Belangrijk , clausule in motorverzekering

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
37
Vandaag las ik in motor dat verzekering diefstal niet dekt als je bijv. aan het tanken bent en motor even onbeheerd laat staan.Ik heb mijn verzekering gebeld en wat blijkt;ik moet motor met twee goedgekeurde sloten op slot zetten waarvan een vast zit aan nagelvast voorwerp, als ik hem even laat staan om af te rekenen.Dit is in praktijk niet te doen.Wees gewaarschuwd en kijk je polis goed na want even je motor onbeheerd achter laten om even te tanken , word er niet uitgekeerd bij diefstal.De verzekering kon absoluut geen begrip opbrengen dat je motor bij een bezinestation vaak onmogelijk aan een nagelvast voorwerp kan worden vastgelegd.Ik heb maat van mij al gebeld en in zijn polis staat hetzelfde.Dat betekent dat je minimaal met twee man moet zijn zodat er een de motoren in de gaten houdt terwijl de andere staat af te rekenen.BEWARE !!!!!!Het wordt je zo bijna onmogelijk gemaakt om een fatsoenlijke verzekering af te sluiten met op praktijk gerichte voorwaarden.Hoe vaak is er een motor gestolen terwijl de eigenaar stond te tanken?Hoe parkeer ik een motor midden in een weiland aan een nagelvast voorwerp tijdens de TT? Hebben verzekeringsmaatschappijen dan totaal geen begrip voor zulke situaties?Schijnbaar niet. :j :( |(
 
Laat de verzekering maar bewijzen dat je motor niet aan een nagelvastvoorwerp stond.
Als ze zo beginnen, heb ik geen moeite met een leugentje voor eigen bestwil.
 
Goed lezen en proberen niet teveel op een motorverzekering te besparen.

Teunis, is de bewijslast niet net andersom?
 
Als ik even gaat tanken staat mijn motor op slot hoor! ;)

In mijn clausule staat niet dat hij vast moet staan, wel op een extra goedgekeurd slot. Nou dat staat ie hoor... Sleutels heb ik, en het slot is weg.
 
De resten van het slot waar die mee vastgenageld zit.. Dieven gaan geen kapot slot meenemen.
Dan heb je ook nog getuigen enz..


Dit sloeg op het antwoord van Teun
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mijn fiets staat altijd aan een nagelvast voorwerp.

slot wordt door de dieven meegenomen en er is altijd wel een plekkie in de buurt waar ie eventueel nagelvast stond toen die gejat werd :)
 
Beetje onzinnig om je motor dan op slot te zetten.
Maar hoe vaak wordt een motor gejat bij het tanken ? Als je het ziet gebeuren ren je toch naar buiten ? En ik neem aan dat je niet je sleutels erin laat zitten, zoals die muts vanmorgen in Rotterdam met dat kind van 3 op de achterbank |(

Maar als ik ga tanken gooi ik \'m altijd wel op de startonderbreker.. je moet toch wat.
 
De resten van het slot waar die mee vastgenageld zit.. Dieven gaan geen kapot slot meenemen.
Dan heb je ook nog getuigen enz..


Dit sloeg op het antwoord van Teunis
Geen probleem dan zaag je je slot waar die op had moeten staan toch door midden.
Dan heb je ook een kapot slot en de sleutels nog als bewijs!
En voor die getuigen moet de verzekering maar voor zorgen.
 
Laatst bewerkt:
De volgende keer vragen naar de beste motorverzekering en niet naar de goedkoopste. Scheelt een hoop ellende.
 
Ben alleen bang dat de meeste tankstations wel een video hebben hangen zodat de verzekering het tegendeel kan bewijzen.

Stukje ANWB polis:
Diefstal van de motor is uitsluitend verzekerd indien de motor op slot was gezet met een standaardslot. Daarnaast dient gebruik gemaakt te zijn van een voor motoren ART goedgekeurd slot of een SCM-TNO goedgekeurde alarminstallatie.

Dus oplossing zou zijn om een alarm aan te schaffen of te gaan tanken waar je bij de pomp met de pin moet betalen. Denk persoonlijk toch dat dit soort geintjes vooral bij grotere / drukkere tankstations gebeurd.

[edit] standaardslot is dus het stuurslot [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben alleen bang dat de meeste tankstations wel een video hebben hangen zodat de verzekering het tegendeel kan bewijzen.

Die camera is misschien ook een reden om de motor niet mee te jatten. Of zijn criminelen te dom om op dat idee te komen?
 
Goed lezen en proberen niet teveel op een motorverzekering te besparen.

Teunis, is de bewijslast niet net andersom?
Ik heb delta Loyd
Ze hebben betaald terwijl de mijne alleen maar op stuurslot stond, ik oen was ook nog zo eerlijk om dat te zeggen.
ook voor mij nieuwe die voor ruim €14000 is verbeterd eisen ze geen extra slot zelfs geen alarm, zit er wel op :P :P :P :P :P :P
 
In mijn polis staat ook dat ik hem moet vastleggen aan een nagelvast object (of hoe dat ook mooi omschreven wordt). Aangezien ik alleen maar een goedgekeurd schijfremslot heb gaat die vlieger niet op.
Ik heb wel een dikke ketting onder mijn zadel maar het slot waar hij mee dicht gaat is gewoon een hangslot en dus \"de zwakste schakel\" die je zo doorknipt. Meestal hang ik hem er toch maar aan om het geheel er een beetje indrukwekkend uit te laten zien. ;)
In de Moto73 stond een tijdje terug nog een artikel over een of andere bende die motoren jatten die alleen met een schijfremslot waren beveiligd :j Ze draaiden de schijf los en lieten die gewoon bungelen inclusief slot...
 
Let op dus... lees de kleine lettertjes
deal.gif
 
zijn er eigenlijk wel eens motoren gestolen bij een tankstation tijdens het afrekenen?

statistieken aub.... anders is die drukte voor niks.

:^

en het helpt al veel als je je sleutel uit het contactslot haalt, dan rijden ze er ook zomaar niet mee weg.
 
:^

en het helpt al veel als je je sleutel uit het contactslot haalt, dan rijden ze er ook zomaar niet mee weg.

En het eventueele alarm er ff op gooien. Als dat ding staat te loeien daar bij dat tankstation bedenken ze zich wel 2 x denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan