Beleving ONK Superstock startnr 110

@rno#rr

Die hard MF'er
16 feb 2003
926
0
Maastricht
Voor we in Assen kwamen had ik slechts 30 rondjes met de ZX10R gereden in Oschersleben dus de voorbereiding was niet optimaal.
In Assen hadden we vrijdags vrije trainingen,we mochten 2 keer 20 minuten samen met de SS600 de baan in,de ZX10R deed het niet slecht en samen met WP-specialist Andre Stamrijder heb ik aan de set-up van de fiets gewerkt,na 2 sessies hadden we een goed gevoel en met vertrouwen zagen we de zaterdagkwalificaties tegemoet.

We gingen op Zaterdag met 51(!) superstockers de baan in en het was onmogelijk een vrij rondje te krijgen,kon slechts 2 rondes een beetje gang maken...snelste tijd 1.24.7, niet verkeerd en voorlopig de 2e tijd achter Vankeymeulen.

2e sessie,nog steeds even druk maar toch het tempo wat verhoogd en ondanks veel verkeer net onder de 1.24 gedoken met 1.23.9,ik blijf op de 2e plaats staan achter Didier Vankeymeulen die 1.23.0 heeft gereden(dezelfde Didier stond in Valencia met het wk als 2e getraind,dus een schande is het niet)

Wat ons zorgen baarde voor de race was de achterband,want na slechtst een rondje of 6 hingen de vellen eraan...dus voor de race nog een kleine modificatie aan de schokbreker gedaan.

De race;Mijn start was redelijk en ik kom als 2e de nationale uit achter didier,bij stekkenwal prikt Bakker zijn fiets ertussen en ik ben 3 B| ,met zijn drietjes rijden we weg van de rest tot er in de derde ronde een crash is een de race word stilgelegd.

Herstart;weer redelijk weg en nu als derde achter John en Didier de nationale uit,alleen rijdt Didier nu weg van John en ik kom hem niet zo snel voorbij ;( ik krijg ook snel weer problemen met de achterband,de band spint en glijdt dat het niet normaal is,met insturen ben ik veel sneller dan de rest maar de achterband weet momenteel geen raad met de pk's van de ZX10R,Withag komt nog langszij maar die vormt geen bedreiging omdat hij in het eerste deel ver achter lag,in de laatste ronde bij het aanremmen gaat John behoorlijk rechts rijden zodat ik hem niet uit kan remmen,ik rem wat vroeger,stuur laat en hard in en rij hem in de GT voorbij,ik finish voor Bakker maar kom net 0.2 tekort doordat John voor de rode vlag voor me zat....

Toch op het podium gefinished,dus wel tevreden,maar als we de achterband heel kunnen houden zit er veel meer in!De ZX10R loopt in ieder geval geweldig en moest na de race ook helemaal uit elkaar voor een technische controle.
 
Nou, gefeliciteerd Arno met dit resultaat dat er mag wezen gezien de korte voorbereidingstijd.

Nog even een vraagje over Vankeymeulen, jouw teammaat van vorig jaar. Zou hij dit jaar gaan Superstock gaan rijden bij de WSBK?
 
Nou, gefeliciteerd Arno met dit resultaat dat er mag wezen gezien de korte voorbereidingstijd.

Nog even een vraagje over Vankeymeulen, jouw teammaat van vorig jaar. Zou hij dit jaar gaan Superstock gaan rijden bij de WSBK?

Ja dat rijdt tie ook,voor Yamaha Germany,stond in Valencia 2e getraind,alleen gecrashed in de race.
 
klasse gereden arno !!! zeker gezien je korte rijtijd tot nu toe.

die R1's zagen er heel wat stabieler uit bij uitkomen GT daar waar jou motor nogal instabiel leek. Was een mooie race om naar te kijken.
 
Klasse!! Denk je het spinnen van de achterband nog onder controle te krijgen met de setup of zijn er op dit moment geen banden goed genoeg voor de ZX10?
 
Gefeliciteerd Arno!
Doet me wel denken aan de slogan van Pirelli, "Power is nothing without control"...
Nou,we hebben helemaal geen gegevens van wat dan ook,dus moeten we alles zelf uitvinden,en aangezien alles pas 2 weken terug definitief rond kwam...zijn we pas net bezig,WP heeft nog geen schokbreker voor de ZX10R dus rij ik met een gemodifiveerde ZX6RR WP achterschokbreker,en die is gewoon nog niet goed genoeg,maar onder controle gaan we het zeker krijgen,en dan gaan de tijd van 1.23.9 fors naar beneden met de Kawa :)
 
Wat is trouwens jullie relatie met Kawasaki Nederland? Krijgen jullie veel steun van hen?
 
Wat is trouwens jullie relatie met Kawasaki Nederland? Krijgen jullie veel steun van hen?
Het team van Mile Pajic waar ik voor rij is het enige Nederlandse team dat steun heeft rechtstreeks van Kawasaki Nederland,we krijgen alle steun die ze kunnen geven,maar op het technische vlak komt het toch op Mile Pajic aan.
 
Hoi Arno ik vond het ook een mooie race alleen vond ik
het jammer dat robert menzen er niet bij zat,ik hoop niet
dat ze de plank hebben mis geslagen met hun suzuki
gsx750r ik zelf denk dat de honda's niet z,n probleem zijn maar de nw r1 en de kawa des te meer,maar ja we moeten maar zien moet ie de 1000 maar weer van stal halen.

gr manfred
full
 
Wat denk je te rijden voor een tijd in optimale forma op Assen?,1.22 hoog?

Gefeliciteerd met je 3de plaats op Assen,een goed begin.
 
Voor we in Assen kwamen had ik slechts 30 rondjes met de ZX10R gereden in Oschersleben dus de voorbereiding was niet optimaal.
In Assen hadden we vrijdags vrije trainingen,we mochten 2 keer 20 minuten samen met de SS600 de baan in,de ZX10R deed het niet slecht en samen met WP-specialist Andre Stamrijder heb ik aan de set-up van de fiets gewerkt,na 2 sessies hadden we een goed gevoel en met vertrouwen zagen we de zaterdagkwalificaties tegemoet.

We gingen op Zaterdag met 51(!) superstockers de baan in en het was onmogelijk een vrij rondje te krijgen,kon slechts 2 rondes een beetje gang maken...snelste tijd 1.24.7, niet verkeerd en voorlopig de 2e tijd achter Vankeymeulen.

2e sessie,nog steeds even druk maar toch het tempo wat verhoogd en ondanks veel verkeer net onder de 1.24 gedoken met 1.23.9,ik blijf op de 2e plaats staan achter Didier Vankeymeulen die 1.23.0 heeft gereden(dezelfde Didier stond in Valencia met het wk als 2e getraind,dus een schande is het niet)

Wat ons zorgen baarde voor de race was de achterband,want na slechtst een rondje of 6 hingen de vellen eraan...dus voor de race nog een kleine modificatie aan de schokbreker gedaan.

De race;Mijn start was redelijk en ik kom als 2e de nationale uit achter didier,bij stekkenwal prikt Bakker zijn fiets ertussen en ik ben 3 B| ,met zijn drietjes rijden we weg van de rest tot er in de derde ronde een crash is een de race word stilgelegd.

Herstart;weer redelijk weg en nu als derde achter John en Didier de nationale uit,alleen rijdt Didier nu weg van John en ik kom hem niet zo snel voorbij ;( ik krijg ook snel weer problemen met de achterband,de band spint en glijdt dat het niet normaal is,met insturen ben ik veel sneller dan de rest maar de achterband weet momenteel geen raad met de pk's van de ZX10R,Withag komt nog langszij maar die vormt geen bedreiging omdat hij in het eerste deel ver achter lag,in de laatste ronde bij het aanremmen gaat John behoorlijk rechts rijden zodat ik hem niet uit kan remmen,ik rem wat vroeger,stuur laat en hard in en rij hem in de GT voorbij,ik finish voor Bakker maar kom net 0.2 tekort doordat John voor de rode vlag voor me zat....

Toch op het podium gefinished,dus wel tevreden,maar als we de achterband heel kunnen houden zit er veel meer in!De ZX10R loopt in ieder geval geweldig en moest na de race ook helemaal uit elkaar voor een technische controle.


Super goede race resultaten Arno ,zeker als je kijkt dat je alles in zo`n kort tijdbestek hebt gerealiseerd. Ik denk dat als dit een voorbode is voor het geen wat er nog moet komen het een heel mooi jaar gaat worden voor jou.

Ik had even op www.motorsport.nl gekeken maar die site is niet zo overzichtelijk en kon niet goed wijs worden uit de eind standen.
Leuk dat jij hier een stukje schrijft voor alle MF bezoekers !!!

Keep up the good work !!!

PS nog een vraagje met wat voor een achterband rij je ? Pirelli SC2 of SC1 ?


Greets, Mike_P
 
Hey Arno, ik had niet verwacht dat je zo goed mee zou kunnen komen. Tijdens de trainingen zag het er helemaal niet naar uit dat je snel was!
De uitslagen van de training was mij totaal onbekend toen ik je in de Warm Up ook nog eens 2 ronden heel langzaam voorbij zag rijden. Een weggegooid seizoen dacht ik.
Temeer omdat het team van Pajic niet echt zo'n geweldig weekend mee leek te maken (valpartijen van Pajic en Ahnenberg (?) in de trainingen, de zweetolie bij Pajic elke training enz). Tot ik je voorbij zag razen op de 2e en 3e plek.
Wederom zag het er niet supersnel uit, maar je was het wel! Top!

Alleen winnaars of mensen in het achterveld lijken te cruisen, in jou geval zie ik je als een winnaar dit seizoen! Ga zo door :}
 
zowel tijdens de training als de warm-up ben ik veel op zoek geweest naar een niet te vinden vrije ronde,ik reed of boven de 1.30 of onder de 1.25...
 
PS nog een vraagje met wat voor een achterband rij je ? Pirelli SC2 of SC1 ?


Greets, Mike_P

Ik rij voor altijd met SC2,en achter momenteel noodgedwongen omdat zelfs de SC2 het achter nog geen 8 rondjes volhoudt,als we dat beter voor elkaar hebben wil ik in de training SC1 achterbanden gebruiken als "qualifier".
 
Arno,wat vind jij van het stuurgedrag van de 2003 ZX6/636 t.o.v de ZX10.

Is de ZX6/636 "veeeeeeelllllllll" speelser dan zijn grotere broer?

Ik heb zelf nog niet op de ZX10 gereden om hier een oordeel over te geven maar een kennis(ook monteur) van mij vind de ZX10 tegenvallen wat betreft handelbaarheid/stuurgedrag op de openbare weg ;) ,ik keek hem dus heel vreemd aan na zijn opmerking :+
Hij vind de ZX636 "veel" fijner/etc: om te rijden .....

Testen in "motor"bladen zeggen mij niet zoveel ;)


Ik rijd nu zelf een jaartje(mijn nickname klopt niet :? ) op een ZX636 vind hem flitsend maar mag best wel wat meer power hebben :+
 
Arno,wat vind jij van het stuurgedrag van de 2003 ZX6/636 t.o.v de ZX10.

Is de ZX6/636 "veeeeeeelllllllll" speelser dan zijn grotere broer?

Ik heb zelf nog niet op de ZX10 gereden om hier een oordeel over te geven maar een kennis(ook monteur) van mij vind de ZX10 tegenvallen wat betreft handelbaarheid/stuurgedrag op de openbare weg ;) ,ik keek hem dus heel vreemd aan na zijn opmerking :+
Hij vind de ZX636 "veel" fijner/etc: om te rijden .....

Testen in "motor"bladen zeggen mij niet zoveel ;)


Ik rijd nu zelf een jaartje(mijn nickname klopt niet :? ) op een ZX636 vind hem flitsend maar mag best wel wat meer power hebben :+

Ik rij vrijwel nooit op de openbare weg dus ik kan je alleen van mijn ervaringen op het circuit vertellen;

Maar wie de ZX10R tegen vind vallen qua stuurgedrag(ook tov de ZX6R(RR) heeft of de ZX10R met 0.5 bar in de banden gereden of heeft er echt geen kaas van gegeten.

De ZX6R stuurt ook geweldig hoor,maar de ZX10R doet daar absoluut niet voor onder;Hij stuurt minstens zo makkelijk,remt beter,het frame is sterker en stabieler en heeft natuurlijk veeeeeeel meer power,en ik vind persoonlijk ook de zit makkelijker,er is niks aan de ZX10R dat me weer naar de ZX6R(RR) doet verlangen,1.5 week terug zat ik voor t eerst op de ZX10R na een rustperiode van 5 maanden,op Assen rij ik met een vrijwel std ZX10R onder de 1.24...dat zegt genoeg over de kwaliteiten van de ZX10R.
 
Terug
Bovenaan Onderaan