Belabberde Barros

indewegrijer

MF veteraan
15 apr 2004
4.152
949
Bodegraven
Zie ik het nou zo verkeerd of zijn er meer die denken dat Barros zwaar overschat wordt? De man is voor het tweede jaar officieel fabrieksrijder, en
wat presteert hij nou? Vorig jaar op de Yamaha als 9e geeindigd..fabrieks-
coureur! Dit jaar 5e in de tussenstand, met klanten Honda's van
Max,Sete en Colin ruim voor hem. Heeft (t/m Assen) 200 GP's gereden,
waarvan 53 (geloof ik) uitgevallen, da's zo'n beetje om de vier races
niet finishen....doe je lekker...En toch denkt hij elk jaar weer wereldkam-
pioen te worden. Voorlopig al ruim twee jaar zonder overwinning.
Iemand relativerende opmerkingen?
Voor de Barrosfans: Ja, ik weet ook wel dat hij me in 3 rondjes lapt...
 
Iemand relativerende opmerkingen?

Ok:

-Niet ruim twee jaar, maar minder dan twee jaar zonder overwinningen. In 2002 won hij namelijk o.a. de laatste race.
-In de laatste 4 races van dat jaar waarin hij een RCV kreeg, scoorde hij twee eerste plaatsen, één tweede en één derde plaats, beter dan Rossi.

Inderdaad laat hij dit jaar niet zien wat Honda van hem had gehoopt. Het probleem met Barros is dat hij niet constant genoeg is om een échte topper te zijn. In 2002 reed hij steengoed, alleen had hij helaas een tweetakt, 2003 (met zware blessure) en 2004 is hij helaas niet goed bezig.
 
Voor de Barrosfans: Ja, ik weet ook wel dat hij me in 3 rondjes lapt...

Ja, maar dat is geen motivatie om niet te discusieren over GP-coureurs. Zij zijn namelijk stuk voor stuk allemaal sneller dan ons. Zou dat de maatstaf zijn dan kunnen we dit forum wel opdoeken.

On topic:

Velen zagen in Barros DE kanshebber voor het WK dit jaar maar ik niet echt. Of zoals ik het aan het begin van het jaar heb gesteld in een ander topic:

Mijns inziens niet iemand die wereldkampioen zal worden. Hij rijdt al sinds mensenheugenis mee in de 500/MotoGP, vaak ook op motoren waarmee hij wereldkampioen had kunnen worden maar is nooit echt een serieuze kanshebber geweest voor de titel als het seizoen eenmaal op gang was. Ik zie niet in waarom dat nu wel het geval zou zijn. Maar op zich gun ik het hem wel.
 
barros valt mij ook tegen en ik snap niet hoe dat barros het in zn hoofd haalt om nog te zeggen dat ie voor de titel kan gaan. ik had echt gedacht dat ie al een aantal overwinningen had kunnen pakken.maarjah , barros is een soort checa , af en toe een uitschieter ( ook al is barros over t algemeen sneller dan checa )
 
amuserend veldopvulling

helaas...

ik zie barros wel stoppen na dit jaar.

2002 was echt super, die inhaalactie op assen :o :}
 
Ok:

-Niet ruim twee jaar, maar minder dan twee jaar zonder overwinningen. In 2002 won hij namelijk o.a. de laatste race.
-In de laatste 4 races van dat jaar waarin hij een RCV kreeg, scoorde hij twee eerste plaatsen, één tweede en één derde plaats, beter dan Rossi.
Ja, da's waar ook. Waren leuke races. Alleen nu valt hij toch wel door de mand,
vind ik. Max zorgde ook voor overwinningen bij Yamaha, komt de ontwikkeling
op Barros'schouders, gaat het fout. Nu ook weer bij Honda.In 2002 reed hij
op een mede door Rossi ontwikkelde fiets, en nu,weer niet echt potten kunnen breken alstie het zelf moet doen.
 
Bij vlagen deed Barros het goed tot zeer goed, maar een topper vond ik hem nooit, en zal hij ook nooit worden. De keus voor Barros van Honda vond ik dan ook vreemd, aangezien er met mensen als Gibernau, Edwards en Biaggi gewoon betere mensen rondlopen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen Japanner (toch aantrekkenlijker voor Honda om er een te hebben in het eigen officiele raceteam) is die het minstens zo goed als Barros had kunnen doen.
 
barros is in mijn ogen een goede coureur.
maar hij mist net dat kleine beetje om hem een wereldkampioen te maken.(lees niet constant genoeg)
 
Quote Biaggi na z'n overstap naar Honda: Ik moest wel lachen hoor, toen ik
hoorde dat Checa mij zou opvolgen als nr1 bij Yamaha.

En volgens mij had hij gelijk...
 
Ze zeiden bij eurosport dat als Barros resultaten de 2e helft van dit seizoen niet beter zouden worden hij in 2005 vervangen zou worden door Chris Vermeulen.
 
Ik denk dat Vermeulen beter nog een jaartje kan wachten en zich beter eerst eens zou concentreren op het behalen van een clean kampioenschap in de SBK. Tis pas zijn eerste jaar op een 1000cc. Anders loopt ie imho het risico om de zoveelste SBK ster te worden die in de MotoGP niet mee kan komen. Het eerste jaar bij een topteam rijden, de verwachtingen niet waar kunnen maken en vervolgens niet meer bij een fatsoenlijk team aan de bak kunnen komen.
 
Zie ik het nou zo verkeerd of zijn er meer die denken dat Barros zwaar overschat wordt? De man is voor het tweede jaar officieel fabrieksrijder, en
wat presteert hij nou? Vorig jaar op de Yamaha als 9e geeindigd..fabrieks-
coureur! Dit jaar 5e in de tussenstand, met klanten Honda's van
Max,Sete en Colin ruim voor hem. Heeft (t/m Assen) 200 GP's gereden,
waarvan 53 (geloof ik) uitgevallen, da's zo'n beetje om de vier races
niet finishen....doe je lekker...En toch denkt hij elk jaar weer wereldkam-
pioen te worden. Voorlopig al ruim twee jaar zonder overwinning.
Iemand relativerende opmerkingen?
Voor de Barrosfans: Ja, ik weet ook wel dat hij me in 3 rondjes lapt...

Ik ben het er niet helemaal mee eens.
Ja, ik had ook iets meer van Barros verwacht, maar echt slecht doet hij het nou ook weer niet.
Dat hij roept dat hij wereldkampioen kan worden is goed. Je moet zelfverzekerd zijn en denken dat je kan winnen, anders wordt je het ook nooit O-)

Je moet alles in het juiste perspectief zien en dat is dat een Barros het moet opnemen tegen een Rossi, een Biaggi, een Gibernau, een Edwards, een Capirossi etc etc. Je hebt het over de absolute wereldtop en Barros is daar 1 van. Zijn 2e plaats in Duitsland (net achter Biaggi) was super.
En vergeet bv ook niet dat hij wel ff Rossi was gepasseerd in Assen!! Jammer dat hij daarna echter ging liggen :?

Probleem van Barros is dat hij soms ook teveel, te snel wil.

Het kampioenschap wordt er echter niet minder interessant om en het is fantastisch om al die mannen aan het werk te zien. Mooi ook om een Melandri goed bezig te zien of een Hopkins :)

Tijdens de kwalificaties zitten de eerste 12 rijders meestal binnen 1sec van elkaar dus dat geeft wel aan hoe close het allemaal is.
Dusss, Barros tegenvallen...mwah.....ik denk dat hij redelijk op zijn niveau bezig is en een eindklassering rond de 4e of 5e plek moet kunnen lukken *D
 
k denk dat barros 5e misschien wel s 6e word ;)
als hayden en edwards zo door gaan zullen hun zelfs voor barros eindigen
 
Terug
Bovenaan Onderaan