belang van airbox, is het nodig of niet??

joey2008

MF'er
2 sep 2009
194
0
vlakterrein
Hoi,
Ik ben nu bijna zover dat ik kan gaan rijden met mijn project, werd ook tijd duurt inmiddels al 1,5jaar.
Ik heb er nu nog gewoon open kelken opzitten, maar nu hoor ik her en der dat, dat niet zomaar even af te stellen is zonder airbox.
Nu zie ik wel meer caferacer of quads met bv R1 blokken erin, die gewoon een soort of pipercross filters gebruiken.
Is het nu beter (ja wat is beter) om een airbox te maken of gewoon een soort van pipercross/kn filters te monteren.
En het zijn trouwens cv carburateurs.
Ik heb mij laten vertellen dat cv carburateurs gevoelig zijn voor verschillende drukverschillen/wervelingen ( weet niet zo goed hoe ik het beter uit moet leggen)

Zo kwam ik in een oud topic ook dit nog tegen,
Ietsie anders, maar van het weekend heb ik het 1 en ander laten veranderen. Hij gaf in eerste instantie 103 pk op de rollenbank. Na een kleine modificatie aan de (standaard!)dempers 110 pk, en met stage III filters (dus de hele airbox weggehaalt) en grotere sproeiers (geen dynojet) 120 pk en een veel mooiere koppelkromme, namelijk de deuk bij 4000 rpm is nu weg. Toch een leuke vermogenswinst met standaard dempers :) .

Kan me voorstellen dat bij een supersport de winst een stuk kleiner is.

Maakt wel wat meer herrie nu, moet het eens aankijken. Hoef niet iedereen naar me te laten kijken....



Wie heeft tips/raad en advies.

Alvast Bedankt,
Joey
 
Terug
Bovenaan Onderaan