Belgentopic > Wieke-Tingels > deel 164 > Eindelijk

Yep, is dat middernacht topic ook nog open ?
Whatsapp heeft het "makkelijker" gemaakt, maar een levend forum is wel aantrekkelijker voor nieuwe gebruikers
 
:W
het is hier kalmekes! Al 8 dagen niets gepost.
Waar is den tijd dat we al 3 topics verder zouden zijn :P
Zal hier wat proberen terug actiever op te zijn.
Soit, even spammen met de nieuwste aanwinst: een Speed triple komt de Street vervoegen, die is pensioengerechtigd.
 

Bijlagen

  • EAF93F9A-5345-4AD8-9879-B5F757EA6BE1.jpeg
    EAF93F9A-5345-4AD8-9879-B5F757EA6BE1.jpeg
    468,6 KB · Weergaven: 9
Waar is den tijd dat we al 3 topics verder zouden zijn :P
Die tijd is definitief voorbij he ... sinds het laatste nieuwe MF lopen alle topics, met uitzondering van het nachttopic, eindeloos door :P

Ik heb ook niks nieuws te melden ... Ik rijd nog steeds GSX 750 F. De 6de al, en de 7de staat in de garage.

Verder had het niet veel gescheeld of we hadden België verlaten, we hadden namelijk een huis op het oog in ons buurland Wallonië ... Maar uiteindelijk toch nog in België gebleven, met wel Wallonië "In mijnen achtertuin" (450m rijden, en ik ben er).
 
Dag Sheldon. Aangenaam.
Ben van Merksem, Antwerpen op vijf minuten van de haven...
Ik ben niet wonende nabij de Antwerpse haven, ver van zelfs.
Momenteel werk ik tijdelijk bij Vopak Linkeroever (normaal Brussels Airport), en als ik dan na het werk naar huis rijd, denk ik toch steeds, "hier wil ik niet met de auto rijden!"
Maps geeft dikwijls 2 tot 2,5 uur aan, met de motor, MET mijn rustige rijstijl, slechts 1:20u tot 1:30u.
(Ik moet er 103 km voor rijden).
 
Ik ben niet wonende nabij de Antwerpse haven, ver van zelfs.
Momenteel werk ik tijdelijk bij Vopak Linkeroever (normaal Brussels Airport), en als ik dan na het werk naar huis rijd, denk ik toch steeds, "hier wil ik niet met de auto rijden!"
Maps geeft dikwijls 2 tot 2,5 uur aan, met de motor, MET mijn rustige rijstijl, slechts 1:20u tot 1:30u.
(Ik moet er 103 km voor rijden).
Das wel een schoon eindje rijden voor te gaan werken, heen en terug zou k alle dag moeten tanken.
 
Das wel een schoon eindje rijden voor te gaan werken, heen en terug zou k alle dag moeten tanken.
Kleine tank?

Ik doe ruim 600km per tank. Kan tot 22L in.

Moet ik er wel bij vertellen dat het verbruik tijdens woonwerk sowieso een stuk lager ligt door de (saaie) monotome snelwegritten. En ik rijd ook bewust vrij rustig tijdens woonwerk, en heb mijn 15/45 vertanding vervangen door 17/42 (en een speedohealer erussen), om de rpm naar beneden te halen. Bewust gedaan wegens het feit dat ik mijn motor voor ruim 80% woonwerk gebruik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine tank?

Ik doe ruim 600km per tank. Kan tot 22L in.

Moet ik er wel bij vertellen dat het verbruik tijdens woonwerk sowieso een stuk lager ligt door de (saaie) monotome snelwegritten. En ik rijd ook bewust vrij rustig tijdens woonwerk, en heb mijn 15/45 vertanding vervangen door 17/42 (en een speedohealer erussen), om de rpm naar beneden te halen. Bewust gedaan wegens het feit dat ik mijn motor voor ruim 80% woonwerk gebruik.
Een speedohealer is toch omdat je een andere tandwieloverbrenging hebt, dat je de kilometerteller kan afstellen naar de werkelijke km/uur :?
 
Een speedohealer is toch omdat je een andere tandwieloverbrenging hebt, dat je de kilometerteller kan afstellen naar de werkelijke km/uur :?
Ja, daarom juist, ik heb mijn tandwielverhouding dus "zwaarder" gemaakt, doet bij 120km/u nu nog maar 4500rpm ipv 5500rpm (ongeveer). De meting wordt bij deze modellen (GSX 750 F 2004) elektronisch gemeten op de uitgaande as. Dus aanpassing van vertanding en/of bandenmaat achter heeft veel invloed op de meting.

Ik heb wel de ongeveer 3 tot 8 km/u afwijking op de snelheidsmeter behouden. De odo meter, die wilde ik wel correct hebben. Gaat nu zelfs correcter dan origineel. Naar 100 km nog maar 180m afwijking (teveel op de odo), tegenover 300m origineel.

Het verbruik is er, bij woon werk verkeer aanzienlijk door gedaald!
Van 4,1L/100km naar 3,4L/100km.
Tijdens woon werk wel te verstaan he ;)
Bij een ritje in de vrije tijd door de Ardennen ligt dat eerder rond de 5L/100km :P
 
3
Ja, daarom juist, ik heb mijn tandwielverhouding dus "zwaarder" gemaakt, doet bij 120km/u nu nog maar 4500rpm ipv 5500rpm (ongeveer). De meting wordt bij deze modellen (GSX 750 F 2004) elektronisch gemeten op de uitgaande as. Dus aanpassing van vertanding en/of bandenmaat achter heeft veel invloed op de meting.

Ik heb wel de ongeveer 3 tot 8 km/u afwijking op de snelheidsmeter behouden. De odo meter, die wilde ik wel correct hebben. Gaat nu zelfs correcter dan origineel. Naar 100 km nog maar 180m afwijking (teveel op de odo), tegenover 300m origineel.

Het verbruik is er, bij woon werk verkeer aanzienlijk door gedaald!
Van 4,1L/100km naar 3,4L/100km.
Tijdens woon werk wel te verstaan he ;)
Bij een ritje in de vrije tijd door de Ardennen ligt dat eerder rond de 5L/100km :P
3.4 km is heel erg zuinig, maar aan de andere kant, als je naar de Ardennen gaat, vind je dan dat je koppel minder hebt, of valt dat wel mee met een GSX-F :?
 
3

3.4 km is heel erg zuinig, maar aan de andere kant, als je naar de Ardennen gaat, vind je dan dat je koppel minder hebt, of valt dat wel mee met een GSX-F :?
Theoretisch neem je de eerste versnelling weg, en zet er een 7de bij (ongeveer). Of beter gezegd, alles schuift gewoon op.
Voor woon werk is dat dus handig, op de snelweg een stuk minder rpm. Nog steeds genoeg koppel.

Bij (sportievere) vrijetijds ritten vertrek je, logischerwijs in 1ste, maar trekt langer door voor je naar 2de schakelt.
Als je bijvoorbeeld een bepaalde leuke bocht voorheen in 4de nam om sportief te rijden, doe je dat nu in 3de, komt dus op hetzelfde neer. Gewoon de versnelling kiezen die een voor jou gewenste rpm geeft. In dit geval is dan een lagere versnelling te nemen dan voorheen. Het is wel effe wennen.

Om in eerste te vertrekken kost het dus iets meer moeite, maar eens die weg is, gaat die wel weer vooruit.
Deze namiddag er toch een BMW X5 V8 biturbo uitgetrokken bij een verkeerslichtsprintje :P

Hier zie je hoe de versnellingen liggen vergeleken tussen de originele 15/45 en de aangepaste 17/42
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan