Belangrijk: de hoogtemaat van je band !!

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
Emmen
Daar kwam ik dus vandaag achter. Vandaag voor een dikke duizend gulden aan rubber gekocht want er was het eea versleten. 3 bandjes, waarvan 1 voorband. Daar was een klein probleempje bij, de maat was namelijk 120/70 ZR 17 ipv de 120/60 ZR 17. Maar, zei die verkoper, dat maakte niet uit want dat had ie al wel vaker gemonteerd op een R6... OK, dat kan.

Ik de wielen weer mee naar huis genomen en alles gemonteerd. Ik denk, nog ff een ritje op de R6 maken, ff kijken hoe de bandjes aanvoelen. Leek wel aardig, beetje glibberig in het begin vond ik.
Maar bij het wegrijden had ik nog een klein beetje geschraap gehoord, maar ik dacht ach, dat zal die lijm wel zijn die op de band zit... geen probleem dus.
Totdat ik vanaf een aardige snelheid afrem voor een bocht, ik het remwerk niet eens meer zelf hoef te doen. Dat ging dus vanzelf... met een hoop geschraap. En met een diep geknars vloog daar mijn voorspatbord met een gangetje van 80 kmh de straat over... (gescheiden rijbanen, geen verkeer). Aaargh.... dit is niet goed.
Ik mijn spatbord opgehaald en op straat nog naar stukjes gezocht, geen stukjes, wel een plak gesmolten rubber van 5 mm dik en erg zacht... kutzooi.

Naja, maar weer terug naar huis gegaan met het spatbord tussen tank en buik en het was weer over met de pret.

Dinsdag die motorzaak maar es ff bellen voor een nieuw voorspatbordje...
:( :( :(
 
Klotestreken...
Past in de regel ook wel, zo'n 70, tot je gaat rijden... Door de centrifugaalkrachten zwelt de band toch wat op, waardoor de diameter toeneemt en de boel aanloopt...

Bij een ZX-6R uit '98 kan het wel, maar het stuurgedrag wordt er niet beter op... :(
Ding stuurt logger in & wint iets aan stabiliteit, want het ding staat minder op z'n kop... Beetje waardeloze dealer als ie je gewoon een 70serie verkoopt en zegt dat het niks uitmaakt |( :( ...
 
Hmm... topicje beetje vergeten...
R6 is intussen verkocht.. Maar goed... Het verhaaltje:

Spatbord is een nieuwe op gekomen op kosten van Bakker. De ouwe BT012 is overgezet op de Mille, daar paste ie nl wel op en op de R6 is een BT010 gekomen omdat ze na 3 weken nog steeds geen band van Bridgestone hadden ontvangen (was speciaal besteld voor mij) zeggen ze...
 
Terug
Bovenaan Onderaan