[Belgie] MAG screening

martijn_vdh

Die hard MF'er
11 dec 2002
336
1
Antwerpen
Zijn er hier op het forum mensen die al meegedaan hebben aan de gratis "screening" van MAG (in Belgie). Als ik het goed begrijp is het een soort rijvaardigheidstest. Het wordt door de overheid gesubsidieerd, waardoor het voor 1000 motorrijders per jaar gratis is.

Ik heb me ingeschreven voor de screening van 8 mei in Brasschaat.

meer info via http://www.mag.be/index.html?url=/nl/screening/index.htm
 
Is een goede screening. Je wordt daar een beetje op de rooster gelegd. Zelf heb ik er geen problemen gehad (ik rij dagelijks met de gixxer, zomer en winter en ben al van vrij vroeg beginnen motorrijden) maar de meerderheid van de deelnemers bakte er aanvankelijk niks van!
 
Is een goede screening. Je wordt daar een beetje op de rooster gelegd. Zelf heb ik er geen problemen gehad (ik rij dagelijks met de gixxer, zomer en winter en ben al van vrij vroeg beginnen motorrijden) maar de meerderheid van de deelnemers bakte er aanvankelijk niks van!
:^

ben ook geweest, in brasschaat.. was een superdagje, leuke oefeningen, maar allemaal op lage snelheid.

maar 't is bij sommigen inderdaad HEEL triestig gesteld met de rijvaardigheid '(
 
Ik heb de sceening meegedaan in Kortrijk. Eigenlijk vond ik het (screenen zelf) vrij saai. Je staat meer te wachten dan wat anders. Wel leuk is dat je een babbeltje kan doen met gelijkgestemden. :]

Ik heb ook een rijvaardigheidscursus gevolgd te VOC Brugge. Deze was volgens mij een stuk interessanter! Veel intensiever, meer 'grensverleggend'. Op lage snelheid dus allemaal.
 
:^

ben ook geweest, in brasschaat.. was een superdagje, leuke oefeningen, maar allemaal op lage snelheid.

maar 't is bij sommigen inderdaad HEEL triestig gesteld met de rijvaardigheid '(
:^ zeker aan deelnemen je steekt er veel van op en het kost geen drol (beter ook 2 broodjes bestellen s'morgen ipv 1, echt groot zijn ze niet).
 
mooi zo! ik kijk er al vast naar uit.

Is het mogelijk om met 1 motor voor 2 personen mee te doen? Tegen die tijd heeft mn vriendin namelijk ook haar rijbewijs, alleen nog geen motor. Als je toch 1 voor 1 alle oefeningen moet doen, moet dat lukken toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan