Belangrijk nieuws Belgische Customizers

Shovel Frenske

Die hard MF'er
8 apr 2005
397
0
Buiten
Belgische motor-vrienden, een heel lang verhaal hieronder maar wel belangrijk :(
Zat vandaag in mijn mailbox

Poechy's Classics Erwin Steegmans
Rijksweg353 3650 Dilsen-Stokkem
Tel 089564573 Mobiel 0475609435 www.poechysclassics.com

Erwin Steegmans
Nationaal voorzitter MAG
Tel 038884163 Mobiel 0485929682
voorzitter@mag.be
www.mag.be




Oproep aan al de motorhandelaars en motorrijders in België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk.

Wij, ikzelf en Erwin Steegmans, zijnde de voorzitter van de MAG, hebben tot op heden reeds met een groot aantal motorhandelaars contact opgenomen omtrent de nieuwe emissienormen, die sinds 01.01.06, door het ministerie van verkeer in onze bananenrepubliek zijn voorgeschreven.

Daar heeft men van vandaag op morgen zomaar beslist om geen keuringen meer toe te staan zonder dat er een emissierapport van het motorblok afgeleverd word.

Ten éérste bestaat er voor de motorblokken geen apart attest en zeker niet voor een gebruikt motorblok. Enkel voor de S&S blokken die bestemt zijn voor Duitsland hebben zo een attest. Ik en nog velen anderen hebben nog een motor in opbouw, of nog frames en motorblokken op voorraad. Het is niet te achterhalen hoeveel mensen gedupeerde zullen zijn door deze maatregel .

Het minste wat men had kunnen doen was een overgangsperiode invoeren van minstens een jaar, zodat iedereen de kans zou hebben gekregen om het resultaat van zijn spaargeld, die zo fel begeerde motor, uiteindelijk op de weg te krijgen. Persoonlijk ben ik daarmee geconfronteerd geworden toen ik in februari een motorfiets ter keuring aanbood en ik te horen kreeg dat het keuringsstation de keuring van die motor weigerde.

Ik heb dan direct kontact opgenomen met Erwin Steegmans (voorzitter van de MAG). Hij was stom verbaasd en bevestigde mij van niets te weten.

In een eerste actie hebben wij zoveel mogelijk mensen en collega's uit onze sector verwittigd. Het lijkt mij dat we fout hebben gehandeld, doordat wij op een fatsoenlijke manier geprobeerd hebben om te bemiddelen en ons als spreekbuis voor deze zaak in te zetten met de volledige steun die we van onze collega's kregen voor deze zaak.

Zodoende zijn we nu al bijna 6 weken verder en hebben we van de overheid nog altijd geen concrete antwoorden gekregen, om over een definitieve oplossing voor dit probleem te zwijgen.



DAARVOOR DEZE OPROEP.

Aan iedereen die ook maar iets met motoren te maken heeft, vragen wij om contact op te nemen met de hieronder vermelde personen of instanties, zodat deze uiteindelijk beseffen dat het hier niet om enkele maar wel over duizenden motorrijders gaat, waarvan de hobby of de kostwinning in gevaar word gebracht.

Derhalve eisen wij meer duidelijkheid en meer rekenschap voor de duizenden Belgische motorliefhebbers.

-HET MINISTERIE VAN VERKEER.



De heer SWAELUS tel 022773565 of fax 022774021
De heer Van Den Plas tel 022773563 Email thierry.vandenplas@mobilit.fgov.be
De heer Piron H tel 022773558 Email herman.piron@mobilit.fgov.be


- HET BELANG VAN LIMBURG

Mevr. Kersten Bertrand tel 011878111
nieuwsbrieven@concentra.be

Die krant hebben we op de hoogte gebracht van de situatie. En daar kreeg ik het antwoord dat deze zaak NIET INTERESSANT genoeg is voor in hun krant.


- RECHT VAN ANTWOORD.

Daar heb ik twéé maal een brief naar gemaild (6-maart en 14 maart zie in bijlage) en één maal ingesproken op het antwoordapparaat.

Daar is helemaal GEEN respons op gekomen, ik ben nog altijd op antwoord aan het wachten. Zie brief in bijlage.

Dit zou nochtans onze redding kunnen zijn als wij de kans zouden krijgen om in debat te gaan op de TV als het ministerie dit tenminste aandurft.

rechtvanantwoord@vtm.be
tel 022699485
VTM Bart Van Den Bossen tel 022553232


- DE NIEUWSREDACTIE BIJ VTM

Daar heb ik twee weken geleden het probleem ingesproken op het antwoordapparaat en ik heb op 28 maart een mail gestuurd, zonder enig resultaat. (zie brief in bijlage) 4040@vtm.be


- BIGTWIN MAGAZINE

Op 24 februari heb ik een mail gestuurd naar de redactie van BIGTWIN met de nodige uitleg om de motorrijders te verwittigen in de volgende uitgave. Maar die is deze week verschenen, en er word NIETS in vermeld in verband de problemen in België.

(zie brief in bijlage)

Tel 0031 345520709 fax 0031 345531966
info@bigtwin.nl


- MINISTER VAN MOBILITEIT RENAAT LANDUYT.

Renaat LANDUYT tel 022376711 fax 022301824
Info.landuyt@mobilit.fgov.be

Daar heb ik direct kontact mee op genomen (Mail 6 maart en 14 maart zie in bijlage) en ik ben nog steeds aan het wachten op een antwoord.

- GOCA

Tel 024690900 fax 024690570
www.GOCA.be

Dit is de organisatie die de nieuwe richtlijnen doorgeeft aan de keuringstations en ook die wisten van niets over deze nieuwe richtlijn.

- OVERHEID EN HET KONINGSHUIS



- Brief aan Zijne Majesteit de Koning Koninklijk Paleis 1000 BRUSSEL

- Eerste minister Guy VERHOFSTADT tel 025010211 fax 025126953 of 025115021 http://verhofstadt.fgov.be

- Minister President Yves LETERME tel025226000 fax 025526001
kabinet.leterme@vlaanderen.be

- Minister mobiliteit Kathleen VAN BREMPT tel 025526300
Fax 025526301
kabinet.vanbrempt@vlaanderen.be

- Minister v binnenlands bestuur Marino KEULEN tel 025526500 fax 025526501
kabinet.keulen@vlaanderen.be

- Vlaams Minister v Werk Frank VANDENBROUCKE tel 025526800 fax 025526801
Kabienet.vandenbroucke@vlaanderen.be

- Secretaris Generaal Wilfriet ZERRYN tel 025534293 fax 025534067
sg@ewbl.vlaanderen.be

- Minister van Financiën Didier REYNDERS fax 042270863

- Federaal Minister van Middenstand Sabine LARUELLE tel 022500303 fax 022190914
info@cma-ml.fed.be

- Minister van Werk Peter VANVELDHOVEN tel 022129233 fax 022129222
info@e-gov.be

- Staatssecretaris voor Europese Zaken Didier DONFUN tel 025018411
Cab.donfun@diplobel.fed.be

-Staatsecretaris Vincent van QUICKENBORNE tel 025010211 fax 025023430
infig@premier.fed.be

Naar deze regeringsleden heb ik een brief gestuurd per post op 27 maart.
(zie brief in bijlage)

________________________________________________________________________

ZEER BELANRIJK ZOVEEL MOGELIJK MENSEN VERWITIGEN EN

MOBILISEREN OM DE GENOEMDE DIENSTEN OF PERSONEN TE

FAXEN-TELEFONEREN-MAILEN-SCHRIJVEN.

SAMEN STAAN WE STERK.


Sandy Poglavec
Zaakvoerder Poechy's Classics
poechy@skynet.be
 
Maar hoe zit dat met importeren van complete fietsen? Dan ook papiertje erbij? Zal toch wel gaan gebeuren dan dat er mensen zijn die hun bike eerst in een ander land registeren waar men niet zo moeilijk is (bv GB) en dan weer terug importeren naar het uiteindelijk land van bestemming
 
binnenkort zullen er dus wel wat eigenbouwfietsen voor weinig aangeboden op ebay of marktplaats. Spijtig deze fietsen brengen juist wat kleur in het grijze bestaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan