Belasting

maarten_zxr

MF veteraan
8 feb 2005
2.375
0
Velp
:W

Vandaag heb ik voor mijn motor de acceptgiro gekregen om mijn wegenbelasting te voldoen. Nu staat er echter een datum bij van 25 aug t/m 26 juli. Ik dacht altijd dat de wegenbelasting per jaar was (ging bij mijn vorige motor ook zo?)
Ik denk dat het iets te maken heeft met het zogenaamde halftarief maar ik weet het niet zeker, en laat me ook niet voor een maand aan wegenbelasting door de neus boren :+

Klopt dit wel en kan ik gewoon betalen, of moet ik morgen even een telefoontje wagen.

PS. De site is al doorgenomen, maar ik heb er niets over gevonden.
 
Halftarief is half jaar en dan wordt je pas echt genaaid. Morgen bellen.
 
Halftarief is half jaar en dan wordt je pas echt genaaid. Morgen bellen.

'Bij betaling over een periode van vier aaneengesloten tijdvakken ineens is het belastingbedrag voor uw motor of scooter gelijk aan het tarief voor twee colledige tijdvakken voor drie maanden. Dit is het zogenaamde halftarief.'

Dat wil dus zeggen dat je gewoon 50% korting krijgt als je per 4 tijdvakken (van 3 maanden) betaald.

Het gaat mij erom dat ik voor 11 maanden betaal i.p.v. 12 :9
 
'Bij betaling over een periode van vier aaneengesloten tijdvakken ineens is het belastingbedrag voor uw motor of scooter gelijk aan het tarief voor twee colledige tijdvakken voor drie maanden. Dit is het zogenaamde halftarief.'

1Dat wil dus zeggen dat je gewoon 50% korting krijgt als je per 4 tijdvakken (van 3 maanden) betaald.

2Het gaat mij erom dat ik voor 11 maanden betaal i.p.v. 12 :9
1Waarom zeg ik dat je dan pas echt genaaid zou worden :? *O*
2Morgen bellen O-) :+
Forummers kunnen dat vanaf forum niet regelen voor je.
 
ik heb m ook gehad van de week maar bij mij staat er gewoon op van 25 aug 2006 tot 24 aug 2007. das ook 1 dag te weining maar dat zal wel goed zijn
 
ik heb m ook gehad van de week maar bij mij staat er gewoon op van 25 aug 2006 tot 24 aug 2007. das ook 1 dag te weining maar dat zal wel goed zijn

Kijk, zoiets zat ik op te wachten. Het is dus niet 'standaard' dat het voor 11 maanden is. En volgens mij staat er tot en mét, dus klopt het bij jou precies, want de volgende keer dat je moet betalen betaal jij van 25 aug 2007 t/m 24 aug 2008 ;)
 
Heeft te maken met een afsluitperiode, als de motor voor een bepaalde datum wordt aangemeld op jouw naam dan heb je plusminus een maand gratis en net na die datum betaal je net iets meer.
Volgend jaar betaal je weer van juli t/m juli.
Dit is volgens mij iets nieuws omdat de administratieve kosten te hoog worden als ze per maand alles bij moeten houden dus gaan ze per aanschaf van een andere motor over op periodiek per 3 maanden (of een half jaar maar dat weet ik niet zeker).
Ik heb het zelf ook gehad met deze motor en had er dus achteraan gebeld maar je komt gewoon aan het betalen. Zemoeten toch ergens stiekum een extraatje vandaan halen :(
 
Maarten_ZXR, wanneer heb je de motor op naam gezet en wat is de maand van het bouwjaar van je motor? Ik heb ook een keer zoiets gehad, had geloof ik daar mee te maken. Van mij was ook 11 maanden 3 jaar terug ofzo (of bij een andere motor).
 
dat had ik ook heb gister gebeld en ik kon die rekening weg gooien
want ik had al betaald voor het hele jaar beetje harry in de warry daaro
dus gewoon even bellen morgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan