Paisley
MF veteraan
- 28 jul 2008
- 2.253
- 0
Beste all/off roaders
Ik ben een onervaren all-road rijder en heb er veel fun in om met zand te spelen. Echter weet ik dr niet veel van en heb sowieso geen onverborgen offroad talenten heb ik al wel gemerkt.
Mijn motor (xf650) mist in het lage toerengebied kracht. Wanneer ik niet tehard een situatie in wil knallen, is rijden met een slippende koppeling onvermeidelijk. Ook met wat meer vaart erin heb ik er een handje van om de koppeling veel te gebruiken, omdat ik tijdens het ongecontroleerde gekwispel in mul zand of drek niet kan/durf te schakelen.
Ik vraag me wel eens af of die koppelingsplaten niet loeiheet worden wanneer je een uurtje of wat aan het offroad rijden met overmatig gebruik van de koppeling. Of valt dat wel mee?
En mocht het echt onverstandig zijn om zo te blijven rijden, zou het dan een goede oplossing zijn om een groter achtertandwiel te gebruiken?
Ik ben een onervaren all-road rijder en heb er veel fun in om met zand te spelen. Echter weet ik dr niet veel van en heb sowieso geen onverborgen offroad talenten heb ik al wel gemerkt.
Mijn motor (xf650) mist in het lage toerengebied kracht. Wanneer ik niet tehard een situatie in wil knallen, is rijden met een slippende koppeling onvermeidelijk. Ook met wat meer vaart erin heb ik er een handje van om de koppeling veel te gebruiken, omdat ik tijdens het ongecontroleerde gekwispel in mul zand of drek niet kan/durf te schakelen.
Ik vraag me wel eens af of die koppelingsplaten niet loeiheet worden wanneer je een uurtje of wat aan het offroad rijden met overmatig gebruik van de koppeling. Of valt dat wel mee?
En mocht het echt onverstandig zijn om zo te blijven rijden, zou het dan een goede oplossing zijn om een groter achtertandwiel te gebruiken?