf invullen, want denk dat ze alle 3 zullen finishen binnen 1,5 seconde..... :]
 
Eigenlijk bedoelde ik de ontwikkelcapaciteit van Biaggi tijdens zijn Yamaha-seizoenen. Niet zijn prestaties in Donnington. Bij Yamaha deed hij het niet slecht, alleen ging hij regelmatig tegen de vlakte onder druk van Rossi.

Bovendien komt Biaggi dit seizoen weer naar voren dankzij fouten van Gibernau en Rossi, niet omdat hij zelf zulke geniale racekunsten vertoont..., toch?!
 
Eigenlijk bedoelde ik de ontwikkelcapaciteit van Biaggi tijdens zijn Yamaha-seizoenen.

Groot verschil met Rossi.
Biaggi moest een bestaande fiets verbeteren, terwijl het team van Rossi - onder leiding van Jeremy Burgess - carte blanche kreeg van Yamaha.
Met andere woorden, ze hebben vrijwel de gehele fiets veranderd. Zal mij niets verbazen als de Yamaha onderhuids een stuk meer lijkt op de Honda dan de jaren ervoor.
 
Inderdaad. En vergeet niet dat het gaat om een heel team dat met Rossi meegekomen is. Dus niet alleen om de ontwikkelcapaciteiten van Rossi zelf. Ik denk dat dat team de Kawasaki ook gewoon op het niveau van de huidige Yamaha had kunnen krijgen. Opvallend vind ik wel dat een Checa wel met Rossi mee naar voren komt, maar een Melandri een stuk minder, en nog minder Norick Abe. Zouden ook zij niet moeten profiteren van de uitkomsten van het ontwikkelwerk van het Rossi-team?
 
Inderdaad. En vergeet niet dat het gaat om een heel team dat met Rossi meegekomen is. Dus niet alleen om de ontwikkelcapaciteiten van Rossi zelf. Ik denk dat dat team de Kawasaki ook gewoon op het niveau van de huidige Yamaha had kunnen krijgen. Opvallend vind ik wel dat een Checa wel met Rossi mee naar voren komt, maar een Melandri een stuk minder, en nog minder Norick Abe. Zouden ook zij niet moeten profiteren van de uitkomsten van het ontwikkelwerk van het Rossi-team?

Zeker weten, maar dat zijn "gewoon" veel mindere rijders!!! Zekerweten...
Ik snapte aan het begin van dit seizoen al niet waarom ze Abe dat zitje in de 4e M1 hebben gegeven...???? Moest waarschijnlijk toch een japanner op een Yamaha rond cruisen....
Je vindt dat Checa wel met Rossi mee naar voren kan komen????
Wanneer is dat dan geweest???? Is wellicht een of twee keer voorgekomen, maar ook Checa zit denk ik niet lang meer op de M-1. Als Hayden komt, kan hij vertrekken....
Ik vind juist de progressie van Melandri wat beter.
Hij werd op assen 3e en sachsenring en Donington was erg veel pech voor hem...
Hij is niet voor niet "de meest gevraagde en besproken rijder" in het circuit.
Heb je niet gelezen dat Ducati en nu zelfs Honda naar hem aan het vissen zijn??
In 2005 en of 2006 wordt het jaar van Melandri en dan......
Dan is Barros al lang met pensioen... :]
 
Inderdaad, wat je zegt. Melandri doet het op zich vrij aardig dit seizoen. Hij loopt alleen nog steeds wat te rommelen met zijn armblessure, maar als je het vergelijkt met zijn prestaties van vorig jaar, gaat het niet onaardig.

Checa is een apart verhaal. Vorig jaar reed leek hij zo af en toe een ware tegenstander te zijn van rossi/gibernau/biaggi. Dit jaar is het naar mijn idee vaak zo dat hij zich op zich niet onverdienstelijk kwalificeert, maar meerijden in de kopgroep houdt hij vaak slechts een paar ronden vol, dan moet hij vaak afhaken. Dit terwijl hij aangeeft dat hij wel profiteert van de ontwikkelingen binnen Yamaha door de komst van Rossi (en z'n team :) ).

Gaan jullie trouwens vaak naar andere races toe dan de TT?
 
Inderdaad, wat je zegt. Melandri doet het op zich vrij aardig dit seizoen. Hij loopt alleen nog steeds wat te rommelen met zijn armblessure, maar als je het vergelijkt met zijn prestaties van vorig jaar, gaat het niet onaardig.

Checa is een apart verhaal. Vorig jaar reed leek hij zo af en toe een ware tegenstander te zijn van rossi/gibernau/biaggi. Dit jaar is het naar mijn idee vaak zo dat hij zich op zich niet onverdienstelijk kwalificeert, maar meerijden in de kopgroep houdt hij vaak slechts een paar ronden vol, dan moet hij vaak afhaken. Dit terwijl hij aangeeft dat hij wel profiteert van de ontwikkelingen binnen Yamaha door de komst van Rossi (en z'n team :) ).

Gaan jullie trouwens vaak naar andere races toe dan de TT?

ja.
ga volgende week naar Brno en af en toe onk en ook geregeld knmv-cup races op assen en andere NL (stratencircuits) heb zelf geracet in knmv-cup (2000-2003)
Super!!! :}
 
Inderdaad, wat je zegt. Melandri doet het op zich vrij aardig dit seizoen. Hij loopt alleen nog steeds wat te rommelen met zijn armblessure, maar als je het vergelijkt met zijn prestaties van vorig jaar, gaat het niet onaardig.

Checa is een apart verhaal. Vorig jaar reed leek hij zo af en toe een ware tegenstander te zijn van rossi/gibernau/biaggi. Dit jaar is het naar mijn idee vaak zo dat hij zich op zich niet onverdienstelijk kwalificeert, maar meerijden in de kopgroep houdt hij vaak slechts een paar ronden vol, dan moet hij vaak afhaken. Dit terwijl hij aangeeft dat hij wel profiteert van de ontwikkelingen binnen Yamaha door de komst van Rossi (en z'n team :) ).

Gaan jullie trouwens vaak naar andere races toe dan de TT?

Hier kan ik mij wel in vinden!
Ik ben van mening dat Melandri het erg goed doet en dat hij de komende jaren nog beter zal worden. Hij heeft 2x op rij op het podium gestaan!! :} Checa? Verder heeft hij inderdaad pech gehad met blessures enzo, maar Melandri vind ik echt goed. Komt bij dat juist Melandri zich sterk zal optrekken aan resultaten van Rossi, want Melandri en Rossi zijn echte vrienden en dat zal bij de rest (Checa-Rossi) toch minder zijn...
Abe vind ik het ook heel behoorlijk doen (voor zijn doen!).
Hij hoort alleen niet echt bij deze wereldtoppers thuis.

Ik ga wat GP's betreft niet naar andere circuits toe, maar ik ben tegenwoordig veel bij de z-a-c wedstrijden te vinden en soms ook bij onk. Overigens volg ik wel alles op de tv en daar moet alles voor wijken ;) Maakt niet uit of het midden in de nacht is enzo....ik moet het gewoon zien *D
 
Overigens volg ik wel alles op de tv en daar moet alles voor wijken ;) Maakt niet uit of het midden in de nacht is enzo....ik moet het gewoon zien *D

Voor mij geldt hetzelfde. Maakt niet uit hoe of wat, de MotoGP klasse moet ik zien. In de lichtere klasses ben ik toch wat minder geinteresseerd, maar kijk het wel regelmatig.
Als ik die races kijk, begint het mij altijd direct te jeuken... 8-) en geef er daarna vaak direct een slinger aan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan