@rno#rr
Die hard MF'er
Voor we in Assen kwamen had ik slechts 30 rondjes met de ZX10R gereden in Oschersleben dus de voorbereiding was niet optimaal.
In Assen hadden we vrijdags vrije trainingen,we mochten 2 keer 20 minuten samen met de SS600 de baan in,de ZX10R deed het niet slecht en samen met WP-specialist Andre Stamrijder heb ik aan de set-up van de fiets gewerkt,na 2 sessies hadden we een goed gevoel en met vertrouwen zagen we de zaterdagkwalificaties tegemoet.
We gingen op Zaterdag met 51(!) superstockers de baan in en het was onmogelijk een vrij rondje te krijgen,kon slechts 2 rondes een beetje gang maken...snelste tijd 1.24.7, niet verkeerd en voorlopig de 2e tijd achter Vankeymeulen.
2e sessie,nog steeds even druk maar toch het tempo wat verhoogd en ondanks veel verkeer net onder de 1.24 gedoken met 1.23.9,ik blijf op de 2e plaats staan achter Didier Vankeymeulen die 1.23.0 heeft gereden(dezelfde Didier stond in Valencia met het wk als 2e getraind,dus een schande is het niet)
Wat ons zorgen baarde voor de race was de achterband,want na slechtst een rondje of 6 hingen de vellen eraan...dus voor de race nog een kleine modificatie aan de schokbreker gedaan.
De race;Mijn start was redelijk en ik kom als 2e de nationale uit achter didier,bij stekkenwal prikt Bakker zijn fiets ertussen en ik ben 3 ,met zijn drietjes rijden we weg van de rest tot er in de derde ronde een crash is een de race word stilgelegd.
Herstart;weer redelijk weg en nu als derde achter John en Didier de nationale uit,alleen rijdt Didier nu weg van John en ik kom hem niet zo snel voorbij ik krijg ook snel weer problemen met de achterband,de band spint en glijdt dat het niet normaal is,met insturen ben ik veel sneller dan de rest maar de achterband weet momenteel geen raad met de pk's van de ZX10R,Withag komt nog langszij maar die vormt geen bedreiging omdat hij in het eerste deel ver achter lag,in de laatste ronde bij het aanremmen gaat John behoorlijk rechts rijden zodat ik hem niet uit kan remmen,ik rem wat vroeger,stuur laat en hard in en rij hem in de GT voorbij,ik finish voor Bakker maar kom net 0.2 tekort doordat John voor de rode vlag voor me zat....
Toch op het podium gefinished,dus wel tevreden,maar als we de achterband heel kunnen houden zit er veel meer in!De ZX10R loopt in ieder geval geweldig en moest na de race ook helemaal uit elkaar voor een technische controle.
In Assen hadden we vrijdags vrije trainingen,we mochten 2 keer 20 minuten samen met de SS600 de baan in,de ZX10R deed het niet slecht en samen met WP-specialist Andre Stamrijder heb ik aan de set-up van de fiets gewerkt,na 2 sessies hadden we een goed gevoel en met vertrouwen zagen we de zaterdagkwalificaties tegemoet.
We gingen op Zaterdag met 51(!) superstockers de baan in en het was onmogelijk een vrij rondje te krijgen,kon slechts 2 rondes een beetje gang maken...snelste tijd 1.24.7, niet verkeerd en voorlopig de 2e tijd achter Vankeymeulen.
2e sessie,nog steeds even druk maar toch het tempo wat verhoogd en ondanks veel verkeer net onder de 1.24 gedoken met 1.23.9,ik blijf op de 2e plaats staan achter Didier Vankeymeulen die 1.23.0 heeft gereden(dezelfde Didier stond in Valencia met het wk als 2e getraind,dus een schande is het niet)
Wat ons zorgen baarde voor de race was de achterband,want na slechtst een rondje of 6 hingen de vellen eraan...dus voor de race nog een kleine modificatie aan de schokbreker gedaan.
De race;Mijn start was redelijk en ik kom als 2e de nationale uit achter didier,bij stekkenwal prikt Bakker zijn fiets ertussen en ik ben 3 ,met zijn drietjes rijden we weg van de rest tot er in de derde ronde een crash is een de race word stilgelegd.
Herstart;weer redelijk weg en nu als derde achter John en Didier de nationale uit,alleen rijdt Didier nu weg van John en ik kom hem niet zo snel voorbij ik krijg ook snel weer problemen met de achterband,de band spint en glijdt dat het niet normaal is,met insturen ben ik veel sneller dan de rest maar de achterband weet momenteel geen raad met de pk's van de ZX10R,Withag komt nog langszij maar die vormt geen bedreiging omdat hij in het eerste deel ver achter lag,in de laatste ronde bij het aanremmen gaat John behoorlijk rechts rijden zodat ik hem niet uit kan remmen,ik rem wat vroeger,stuur laat en hard in en rij hem in de GT voorbij,ik finish voor Bakker maar kom net 0.2 tekort doordat John voor de rode vlag voor me zat....
Toch op het podium gefinished,dus wel tevreden,maar als we de achterband heel kunnen houden zit er veel meer in!De ZX10R loopt in ieder geval geweldig en moest na de race ook helemaal uit elkaar voor een technische controle.