Belgen kleding vraag

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Ik hoorde van een Belgische collega dat de Belgische staat leuk doet voor motorrijders. Om meer motorrijders te krijgen en zo het fileprobleem te verminderen kan je de kosten van de kleding van de belasting aftrekken.

Klopt dit?
 
Yep klopt, in de verhouding dat je je motor prive en woon werk gebruikt


Staat heeft me de laatste 4 jaar

1 dainesse combi
4 paar handschoenen
2 helmen
1 all weather pak
2 tugzakken
1 regenpak
1 paar dainesse laarzen
1 paar alpinestars laarzen voor 80% terugbetaald



en de motoren zijn nog goedkoper ook :X :P
 
Yep klopt, in de verhouding dat je je motor prive en woon werk gebruikt


Staat heeft me de laatste 4 jaar

1 dainesse combi
4 paar handschoenen
2 helmen
1 all weather pak
2 tugzakken
1 regenpak
1 paar dainesse laarzen
1 paar alpinestars laarzen voor 80% terugbetaald



en de motoren zijn nog goedkoper ook :X :P

[me]Powersl@ve gaat nu op zoek naar een leuk optrekje in belgenland...[/me]
 
bij ons in virginia hebben ze verleden maand een nieuwe wet aangenomen.
als je meer dan 10.000 Kilometer per jaar rijd, dan vergoeden ze je 25% bij aanschaf van een motor om de plaatselijke File Problemen op te lossen, en op de benzine krijg je 50% korting.






















en Toen schrok ik wakker :( en het bleek maar een droom :+
 
bij ons in virginia hebben ze verleden maand een nieuwe wet aangenomen.
als je meer dan 10.000 Kilometer per jaar rijd, dan vergoeden ze je 25% bij aanschaf van een motor om de plaatselijke File Problemen op te lossen, en op de benzine krijg je 50% korting.






















en Toen schrok ik wakker :( en het bleek maar een droom :+


Benzine kost zowiezo geen ruk bij jullie ....wat kost een gallon momenteel?
 
Dusss de belgen kunnen zelf leuk inkopen doen, en vervolgens een handeltje naar NL beginnen O-) ???toch...toch })
 
Yep klopt, in de verhouding dat je je motor prive en woon werk gebruikt


Staat heeft me de laatste 4 jaar

1 dainesse combi
4 paar handschoenen
2 helmen
1 all weather pak
2 tugzakken
1 regenpak
1 paar dainesse laarzen
1 paar alpinestars laarzen voor 80% terugbetaald



en de motoren zijn nog goedkoper ook :X :P


ik zoek nog een woning in belgenland :+
morgen begin ik met solliciteren O-)

wat leven wij ook in een achterlijk calvinistisch balkenende land |( |( |( |( |( |( :(


ps, leuk dat ze in de states korting op benzine geven. O-)
de benzine kost al geen ruk dus de korting is een halve ruk, ik zou principieel weigeren :+
 
weet iemand of het ook mogelijk is als student om kledij en dergelijke meer op een of andere manier af te trekken van de belastingen?
 
Yep klopt, in de verhouding dat je je motor prive en woon werk gebruikt


Staat heeft me de laatste 4 jaar

1 dainesse combi
4 paar handschoenen
2 helmen
1 all weather pak
2 tugzakken
1 regenpak
1 paar dainesse laarzen
1 paar alpinestars laarzen voor 80% terugbetaald



en de motoren zijn nog goedkoper ook :X :P


Let uit!

Dus als je meer als een bepaald aantal kilometers woon werk doet dan mag je het op je loonbelasting aftrekken???

Is dat om de files tegen te gaan of om de Belgjes beter tegen de grote boze wereld te beschermen?
 
Is een foutje in de wetgeving

Vroeger kon je boven een aantal kilometers je auto ook aftrekken van je persoonsbelasting; toen hebben ze een wet gestemd om dat te verbieden maar die eikels hebben in de wet vermeld dat je geen auto's meer kan aftrekken O-)

Over motoren hebben ze nooit gepraat, dus geen voorkeur voor motoren of anti files ofzo, gewoon een fuck up van diegene die die wet geschreven heeft :P
 
weet iemand of het ook mogelijk is als student om kledij en dergelijke meer op een of andere manier af te trekken van de belastingen?


Gewoon bij beroepsonkosten alles aftrekken, ben wel niet zeker of je dat als student ook kan maar ik vermoed van wel
 
Is een foutje in de wetgeving

Vroeger kon je boven een aantal kilometers je auto ook aftrekken van je persoonsbelasting; toen hebben ze een wet gestemd om dat te verbieden maar die eikels hebben in de wet vermeld dat je geen auto's meer kan aftrekken O-)

Over motoren hebben ze nooit gepraat, dus geen voorkeur voor motoren of anti files ofzo, gewoon een fuck up van diegene die die wet geschreven heeft :P

:} Jammer dat dat hier niet kan. Toch maar emigreren?
 
Gewoon bij beroepsonkosten alles aftrekken, ben wel niet zeker of je dat als student ook kan maar ik vermoed van wel

Het is wel niet zo dat wanneer je bv 1000 euro mag inbrengen dat je ook 1000 euro (terug) krijgt van de belastingen. Ze verminderen het bedrag waar je belastingen op moet betalen dan met 1000 euro. Moet je op je hoogste schijf bijvoorbeeld 45% betalen dan "krijg" je dus eigenlijk 450 euro "terug" (omdat je je hoogste schijf met 1000 euro kan verminderen). Een student die niets verdient kan zijn belastbaar bedrag niet verminderen en kan dus niets terugtrekken...

Ook moet je even tellen of het forfaitaire bedrag voor de beroepsonkosten misschien niet hoger is dan hetgeen je wenst in te geven... In sommige gevallen is het wel zo. En wanneer je je onkosten wil bewijzen, dan moet je ook ALLE onkosten bewijzen en dat kan soms een irritant werkje zijn (maar het kan ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan