Beleid in Techniek

MeanBlueMan

Moderator a la Pastafari
8 jan 2003
112.082
27.380
Naast Meangreengirl
Techniek is al jaren een vast onderdeel op M-F.
Een erg waardevol onderdeel aangezien gebruikers er rechtstreekse antwoorden krijgen voor hun probleem.

M-F is geen forum waar erg strak gemodereerd word, maar juist de afdeling techniek zou het fijn zijn als iemand die een vraag stelt ook een antwoord krijgt en diegene dat niet hoeft te zoeken tussen vele off-topic reply's.
In techniek gaat er dus wel wat strakker gecorrigeerd worden op off-topic geneuzel.
Veel mensen die in techniek posten doen dat ook uit liefde voor de techniek of om anderen te helpen en zitten ook niet te wachten op off-topic gedoe.

Ook de manier waarop we met elkaar omgaan en op elkaar reageren zal aandacht krijgen.

Heb je zelf een vraag voor Techniek benoem dan een aantal dingen die van belang zijn zoals merk/type/bouwjaar van je motor en geef een goede omschrijving van je probleem, foto erbij is vaak een aanrader.
Als je probleem opgelost is dan zou het fijn zijn als je dat ook vermeld, met de gevonden oplossing.

Op M-F komen meerdere gebruikers die, niet alleen hobbymatig, veel ervaring, kunde en kennis hebben van motoren.
Er komen ook gebruikers die er wellicht wat minder kaas van gegeten hebben. Soms roepen die 'domme dingen' en soms komen die met onverwachts leuke en goede ideeën. Een ieder kan en mag posten, laat elkaar in elkaars waarde.

De gebruikers die aantoonbaar veel kennis van zaken hebben zullen in de toekomst een extra vermelding krijgen bij hun gebruikersnaam zodat ook voor nieuwe gebruikers te zien is dat ze te maken hebben met iemand die meer dan gemiddeld kennis/ervaring hebben met de techniek van motoren.

Bovenstaande is redelijk vaststaand. Maar we staan natuurlijk open voor opmerkingen suggesties en verbeteringen, dus roep wat je er van vind of goede ideeën die je hebt :)

Zo zou ik wel eens willen weten wie er zoal geschikt zou zijn om als 'echte techneut' genoemd te worden ?


Enkele reply waarmee deze 'discussie' is begonnen:

MeanBlueMan schreef op 24 november 2016 @ 18:48 :
Het verschijnsel van de echte techneuten die zich weggezet worden voelen als kleuters die niet weten waar ze het over hebben en de opmerkingen richting vraagstellers in de trend "hou op met sleutelen, breng m naar echte motorzaak' zijn idd twee items waar we als Mod's op het moment over aan het nadenken zijn.

Loki schreef op 24 november 2016 @ 22:19:
Het begint soms met de topic starters. Ze nemen niet allemaal de tijd precies te vertellen waar ze staan. Dat geeft ruimte voor het schieten met hagel.. zodat mensen die graag uiten wat ze weten, maar wat roepen. Relevant of niet. Anderen zijn wat terughoudender maar willen wel graag 'snel' en pasklaar antwoord geven. Terwijl soms de topic starter uithoren en zaken uitsluiten een logischer manier is, lijkt me.

Met "echte techneuten" verhef je mensen, is dat verstandig? Ervaring is super, maar niet iedereen weet alles, weet elke uitzondering of interpreteert de informatie nauwkeurig. Het uiteindelijke resultaat is wat telt, maar zelfs dat kan lastig te bepalen zijn als de topic starter weinig weet heeft van de materie.

MasterTommy schreef op 25 november 2016 @ 17:05:
Mogen er dan ook iets hogere eisen gesteld worden aan de inhoud van een openingspost?

Super Blackbird schreef op 26 november 2016 @ 12:16:
En een verplichting om tijdens en naderhand feedback te geven over de oplossing of probeersels.

Zot schreef op 26 november 2016 @ 15:57:
Eerste wat er moet gebeuren is dat techneuten ipv instemmend knikken bij een juist antwoord en denken , ok is al gezegt, dat instemmende knikken ook op het forum laten zien
 
Laatst bewerkt:
Er is wat mij betreft geen discussie over hoe waardevol opmerkingen en diagnoses zijn die gebruikers plaatsen in een topic.
Zonder die opmerkingen bestaat er tenslotte geen forum.

Echter... als iemand meerdere keren SCHREEUWEND vraagt om waardering, gewoon echt vraagt waar zijn schouderklopje blijft dan gaat er iets mis, dat komt erg vervelend over en dan ben je schijnbaar aan het posten om je eigen ego te vergroten ipv als motorrijders onder elkaar met je hobby bezig te zijn.
Ik dacht niet dat het heel serieus was .. maar goed. :+ (En zwart/wit gezien had hij ook geen gelijk)
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste,
Meneer was meer sarcastisch, maar werd serieus opgevat en er kwam een soort "aanval" dat hij niet moest zeuren.

ten 2de,
Ik zat te twijfelen over of ik het wilde posten, maar toen was het topic al dicht.
Op het laatst werd er veel OFFTOPIC geroepen door de mod(s), terwijl een paar pagina's terug wat nutteloze posts werden geplaatst . Dit vind in nogal tegenstrijdig en steekt me een beetje.. Zelf offtopic/nutteloos posten, en vervolgens NIET OFFTOPIC schreeuwen, en een heel praatje over het netjes houden van het techniek gedeelte..
 
Laatst bewerkt:
Er is wat mij betreft geen discussie over hoe waardevol opmerkingen en diagnoses zijn die gebruikers plaatsen in een topic.
Zonder die opmerkingen bestaat er tenslotte geen forum.

De logica ontgaat me. Komt over als een vrijbrief voor offtopic. Of voor misleidende 'hulp'. Lijkt me niet waar techniek naar toe zou moeten gaan?

Echter... als iemand meerdere keren SCHREEUWEND vraagt om waardering, gewoon echt vraagt waar zijn schouderklopje blijft dan gaat er iets mis, dat komt erg vervelend over en dan ben je schijnbaar aan het posten om je eigen ego te vergroten ipv als motorrijders onder elkaar met je hobby bezig te zijn.

Doe eens gek, geef die persoon waar ie om vraagt. Het was in dit geval niet geheel onverdiend en het is een kleine moeite. Gebeurd het weer kun je iets anders proberen, kijken welke reactie dat geeft?

Er zijn genoeg andere reacties die, als je ze goed leest, net zo ego gevoed zijn. Waarbij de autoriteit er vanaf straalt, soms terecht, soms onterecht. Het staat de goeie discussie soms flink in de weg en neigt regelmatig richting offtopic en onnodig langdradige topics. Wat soms meer werk is voor u als moddereter.
 
Als slotjes niet het middel zijn... dat is nl het enige dat ik als moderator meer kan dan een gewone user.... waarom zijn degene die het allemaal wel goed en beter weten dan zo stil in de techniek topics ?
Ja, hier hoor ik ze als ze vinden dat ik een verkeerde beslissing heb genomen.

Wees dan ook in de topic's actief om alles in zo goed mogelijke banen te leiden. Doe zelf mee met Techniek netjes te houden, te reageren als je ziet dat er iets uit de hand of off-topic gaat lopen ipv op afstand commentaar hebben.
Er zijn er maar weinig die deze boodschap begrepen hebben.

Eigenlijk is het net het echte leven. Op afstand rellen staan bekijken en dan vanaf you tube commentaar hebben als er s een over z'n voet word gereden.
 
Als slotjes niet het middel zijn... dat is nl het enige dat ik als moderator meer kan dan een gewone user....

Dat is wel erg beperkt.. post edit functie lijkt me het minste waar je van voorzien zou moeten zijn.. zit zoiets er aan te komen?

waarom zijn degene die het allemaal wel goed en beter weten dan zo stil in de techniek topics ?
Ja, hier hoor ik ze als ze vinden dat ik een verkeerde beslissing heb genomen.

Het is me niet helemaal duidelijk welke achtergrond je hiermee mee bedoelt (degene, stil). Gaat dat over inhoudelijk techniek of over het bijdragen aan een beetje orde en fatsoen?

Het is van mijn kant niet de bedoeling geweest je te doen denken dat je een verkeerde beslissing hebt genomen, echt niet. Wat er letterlijk stond mag zeker aanleiding zijn om in te grijpen. Een knipoog had de reacties van die persoon veel duidelijker gemaakt mbt het achterliggende motief. Het blijft internet, zonder beeld en geluid komen dat soort nuances pas over als mensen ze bewust verwoorden of gebruik maken van die gele bolletjes.

Wees dan ook in de topic's actief om alles in zo goed mogelijke banen te leiden. Doe zelf mee met Techniek netjes te houden, te reageren als je ziet dat er iets uit de hand of off-topic gaat lopen ipv op afstand commentaar hebben.
Er zijn er maar weinig die deze boodschap begrepen hebben.

Eigenlijk is het net het echte leven. Op afstand rellen staan bekijken en dan vanaf you tube commentaar hebben als er s een over z'n voet word gereden.

De laatste tijd kom ik hier niet zoveel.. maar sinds dit topic is gestart had ik het idee dat er een aantal mensen een stuk genuanceerder zijn gaan reageren. En dat de algehele stemming hier een stuk relaxter is geworden. En de startposts, de paar die ik gezien heb, doorgaans meer info hadden.

Neemt niet weg dat er nog een hoop bs voorbij komt. En dat ze jou eigenlijk alleen de sleutel van het topic geven, maar geen bezem om op te ruimen. Lijkt me dat als je dat wel mocht, je werk een stuk makkelijker zou zijn. De écht duidelijk volledig offtopic reacties en andere vervelende, rellerige reacties weg kunnen klikken in een paar seconde.

Dan is het aan die mensen zelf om in te zien waarom, of te achterhalen waarom. Misschien kan dat in een verzameltopic, zodat andere gewone gebruikers eventueel inzicht kunnen geven in wat de achterliggende gedachte zou kunnen zijn. Dan komt dat niet meer allemaal alleen op jouw bordje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan