Belachelijke prijzen aprilia!!

jeroenemans

MF'er
10 dec 2003
233
0
Nou ik was dus gevallen, zoals jullie in een voorgaand topic hebben kunnen lezen, dus ik ging vandaag even informeren hoeveel het zou kosten om een kap te vervangen.

Het is maar goed dat ik geen last heb van me hart, anders was ik nou al dood geweest. Ongeloofelijk een zijkap van een rs125 voor "maar 420 euro" en de sticker die erop moet kan je uiteraard alleen maar per deel kopen dus zowel linker als rechterkap, maar gelukkig kost die "maar" 120 euro.

Je kan mij niet wijs maken dat een stuk plastic zoveel geld kost of wel dan??
Nou vraag ik mij af wie verdient er zoveel op zo`n kap, want de productiekosten zullen toch echt niet zo hoog liggen.

Nou ik laat die kappen wel zitten, door die krassen gaat hij niet minder rijden, maar toch jammer dat zoiets simpels zoveel geld moet kosten!!
 
Hoe minder er gemaakt worden hoe duurder de kappen. ik neem aan dat die kappen compleet uit een spuitgiet matrijs komen. Ik denk dat 1 deel ongeveer binnen 30 seconden gespoten is (niet verf, maar de kunststof zelf) De matrijs die er om heen hangt is grandioos groot en complex. Die kost snel (ruwe gok) tegen een miljoen gulden aan. Die moet dus terug verdiend worden.
Maar on topic, het idd heel duur. dat stickers zo duur zijn kan ik niet begrjpen.

Een namaak kuipdeel heeft waarschijnlijk een slechter matrijs waar die in gespoten word. En dus de afwerking minder. Kwaliteit lijkt me dat dat toch even goed moet zijn.
 
Je hebt de imitatiekuipen in normaal polyester, licht polyester en koolstof/kevlar. Die laatste kost 365 ofzo, dus idd misschien iets mindere afwerking, maar ik zou daar eens langs gaan en kijken wat ze kunnen doen.

Of zo door rijden met schuifschade of een kuip waar je normaal gesproken geen verschil in zou moeten zien, tenzij je echt op detail gaat letten.... ik wist het wel ! Kopen dat imitatiespul !
 
Aprilia is nou eenmaal duur, heel erg duur.... De kappen bij yamaha kosten veel goedkoper. Terwijl het precies het zelfde is.
 
Heb een polyester zitje van een MV Agusta gehaald bij Racingresearch, prima kwaliteit en absoluut niet duur.

Zoals bij alle polyester delen vallen er soms wel eens wat gaatjes in bij het schuren. Dit is overigens na het spuiten niet meer zichtbaar. Tenminste, als je een goed vullende grondlak gebruikt...
 
Aprilia is nou eenmaal duur, heel erg duur....

Welneeeeee. 329.63euro voor 'n motorpakkingset voor 'n Pegaso.
330euro voor 'n f**king 1-cilinder!!!!!!!! En maar 4.5 week wachten.
Mensen prijzen zichzelf de wereld uit.

Dan kan de importeur in de Motor wel melden dat ie hoopt dat de Aprilia-bezitter geduldig en begrijpend is maar ............
 
Terug
Bovenaan Onderaan