[België] Gepakt met afgeplakt nummerplaat: fu<

nou... mijn mening is....

  • je bent een crimineel en je had veel harder gestraft moeten

    Stemmen: 27 12,6%
  • Boontje komt om zijn loontje...

    Stemmen: 168 78,5%
  • Een waarschuwing was al voldoende geweest...

    Stemmen: 19 8,9%

  • Totaal aantal stemmers
    214
Het is dus 'n....

ZWARE OVERTREDING 2e graad
- handelingen uitgevoerd te hebben op de kentekenplaten of ze overdekt te hebben

Koninklijk besluit van 22 december 2003 tot aanwijzing van de zware overtredingen per graad van de algemene reglementen genomen in uitvoering van de wet betreffende de politie over het wegverkeer.
(B.S. 31.12.2003)

Artikel 31

§ 1. Elke handeling die uitgevoerd wordt op een kentekenplaat of haar reproductie, of in de onmiddellijke nabijheid ervan, en die aanleiding geeft tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift, is verboden.

Het boren van gaten in de kentekenplaat of in haar reproductie mag evenmin aanleiding geven tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift.

§ 2. De kentekenplaat en haar reproductie mogen in geen geval overdekt worden, zelfs niet met een doorzichtige stof.

Bestraffingmogelijkheden:
-Onmiddellijke inning: 175 euro
-Minnelijke schikking : 185 euro
-Geldboete rechtbank: 275 tot 2750 euro.
-Verval van het recht tot sturen facultatief.

Zie: http://www.wegcode.be/wegcode/zware/art3.htm
 
Nee de orginele hangt erachter en de valse niet geregistreerde plaat (dus je benadeeld niemand)hangt met twee rubbertjes vast die je buddy eraf kan trekken en weg kan gooien als er iets gebeurd met je!!!

Snappie nu


mooie pisvlek, dus ik wordt gesneden, klap ergens tegenaan, jij rijdt door, ik neem je kenteken nog ff snel op, en mag lekker zelf alles betalen :(
 
Pech voor je , maar waarom erkende je dan ook dat je wist waarvoor ze je aanhielden , gewoon zeggen dat je het niet wist , "zeker een of andere grapjas bij de pomp gedaan toen je naar binnen ging om af te rekenen - want jij kontroleerd altijd je motor voordat je van huis af wegging " dan heb je nog een kans , want het is aan hun om te bewijzen dat jij schuldig ben , zo ben je alleen schuldig aan nalatigheid i.p.v. vervalsing !
Maar in ieder geval sukses met de zaak , en we horen wel hoe het afloopt .
 
§ 1. Elke handeling die uitgevoerd wordt op een kentekenplaat of haar reproductie, of in de onmiddellijke nabijheid ervan, en die aanleiding geeft tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift, is verboden.
[me]Kofferrek is blij dat dit niet in de Nederlandse wetgeving staat, dan waren de MF-stickertjes dus ook verboden :X [/me]
 
[me]Kofferrek is blij dat dit niet in de Nederlandse wetgeving staat, dan waren de MF-stickertjes dus ook verboden :X [/me]

Voor die MF-stickertjes hebben we een anders topic O-) , maar de WVW levert ook een gelijkend stukje tekst op, als het gaat om plakken op delen van je kentekenplaten.
maar die had jij waarschijnlijk ook al wel gevonden :P :X

Artikel 40.

1. Het kenteken dient behoorlijk zichtbaar op of aan het motorrijtuig of de aanhangwagen aanwezig te zijn.

2. Bij algemene maatregel van bestuur worden nadere regels vastgesteld omtrent de inrichting, het aanbrengen en de verlichting van het kenteken en worden regels vastgesteld omtrent de kentekenplaat en de onderdelen daarvan, alsmede de daarop aan te brengen merken.

3. Bij ministeriële regeling worden nadere regels vastgesteld ter uitvoering van het bepaalde krachtens het tweede lid.

4. Voor overtreding van het eerste lid dan wel het bepaalde krachtens het tweede of derde lid zijn aansprakelijk:

a. voor zover het betreft een motorrijtuig, de eigenaar of houder die het motorrijtuig op de weg laat staan of daarmee over de weg laat rijden, alsmede in het geval dat met dat motorrijtuig over de weg wordt gereden, de bestuurder, en

b. voor zover het betreft een aanhangwagen, de eigenaar of houder die de aanhangwagen op de weg laat staan of deze met een motorrijtuig over de weg laat voortbewegen, alsmede in het geval dat de aanhangwagen met een motorrijtuig over de weg wordt voortbewogen, de bestuurder van dat motorrijtuig.

+


Artikel 41.

1. Het is verboden:

a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;

b. een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen enig teken of middel is aangebracht, waardoor de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken wordt bemoeilijkt;

c. op een motorrijtuig of een aanhangwagen een teken, niet zijnde een ingevolge artikel 36 aan de eigenaar of houder voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen opgegeven kenteken, aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk dat teken te doen doorgaan voor een zodanig kenteken;

d. een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen een teken is aangebracht dat, niet zijnde een ingevolge artikel 36 aan de eigenaar of houder voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen opgegeven kenteken, door kan gaan voor een zodanig kenteken.
 
Voor die MF-stickertjes hebben we een anders topic O-) ,
Is dat zo :?
maar de WVW levert ook een gelijkend stukje tekst op, als het gaat om plakken op delen van je kentekenplaten.
maar die had jij waarschijnlijk ook al wel gevonden :P :X
Ik laat de rest van de discussie aan de profesionals over ;) maar m'n oog viel even op dit stukje:
Artikel 41.

1. Het is verboden:

a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;
Aangezien een MF-sticker puur en alleen dient ter herkenning kan hier dus geen sprake van zijn O-)
 
Je kan ook gewoon zeggen dat je nummerplaat er vanaf was gevallen en dat je die even met tape hebt vast gemaakt (zeg maar een thuiskomer).
Misschien dat de rechter erin trapt ;)
 
Het is dus 'n....

ZWARE OVERTREDING 2e graad
- handelingen uitgevoerd te hebben op de kentekenplaten of ze overdekt te hebben

Koninklijk besluit van 22 december 2003 tot aanwijzing van de zware overtredingen per graad van de algemene reglementen genomen in uitvoering van de wet betreffende de politie over het wegverkeer.
(B.S. 31.12.2003)

Artikel 31

§ 1. Elke handeling die uitgevoerd wordt op een kentekenplaat of haar reproductie, of in de onmiddellijke nabijheid ervan, en die aanleiding geeft tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift, is verboden.

Het boren van gaten in de kentekenplaat of in haar reproductie mag evenmin aanleiding geven tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift.

§ 2. De kentekenplaat en haar reproductie mogen in geen geval overdekt worden, zelfs niet met een doorzichtige stof.

Bestraffingmogelijkheden:
-Onmiddellijke inning: 175 euro
-Minnelijke schikking : 185 euro
-Geldboete rechtbank: 275 tot 2750 euro.
-Verval van het recht tot sturen facultatief.

Zie: http://www.wegcode.be/wegcode/zware/art3.htm

Vaag. Ik dacht dat zoiets van de 3de graad was :?
 
Vaag. Ik dacht dat zoiets van de 3de graad was :?
Waarop baseer je je dat het 3e graad zou zijn ?? :? art 31 is het enige dat ik terugvind (misschien slecht gezocht :X ) dat terugslaat op kentekenplaten afplakken, of omplooien of zo.
 
Wel een beetje stom om daar mee rond te rijden :X als je nu lekker gaat knallen ok O-)
 
Laatst bewerkt:
En zou er gebeuren in de volgende situatie.

Kentekenplaat kompleet verwijderen.

lekker blazen langs alle flitspalen en mobiele controles. }) })

Bij (routine) controle of in de spits op een dag toch staande gehouden worden, zorgen dat je kenteken op zak hebt (evt. beetje bekrassen) en met de grootst mogelijke onschuld O-) volhouden dat hij er net afgevallen is :+ :+ (door geroeste boutjes op zak hebben!!!) :} :} en meedelen dat het je euvel onmogelijk ter plekker kon repareren. en dat je het bij het eerste de beste tankstation zult repareren. O-) O-)

Zo hoog kan de boete dan toch niet zijn. :? :?
 
En zou er gebeuren in de volgende situatie.

Kentekenplaat kompleet verwijderen.

lekker blazen langs alle flitspalen en mobiele controles. }) })

Bij (routine) controle of in de spits op een dag toch staande gehouden worden, zorgen dat je kenteken op zak hebt (evt. beetje bekrassen) en met de grootst mogelijke onschuld O-) volhouden dat hij er net afgevallen is :+ :+ (door geroeste boutjes op zak hebben!!!) :} :} en meedelen dat het je euvel onmogelijk ter plekker kon repareren. en dat je het bij het eerste de beste tankstation zult repareren. O-) O-)

Zo hoog kan de boete dan toch niet zijn. :? :?
Dan waarschijnlijk niet, nu wel nadat hij meteen heeft erkend waarom hij is aangehouden!
Suc6 over een aantal weken!
 
Heb niet alles gelezen, maar is zo`n wegklapplaat niets voor jou!?

(ervanuitgaande dat je toch weer hetzelfde doet)

s4s
 
Afplakken is niet slim. Is altijd obstructie. Je kan beter je bord thuislaten en zeggen dat je het verloren hebt. Dat is al moeilijker te bewijzen dat dit niet effectief zo is. Wegklap plaat is een tijdje geleden al eens iemand voor veroordeeld.
Maar ken er wel enkele die rondrijden die met valse bordjes rondrijden die gemonteerd zijn met 2 rubbers over de orginele. Een van die gasten is een tijdje geleden nog aangehouden. Wel effe niet vergeten te melden dat je de papieren niet bij hebt. Anders heb je natuurlijk ook prijs ;)
 
Afplakken is niet slim. Is altijd obstructie. Je kan beter je bord thuislaten en zeggen dat je het verloren hebt. Dat is al moeilijker te bewijzen dat dit niet effectief zo is. Wegklap plaat is een tijdje geleden al eens iemand voor veroordeeld.
Maar ken er wel enkele die rondrijden die met valse bordjes rondrijden die gemonteerd zijn met 2 rubbers over de orginele. Een van die gasten is een tijdje geleden nog aangehouden. Wel effe niet vergeten te melden dat je de papieren niet bij hebt. Anders heb je natuurlijk ook prijs ;)
Ja, maar als je voor de zesde keer vermissing van je plaat komt melden (je moet tenslotte wel je cover intact laten, nietwaar?), zal er toch wel ergens een lichtje gaan branden, niet?
 
Nou misschien keihard rechtuit maar vergis je niks hoe die gasten kunnen rijden. En dan ben je helemaal de sjaak.
Ik ben nog niet ervaren genoeg in ieder geval om ze zoek te rijden.
:^ ik heb al 1 zwaantje kunnen kwijtrijden , de 2de keer dat ik het probeerde ben ik 2 jaar later mogen voorkomen :)
Beste is geen plaat , heb zelf lang genoeg zonder plaat gereden , je word bijna nooit tegengehouden en als je dan tegengehouden word kan je nog zeggen dat hij is gaan vliegen ofzo ( ben je trouwens ook nog verzekerd als ze niet kunnen bewijzen dat je ze er expres hebt afgehaald ) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan