Belg, geflitst op weg naar TT Assen -Nu pas boete

Mortepic

MF'er
10 nov 2005
33
0
Haaltert
Aan Baksteen of andere kenners van de Nederlandse wetgeving wat betreft flitsboetes:

Ben als Belg meer dan een maand geleden op weg naar TT Assen geflitst.

Boete echter pas gisteren samen met overschrijving in de bus gekregen. Meer dan 5 weken later dus!

Hoe graag ik ook zou willen bijdragen aan de economische ondersteuning van jullie landje, ... :-))

Heb ik het recht om deze boete te weigeren?

In België moet het PV binnen de 8 werkdagen worden opgestuurd, anders vervalt de boete.

Greetz!
 
Ja, je hebt geen recht. Gewoon betalen. En snel ook svp, krijg binnenkort weer centjes terug en die moeten ergens vandaan komen O-)
Die 8 dagen is als je als Belg binnenBelgenland gepakt wordt, als buitenlander gaat dat ook trager geloof ik (vroeger wel iig)
 
Even een vraagje voor dat we iets gaan roepen. Gaat het om een beschikking of om een schikkingsvoorstel. (Bovenaan het papier dat je ontvangen hebt staat een grote letter die relevant is om dat vast te stellen)

Ofwel is het een overtreding die op normale wegen onder de 30 kilometer is gebleven (na meetcorrectie)(onder de 40 kilometer op autosnelwegen) of zat je daarboven (boven 30 of 40 km respectievelijk).

In het laatste geval is er namelijk sprake van een schikkingsvoorstel OVJ (en dat kan enige tijd op zich laten wachten) en biedt ook meer mogelijkheden tot bezwaar. In het eerste geval is er namelijk sprake van een sanctie ingevolge de wet Mulder, die veel minder mogelijkheden tot bezwaar biedt.

Los daarvan: ik kan mij voorstellen dat een internationale afhandeling iets meer tijd vergt (opvragen kentekens en dergelijke). Laat even weten wat je nu precies hebt gehad.
 
Even een vraagje voor dat we iets gaan roepen. Gaat het om een beschikking of om een schikkingsvoorstel. (Bovenaan het papier dat je ontvangen hebt staat een grote letter die relevant is om dat vast te stellen)

Ofwel is het een overtreding die op normale wegen onder de 30 kilometer is gebleven (na meetcorrectie)(onder de 40 kilometer op autosnelwegen) of zat je daarboven (boven 30 of 40 km respectievelijk).

In het laatste geval is er namelijk sprake van een schikkingsvoorstel OVJ (en dat kan enige tijd op zich laten wachten) en biedt ook meer mogelijkheden tot bezwaar. In het eerste geval is er namelijk sprake van een sanctie ingevolge de wet Mulder, die veel minder mogelijkheden tot bezwaar biedt.

Los daarvan: ik kan mij voorstellen dat een internationale afhandeling iets meer tijd vergt (opvragen kentekens en dergelijke). Laat even weten wat je nu precies hebt gehad.

Het is een 'kleine' overtreding. 130 km/h waar ik 120 mocht, dus zeker geen schikkingsvoorstel.

Brief komt van Nederlands Justifieel Incassobureau of zo iets.

In België wordt er op autosnelwegen niet zo gauw geflitst onder de 132km/h. Vandaar mijn verwondering dat ik voor een snelheid van 130 km/h of 126km/h na meetcorrectie een boete moet betalen.
 
8 dagen? Zo hé! Begrotingstekortje? :+

Onze ambtenaren zijn helaas wat minder vlot. Kijk maar naar Baksteen. :+ O-) :W Ik vrees dat je hier niet onderuit komt...
 
Boetes worden tegenwoordig toch door de verantwoordelijke instantie in het land van herkomst van de overtreder geïncasseerd?
 
Aan Baksteen of andere kenners van de Nederlandse wetgeving wat betreft flitsboetes:

Ben als Belg meer dan een maand geleden op weg naar TT Assen geflitst.

Boete echter pas gisteren samen met overschrijving in de bus gekregen. Meer dan 5 weken later dus!

Hoe graag ik ook zou willen bijdragen aan de economische ondersteuning van jullie landje, ... :-))

Heb ik het recht om deze boete te weigeren?

In België moet het PV binnen de 8 werkdagen worden opgestuurd, anders vervalt de boete.

Greetz!

Nou da's leuk maar mijn boete's uit Belgie komen ook pas na maanden binnen. Als het over de grens heen gaat duurt het allemaal een stuk langer.
 
vervalt de boete na 8 dagen al??

hopelijk krijg ik dus geen fanmail de komende 8 dagen.
vandaag weer iets uitgestoken betreffende een oranje licht
zal me eens onderuitremmen als ik 90 ga voor een licht :Z
 
Het is een 'kleine' overtreding. 130 km/h waar ik 120 mocht, dus zeker geen schikkingsvoorstel.

Brief komt van Nederlands Justifieel Incassobureau of zo iets.

In België wordt er op autosnelwegen niet zo gauw geflitst onder de 132km/h. Vandaar mijn verwondering dat ik voor een snelheid van 130 km/h of 126km/h na meetcorrectie een boete moet betalen.

Welkom bij de club, zou ik zeggen.
Wel lullig hoor, zeker 75% van de boetes, zijn die van onder de 10KM te hard.
is het niet zo dat de werkgever dat tegenwoordig moet betalen? of geldt die nwe regel niet in Belgie?
 
boete voor een belg???

gewoon NIET betalen...
als je vrije dagen hebt kun je de boete inruilen tegen een paar dagen zitten.. })
 
Heb nog niet zo lang geleden ook een boete in Nederland gehad ,
Bij navraag bij mij agent kreeg ik de opmerking voor deze gewoon te betalen want als je dit niet doet ze aan je deur komen kloppen en dit voor de rechtbank komt :? .
Vermits dat de boete in mijn geval in België veel duurder zou zijn dus naar de bank en gewoon betaald.
 
Heb nog niet zo lang geleden ook een boete in Nederland gehad ,
Bij navraag bij mij agent kreeg ik de opmerking voor deze gewoon te betalen want als je dit niet doet ze aan je deur komen kloppen en dit voor de rechtbank komt :? .
Vermits dat de boete in mijn geval in België veel duurder zou zijn dus naar de bank en gewoon betaald.

Lijkt me ook de beste oplossing.

Bij ons (lees: België) bedraagt de minimumboete 50 euro, maar je mag er wel iets harder voor. (Onder de 132 km/h na meetcorrectie worden bijna nooit boetes uitgeschreven)

Ps: 8 maanden geleden geflitst in Duitsland. NOOIT iets van gezien. 'k Heb het toch meer voor die Duisters hoor! *O*
 
Nou da's leuk maar mijn boete's uit Belgie komen ook pas na maanden binnen. Als het over de grens heen gaat duurt het allemaal een stuk langer.

Wij zijn ook geflitst tijdens de superbike, en heb mijn boete ook pas een week binnen. Ik woon in Nederland.
Je hoeft dus niet in Belgie te wonen om er zo lang op te wachten. Als je aan de andere kant van Nederland woont, is het blijkbaar ook al bijna buitenland voor onze vrienden van het CJIB in Leeuwarden.
Maar, ik hoef pas eind november te betalen. Dus zolang mag de overheid ook wachten op de centjes. :W
 
Het is een 'kleine' overtreding. 130 km/h waar ik 120 mocht, dus zeker geen schikkingsvoorstel.

Brief komt van Nederlands Justifieel Incassobureau of zo iets.

In België wordt er op autosnelwegen niet zo gauw geflitst onder de 132km/h. Vandaar mijn verwondering dat ik voor een snelheid van 130 km/h of 126km/h na meetcorrectie een boete moet betalen.
Ehh, heet het bij jullie in belgie ook niet gewoon justitie :?

Maar to the point, ik vind het eigenlijk wel meevallen, bij ons kun je ze zelfs een half jaar later nog in de bus krijgen.

[edit]De TT is toch ook 22-24 juni geweest, dat lijkt me 3 1/2 maand geleden :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan