[Belgen] verzekering

MetalSpeedy

Die hard MF'er
12 mei 2004
279
0
belgie|vosselaar
Vraagje aan de Belgen hier :

Welke motor heb je ?
Hoe oud ben je ?
Hoeveel moet jij betalen voor je verzekering ???


( enneh wat is de gemiddelde prijs dat een 18 jarige moet betalen voor een motor klasse suzuki sv 650 ?? )
 
125cc
22 jaar
400 euro (+ rechtsbijstand)
bij Fortis AG (korting gekregen omdat al onze verzekeringen daar ook zitten)

wordt waarschijnlijk best duur, ze houden enkel en alleen rekening met het aantal cc + nog eens wat risico taxen voor je leeftijd

Op de site van www.ethias.be kwam het mij veel goedkoper uit (270€), maar daar kon ik nergens een leeftijd invullen :?
 
ik rij met een honda cbf 500cc en ben verzekerd bij ethias ,betaal 200€ maar mijn wagen is er ook verzekerd.
Voor mijn 250cc betaalde ik 150€.
Eens boven de 499cc blijft de prijs hetzelfde
 
Diefstal zit er in BE niet standaart bij. Hier in BE is dat omnium-verzekering.
Wij hebben Burgerlijke aansprakelijkheid en rechtsbijstand
 
ik ben 24, een cb500s => 410 euro en mijn auto is er ook verzekerd (dus die 410 is dan nog de helft van wat het normaal zou kosten). Reken maar dat ik volgend jaar een andere maatschappij ga zoeken.
 
Ik ben verzekerd bij ethias voor een dikke 500€
(als 18jarige het hele jaar door) :]
Dat is dan de duurste (bij ethias rekenen ze niet met vermogen maar met cc's)
en vanaf je dus meer dan 500cc hebt betaal je meest maar is nog altijd niet zo duur als KBC :Y
 
Bedankt voor de reacties ;)

nog een vraagje

Gets : 22 jaar CB 500 ( 500 CC ) ==> 700€
Gixxerfreak : 18 kaar Triumph speed 4 ( 600 CC C) ==> 500€

allebij gewone verzekering ( BA )

Heeft Gixxerfreak gewoon een goede verzekering of heeft Gets een paar ongevallen op zijn naam bij de verzekering ? :?

kan ik gemiddeld nemen dat een 18 jarige student die een motorfiets van klasse 600 - 650 cc verzekert ( 25 kw natuurlijk .. ) ongeveer 600 moet betalen voor een gewone BA verzekering ?
 
Ik weet wel dat ethias 1 van de goedkopere is maar weet ook niet meer precies hoeveel het was dacht incl zegels enz +-580a590 € maar die zegels betaal je maar 1x dus volgend jaar betaal ik dus (ongevalvrij +-550€) P.S dacht vanaf 26jaar dat het ook goekoper wordt.
+Als je al een verzekering hebt bij ethias kan het nog een stuk goekoper :}
 
Als je alleen een motor verzekert is dat altijd veel duurder dan een uitbreiding van een polis voor een wagen.

Voor mij :
30j
Honda CBF600s
€ 240
heb wel ook een autoverzekering lopen daar...

Ethias is idd zeer goed te doen
 
Bedankt voor de reacties ;)

nog een vraagje

Gets : 22 jaar CB 500 ( 500 CC ) ==> 700€
Gixxerfreak : 18 kaar Triumph speed 4 ( 600 CC C) ==> 500€

allebij gewone verzekering ( BA )

Heeft Gixxerfreak gewoon een goede verzekering of heeft Gets een paar ongevallen op zijn naam bij de verzekering ? :?

kan ik gemiddeld nemen dat een 18 jarige student die een motorfiets van klasse 600 - 650 cc verzekert ( 25 kw natuurlijk .. ) ongeveer 600 moet betalen voor een gewone BA verzekering ?


Ik zit bij axa wat een van de duurdere is... Het erge is dat m'n vader daar 2 wagens verzekerd heeft maar ze daar toch niks op zijn naam willen zetten wat de moto betreft.
En ik wou dan veranderen naar ethies want dat scheelt dan toch een 200 euro per jaar maar m'n vader heeft daar slechte dingen van gehoord wat uitbetalingen enz... betreft (of dat allemaal zo is weeti k ook niet)
 
Bij Fortis gaat er zo'n 60% af (van mijn 400€) mocht ik er mijn auto ook bij verzekeren.
Misschien handig om te vermelden als je er al andere verzekeringen lopen hebt ;)
(krijg je vaak nog extra korting erbovenop)
 
Ben 23 en voor cb600 betaal ik 350 eurotjes, bij axa,moto en verzekering staan op mijn naam maar heb wel korting gekregen van ongeveer 50% omdat deze gelinkt werd aan de autoverzekering van mijn vader.
 
Ethias is volgens test aankoop een van de betere in Belgie.

Alhoewel ik van KBC (waar wij bij zijn) geen klagen hebben van service/uitbetalingen bij schade.

Kijk, misschien betaal je bij de ene al wat meer dan de andere. Maar ik verkies toch nog altijd een agent waar je je op je goed bij voelt en waarvan je zeker bent van een goede service. Persoonlijk zou ik dan niet kijken naar een euro meer of minder. Wij hebben totaal geen klagen van onze agent, waar we al jaren klant zijn. Ik kan daar altijd terecht met mijn (soms domme) vragen.

Bij sommige verzekeringen gebeurt alle correspondentie per telefoon/brief. Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van. Ik verkies een vaste agent waar ik altijd tegen dezelfde personen praat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan