Belgarda / vd Goorberg / Pitt

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
1
Sevenum
Ook een mooie van Belgarda. Nodigen ze Andrew Pitt uit om te rijden, is ie zo goed dat ie kostbare punten voor Jurgen wegkaapt! Wel een fantastische prestatie. Maar de opvallendste/beste prestatie was toch wel dat Voske op de 8e plaats op die Kwak van Pajic!!!!

:} :} :} :}

De Kale
 
full
 
Jurgen viel zeker tegen. Had ook wel op een 3e plek ofzo gerekent.
Maar hij zal wel een goed excus hebben.

Wel toffe gozer die Aussie Curtain. Gooit nog effe z'n handschoenen na de crash het publiek in. Das mentaliteit, nadat je net door je landgenoot eraf bent gereden.... :?
 
Snap de actie van Belgarda ook niet helemaal. Pitt heeft nu kostbare punten 'afgepakt' van jurgen. Jurgen mag 'blij' zijn dat Foret eraf viel, anders had die ook voor hem gezeten! Op deze manier is het kampioenschap ook afgelopen voor Jurgen.

Zal Pitt volgend jaat voor Belgarda in de SBK gaan rijden???? Hij zal wel veel indruk gemaakt hebben binnen het team met deze prestatie. Ervaring met dikke 4 takten heeft hij ondertussen ook genoeg..... daar gaat Jurgen zijn plekkie... :X
 
Het draait niet om afpakken. Het zijn coureurs waar alleen positie # 1 telt. Natuurlijk probeer je, als het even kan, je "collega" te helpen. Maar je gaat toch voor persoonlijk resultaat.
 
Je kunt best zien wat Belgarda doet. vd Goorberg heeft maar een race gewonnen dit jaar, en kan niet WK worden dit jaar. Zo ze zoeken iemand die kan winnen.
In ieder team het belangrijkste is om je team maat voor te blijfen, ze dachten misschien, we krijgen een goede team maat en dan vd Goorgerg wil meer risico neemen , maar het werkte niet .Hier in Australia heben we genoeg goede rijders die voor aan willen rijden. in wss moet je risico neemen
 
Zeur toch niet. Racen heet dat. Je neemt risico's en soms maak je een foutje.

Was alleen een beetje ongelukkig dat juist Pitt wel door kon rijden :P

Zat je in de GT???
Nee zeker???
We konden het goed zien.En zeker wel een brakke actie. Er was echt geen plek meer voor Pitt. Daarom een Biaggi actie (als je gister de MotoGP hebt bekeken....). Lach je toch rot man, om die Biaggi.
Inderdaad wel: Racen. Dan gebeurt dat.... Maar wel een klote actie en sneu voor Curtain, na zo'n foutlose goede race te hebben gereden O-)
Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt en dan voel je je echt klote hoor, "als je er af wordt gereden" en schade hebt..... :(
Shit happens zeggen we dan maar...
 
Ja, ik zat wel in de GT, en ik ook ik kon het goed zien. Geen 'klote actie' gewoon een fout van Pitt, maar om 'm dan voor zak uit te maken slaat simpelweg nergens op.
 
Dat Pitt zijn landgenoot ervan af reed is een typisch raceongeval. Hij probeert in de laatste bocht de 3e plaats voor zich op te eisen, wat een 'dood of gladiolen' actie is zoals we ze graag willen zien. Als je eenmaal een inhaalactie hebt ingezet dan kun je geen kant meer op. In dit geval was het erg jammer voor Curtain, die verder een erg strakke race had gereden. Je kunt ook niet zeggen dat het dom was van Pitt om daar in te halen, want elke coureur zal in de laatste bocht proberen een ander eruit te remmen, zeker als het om een podiumplaats gaat.

Dat Jurgen nu erg veel punten heeft laten liggen heeft hij toch echt aan zichzelf te danken. Als hij vlak achter Foret of Pitt had gereden dan hadden die hem zeker voorbij gelaten (Jurgen vertelde ons op Zaterdag dat er zeker sprake was van teamorders) maar Jurgen kon het tempo van de kopgroep helaas niet bijhouden.
 
Jurgen wil naar de Superbikes volgend jaar heb ik begrepen.
Het zou best kunnen zijn dat Vermeulen zal worden weggekocht bij ten Kate, In dat geval zou het mooi zijn dat Jurgen het op de Fireblade gaat proberen. Nederlands team, Nederlandse rijder :)
Maar ja, ik geloof dat Jurgen het op de R1 heeft voorzien, dus team Yamaha.
 
Bij zowel TenKate als ook Suzuki staan ze niet te springen om jurgen. Dit weekend liet men bij TenKate nog eens duidelijk vallen dat men geen behoefte heeft aan Jurgen. En ik zal maar niet posten hoe Henk Salemons (sales Manager Nimag) over Jurgen denkt.
 
Bij zowel TenKate als ook Suzuki staan ze niet te springen om jurgen. Dit weekend liet men bij TenKate nog eens duidelijk vallen dat men geen behoefte heeft aan Jurgen. En ik zal maar niet posten hoe Henk Salemons (sales Manager Nimag) over Jurgen denkt.

Posten }) })
 
En ik zal maar niet posten hoe Henk Salemons (sales Manager Nimag) over Jurgen denkt.

En wat wil je daarmee zeggen dan, dat dat dus de waarheid is? Wie weet hoe Jurgen over Henk Salemons denkt... Lekker boeiend allemaal.

Ik bedoel maar te zeggen: truth is in the eye of the beholder.
 
Laatst bewerkt:
En wat wil je daarmee zeggen dan, dat dat dus de waarheid is? Wie weet hoe Jurgen over Henk Salemons denkt... Lekker boeiend allemaal.

Ik bedoel maar te zeggen: truth is in the eye of the beholder.
Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat Jurgen bij Suzuki niet bepaald populair is. (en dan druk ik mij nog vriendelijk uit) Heeft alles te maken met een mislukte deal enkele jaren geleden en wat daarna is gebeurd. Ik zeg alleen maar wat ik hoor, maar als je liever geen 'inside information' wilt hebben dan moet je het maar zeggen hoor.
 
Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat Jurgen bij Suzuki niet bepaald populair is. (en dan druk ik mij nog vriendelijk uit) Heeft alles te maken met een mislukte deal enkele jaren geleden en wat daarna is gebeurd. Ik zeg alleen maar wat ik hoor, maar als je liever geen 'inside information' wilt hebben dan moet je het maar zeggen hoor.

Ik wil best wel inside-information horen maar in dit topic lijkt het nu net of Jurgen door alles en iedereen wordt uitgekotst, dat is volgens mij niet helemaal waar.

Wat dat aangaat ben ik het eens met jouw stelling dat je in het Hodgson-topic hebt gedaan dat een coureur een beetje arrogant moet zijn om te kunnen overleven in dat racewereldje. Dat is voor Jurgen dus niet anders...

En even tussen haakjes, ik vind dat Jurgen in Assen als een dweil gereden heeft.
 
1)Ik wil best wel inside-information horen maar in dit topic lijkt het nu net of Jurgen door alles en iedereen wordt uitgekotst, dat is volgens mij niet helemaal waar.

2)Wat dat aangaat ben ik het eens met jouw stelling dat je in het Hodgson-topic hebt gedaan dat een coureur een beetje arrogant moet zijn om te kunnen overleven in dat racewereldje. Dat is voor Jurgen dus niet anders...

3)En even tussen haakjes, ik vind dat Jurgen in Assen als een dweil gereden heeft.
1)Als ik de indruk heb gegeven dat Jurgen overal wordt uitgekotst dan was dat niet de bedoeling. Hij wordt door sommige (vooraanstaande) figuren wel uitgekotst, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Daarnaast zijn er teams die hem niet uitkotsen, maar er ook niet op staan te springen om hem als coureur in te lijven.

2)Klopt. Ik moet zeggen dat die keren dat ik hem dit jaar bij Yamaha heb gezien hij bij mij heel anders overkwam dan het beeld dat ik via de media had gekregen.

3)Ook mee eens. (Net als dat Neil ook het spoor totaal bijster is.

edit: nog even aanvulling:
Ik had trouwens de indruk dat men bij Yamaha wel tevreden is met Jurgen. Jurgen hoopt ook dat hij één van de twee coureurs is die volgend jaar op de R1 in het Superbike van start gaan.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, team orders of niet Jurgen zal het toch echt zelf moeten doen, en waar het nu precies aan ligt dat het in Assen niet zo lekker ging.... ik weet het niet?
Maar als Jurgen zo blijft rijden mag hij wel oppassen dat hij zijn plekje weet te behouden want er staan genoeg goede rijders te trappelen om zijn plek over te nemen.
 
Hey..ff bij de feiten blijven..Jurgen werd 5de in een race waar door 7 coureurs op haren en snaren :? werd gereden..hij kon niet zo makkeleijk langs Parkes (..1X gezien, in de Stekkenwal, maar toen kwam 'ie te wijd uit en werd weer voorbij gestoken..) dus verloor 'ie de aansluiting..had hij er wel bij kunnen blijven dan..tsja, wie weet :?
Het is al vaker gezegd, de verschillen in de top van het WSS zijn miniem, dus klopt er 'iets' niet dan kun je 't schudden.. B| Neem het bandenverhaal..vorig jaar kon Jurgen aangeven dat 'ie een bepaalde band wilde en dat werkte in zijn voordeel..dit jaar kan dat niet meer (..omdat iedereen met Pirelli rijdt..)..weg voordeel :(
Dat Jurgen 'slechts 1 race' heeft gewonnen is jammer, maar geeft wel aan dat hij het moeilijk heeft t.o. bijvoorbeeld de ten Kate Honda's of andere Yamaha's.
Het is close en er kan er maar 1 winnen, maar Jurgen mag best een beetje meer krediet krijgen ;)
Vergeet ook niet dat Jurgen wel wilde finishen! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan