Belazerd door dealer?

Bikefreak

MF veteraan
20 aug 2002
13.132
4.567
Omdat ik verhuisd ben dacht ik "ach ik probeer eens een dealer hier in de regio".
Naast volgende: kleinen beurt (olie + luchtfilter + algehele controle) +
WP voor en achterveer, kreeg ik eveneens een prijs voor: tandwielen/ketting van DID/Tsubaki.

Ga ik de motor ophalen (had inmiddels al betaald):
Geen Tsubaki, geen DID. Gooien ze er Alana tandwielen op waar ik nog nooit van gehoord heb, en een ketting waarvan ik niet kan zien van wie die is.
Maar wel de prijs betalen voor Tsubaki en DID en bij afrekenen niks zeggen over anders spul. B|

Binnen verhaal halen bij XXX....... Ja we hadden niks anders zo snel in huis.
Dit is ook heel goed spul etc.
Ik:"waarom bel je niet, ik moet betalen dus ik wil ook beslissen wat erop komt". Sorry sorry........en daar bleef het bij.

Dag erna terug. Ik denk dan vraag ik het YYYY zelf maar. Antwoord:"ik heb nu geen tijd voor je, ik weet nergens van, kom maandag maar terug". Oftewel de baas laat even zien hoe hij NIET met klanten moet omgaan. (als ik er kom langer dan 2 minuten bij een motor sta, dan is ie er heel snel bij en heeft alle tijd :r )

Maandag erna weer terug. Ja we gaan nieuw spul bestellen.......inmiddels alweer 1 keer teruggeweest en 1 keer gebeld en we zijn bijna 2 weken verder en nog hoor ik niks.

Voordat ik een drukke zaterdagmiddag ga uitzoeken om stampij te gaan maken wil ik van diegenen die ervaring met hem hebben weten of ik hem maar het voordeel van de twijfel moet geven of gewoon maar verhaal ga halen???

Praten en me beklaagt heb ik inmiddels. Iemand nog ideeen andere ideen om het wel rechtgezet te krijgen ?



Oh ja, als ze het WEL gaan oplossen zal ik dat ook even melden. Een rectificatie is dan wel op zijn plaats.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een aangetekende brief sturen met daarin duidelijk je klachten en de manier waarop je behandeld bent, en vermeld daarin een redelijke termijn waarin je de dingen verholpen zou zien.Vermeld daarin ook dat bij in gebreke blijven van het verhelpen van jouw klachten dat je bij een andere dealer deze dingen laat verhelpen en de eventuele kosten daaruitvloeiend (juridisch)Bij hun gaat verhalen.
Over het algemeen is dat meestal voldoende voor een vlotte reaktie
 
Je hebt voor dat merk tandwielen en ketting betaald dus je mag gerust verhaal gaan halen.
Anders hadden ze dat andere merk ketting wat er nu op zit op de factuur moeten zetten en dat aan je moeten factureren.
 
Of vraag even of hij MF kent.
Met zo'n 14.000 gebruikers })

En dat je anders daar wel eens even gaat informeren of er meer klachten zijn over zijn zaak O-)
 
Je bent dus wel gaan rijden met dat spul? Dan vrees ik dat je niet echt veel meer kunt doen. Ik had hem laten staan en ze het hele setje laten wisselen. Dan maar ff wat langer wachten of het ouwe spul er nog ff op. Nu krijg je waarschijnlijk alleen het prijsverschil terug.
 
Je bent dus wel gaan rijden met dat spul? Dan vrees ik dat je niet echt veel meer kunt doen. Ik had hem laten staan en ze het hele setje laten wisselen. Dan maar ff wat langer wachten of het ouwe spul er nog ff op. Nu krijg je waarschijnlijk alleen het prijsverschil terug.
mwah dat denk ik niet
hij heeft betaald voor een goed merk en dat is duidelijk niet op zijn motor gemonteerd. als er niet op zijn rekening staat dat dat verwisseld is voor een ander merk is het gewoon een geval van oplichting.
 
mwah dat denk ik niet
hij heeft betaald voor een goed merk en dat is duidelijk niet op zijn motor gemonteerd. als er niet op zijn rekening staat dat dat verwisseld is voor een ander merk is het gewoon een geval van oplichting.
Hij heeft het gezien, heeft het aangesproken en is gaan rijden. Lijkt mij een gevalletje van akkoord gaan?


Sinds wanneer maakt Tsubaki ook al tandwielen trouwens?
Zullen wel JT tandwielen zijn denk ik.
 
Je bent dus wel gaan rijden met dat spul? Dan vrees ik dat je niet echt veel meer kunt doen. Ik had hem laten staan en ze het hele setje laten wisselen. Dan maar ff wat langer wachten of het ouwe spul er nog ff op. Nu krijg je waarschijnlijk alleen het prijsverschil terug.

Ik wilde de motor daar laten. De werkplaatschef reageerde echter van:"neem 'm maar mee, wij regelen dit voor je". Tja inmiddels zijn ze al 2 weken aan het regelen en elke keer als ik informeer weten ze nog niks van de leverancier van het spul :?
 
Ik wilde de motor daar laten. De werkplaatschef reageerde echter van:"neem 'm maar mee, wij regelen dit voor je". Tja inmiddels zijn ze al 2 weken aan het regelen en elke keer als ik informeer weten ze nog niks van de leverancier van het spul :?
Oke, als hij heeft gezegd neem hem maar mee we regelen het is het natuurlijk een ander verhaal. Weet je nog steeds niet wat ze gaan doen maar dan zouden ze iig iets moeten doen.
 
Hij heeft het gezien, heeft het aangesproken en is gaan rijden. Lijkt mij een gevalletje van akkoord gaan?Zullen wel JT tandwielen zijn denk ik.

Nee het zijn Alana tandwielen. En.........bij het ophalen hebben ze niks gezegd, en ook geen merken op de factuur gezet. Lijkt dus behoorlijk op "met voorbedachte rade".
 
Oke, als hij heeft gezegd neem hem maar mee we regelen het is het natuurlijk een ander verhaal. Weet je nog steeds niet wat ze gaan doen maar dan zouden ze iig iets moeten doen.

Nope al 2 keer achter elkaar hetzelfde antwoord "we hebben nog niks gehoord van de leverancier". Inmiddels heb ik via een andere dealer prijzen en levertijden opgevraagd en die kon gewoon een datum van levering toezeggen......
Vandaar dat mijn vermoedens dat ze me willen besodemieteren steeds sterker worden. (of er werken gewoon een stel slapers die niet beseffen wat hun uitspraken voor gedachten bij klanten nalaten)
 
Nee het zijn Alana tandwielen. En.........bij het ophalen hebben ze niks gezegd, en ook geen merken op de factuur gezet. Lijkt dus behoorlijk op "met voorbedachte rade".
Ik bedoelde dat de planning was om er JT tandwielen op te zetten. Tsubaki heeft volgens mij geen tandwielen?
 
Ik bedoelde dat de planning was om er JT tandwielen op te zetten. Tsubaki heeft volgens mij geen tandwielen?

Ik wilde Tsubaki of DID spul en niks anders en dat is telefonisch door hun bevestigd met levertijd!
 
Lekker zooitje daar dan, ik zal iets van hun meenemen met een hogere waarde als borg, jij je goede kettingset in ruil voor iets van hun, is wel diefstal maar dat hebben ze ook bij jou gedaan maar dan betrekking op je portomonee.
 

Ik vraag om spul van DID of Tsubaki. De dealer geeft mij vervolgens een prijs en levertijd voor tandwielen en ketting van Tsubaki! Als er een partij hier is die moet weten wat er wel en niet te krijgen is, dan is dat toch wel de motorzaak lijkt mij!
 
Laatst bewerkt:
Wat een hoop gezeik weer om niks.
Ze geven je een prijsopgave, je laat het maken en vervolgens hebben ze het door jou gevraagde merk niet op voorraad en monteren iets anders.(misschien hadden ze inderdaad even moeten bellen).
Als je hem ophaalt maak je daar een opmerking over en je mag hem meenemen en rijden terwijl zij zodra die tsubaki ketting en (JT? denk ik) tandwielen wel leverbaar zijn die alsnog monteren? Waar doe je nou zo moeilijk om, en loop je meteen moord en brand te schreeuwen?
 
Wat een hoop gezeik weer om niks.
Ze geven je een prijsopgave, je laat het maken en vervolgens hebben ze het door jou gevraagde merk niet op voorraad en monteren iets anders.(misschien hadden ze inderdaad even moeten bellen).
Als je hem ophaalt maak je daar een opmerking over en je mag hem meenemen en rijden terwijl zij zodra die tsubaki ketting en (JT? denk ik) tandwielen wel leverbaar zijn die alsnog monteren? Waar doe je nou zo moeilijk om, en loop je meteen moord en brand te schreeuwen?

Ehm, wat dacht je van prijsverschil :?
En de tijd dat het nu al speelt.
 
Ehm, wat dacht je van prijsverschil :?
En de tijd dat het nu al speelt.

Aan de andere kant...als de motor al die tijd daar had moeten blijven had TS niet kunnen rijden... was het ook weer niet goed geweest... |(

Dus misschien nog ff afwachten... ?.. Ik zou het voordeel van de twijfel geven...
 
Aan de andere kant...als de motor al die tijd daar had moeten blijven had TS niet kunnen rijden... was het ook weer niet goed geweest... |(

Dus misschien nog ff afwachten... ?.. Ik zou het voordeel van de twijfel geven...

Nee daar had ik geen problemen mee gehad. Dat wisten ze. Heb er ook WP veren op laten zetten. Die hadden ze al snel binnen. Heb de motor eerder gebracht zodat ze er tussendoor al aan konden werken.
Wachten? Hoe lang nog dan? Het feit dat ik elke keer zelf moet bellen en er van hun totaal geen initiatief komt is hetgene me argwanend maakt.
 
Aan de andere kant...als de motor al die tijd daar had moeten blijven had TS niet kunnen rijden... was het ook weer niet goed geweest... |(

Dus misschien nog ff afwachten... ?.. Ik zou het voordeel van de twijfel geven...
stupid.gif


Beetje dom om dit op het forum te zetten terwijl ze het nog in orde moeten maken |(

Ik kom ook vaak bij die dealer en ik heb nog nooit problemen gehad integendeel zelfs ze doen er alles aan om je te helpen :}
 
Laatst bewerkt:
(Afbeelding)

Beetje dom om dit op het forum te zetten terwijl ze het nog in orde moeten maken |(

Ik kom ook vaak bij MCV en ik heb nog nooit problemen gehad integendeel zelfs ze doen er alles aan om je te helpen :}

Die dealer is voor mij helemaal nieuw. Ik heb alleen feiten gesommeerd en vraag anderen om advies en ervaringen met xxx. Heb niks veroordeeld (buiten de eigenaar's lompe reactie op mijn klacht. Enne nogmaals.......als ik WEL goed opgelost wordt zal ik dat ook melden. Wellicht had ik nog geen naam moeten noemen, dat verwijt ik mezelf nu. (maar ja, als je geen naam noemt kun je ook niet naar ervaringen vragen) Ik zal de MOD wel vragen om die eruit te halen en om te zetten in "dealer"

Modje: svp naam omzetten in dealer (ik zal het ook mailen).
 
Laatst bewerkt:
Als de onderdelen je niet bevallen die een zaak je levert, dan laat je dat toch ter plekke er af schroeven o.i.d. :?

[me]Phr3ak zou dan anders gewoon die onderdelen niet betalen ;) [/me]
 
Als de onderdelen je niet bevallen die een zaak je levert, dan laat je dat toch ter plekke er af schroeven o.i.d. :?

[me]Phr3ak zou dan anders gewoon die onderdelen niet betalen ;) [/me]

Heb je wel goed gelezen? Volgende keer ga ik dus eerst kijken voordat ik betaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan