shovel1980
Rookie
- 31 mei 2009
- 21
- 1
hi ik heb een vraag : als je een motor koopt in België met kenteken kun je deze dan zo om melden op een ander land of gaat dit niet.????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Elk reeds vooraf al ingeschreven voertuig in een of ander EU land zou je zonder problemen in elk ander EU land moeten kunnen inschrijven. Bij mijn weten is Belgie echter een van de landen welke graag moeilijk doet maar ook daar lukt het. Om op jouw vraag te antwoorden: geen probleem om motor met Belgisch kenteken in Nederland in te schrijven.
Als jij in be een motor koopt, koop je een motor zonder kenteken. Die is namelijk persoonsgebonden, en niet voertuiggebonden.hi ik heb een vraag : als je een motor koopt in België met kenteken kun je deze dan zo om melden op een ander land of gaat dit niet.????
naam van het kind doet er niet toe, maar wees er maar zeker van dat jullie iets gelijkaardigs hebben.Gelijkvormigheidsattest kennen ze in NL helemaal niet, en wordt ook niet om gevraagd.
Nee dus.naam van het kind doet er niet toe, maar wees er maar zeker van dat jullie iets gelijkaardigs hebben.
in het engels : Certificate Of Conformity
In het Nederlands heet het Certificaat van Overeenstemming: Wat is een CVO? | RDWnaam van het kind doet er niet toe, maar wees er maar zeker van dat jullie iets gelijkaardigs hebben.
in het engels : Certificate Of Conformity
In het Nederlands heet het Certificaat van Overeenstemming: Wat is een CVO? | RDW
NL kenteken verkrijgen bij invoer uit buitenland:Maak eens een foto van jouw Certificaten van Overeenstemming van je voertuigen dan !
Niet netjes maar toch even op mijn eigen bericht reageren.NL kenteken verkrijgen bij invoer uit buitenland:
uit EU+EVA: framenummer check met originele papieren. Dit verschilt per land, bij ontbreken aankoopnota en volledige keuring
buiten EU+EVA: volledige keuring voertuig of framenummer check indien de NL importeur een CVO afgeeft
NL importeur betekent hier de officiele door de fabrikant aangestelde importeur in Nederland. Dat is ook de partij die een typegoedkeuring aanvraagt bij de RDW. Daarbij heeft die NL importeur ook de positie om een CVO af te geven. Dat doet die NL importeur dus in principe bij elk voertuig waarvoor die typegoedkeruing is afgegeven, immers daar moeten bij import NL kentekens voor aangevraagd worden. De RDW keurt dus 1 voertuig en de NL importeur verklaart vervolgens bij elke volgend exemplaar van dat type dat deze exact gelijk is aan het voertuig waarvoor een typegoedleuring is afgegeven. Dit wordt ook wel Overeenstemming genoemd. De uiteindelijke eigenaar hoeft dit niet te beziiten of te tonen omdat dit alleen een rol speelt bij het op kenteken zetten.
Het kan gebeuren dat je een model importeert dat nooit in NL gevoerd is geweest. In dat geval kan de NL importeur geen CVO afgeven. Er is immers nooit een typegoedkeuring geweest dus is er geen sprake van Overeenstemming. In dat geval moet je dan ook een volledige keuring ondergaan. Op het kenteken komt dan het merk en originele buitenlanse type te staan met als eerste datum van kenteken afgifte (wat wij in de volksmond bouwjaar noemen) zoals dat vermeld is op de originele buitenlandse papieren.
Dus: de rol van een CVO is beperkt en tijdelijk en ik heb de mijne al lang in het ronde archief gegooid.. Geen foto's dus
Ik heb wel een voorbeeld voor waar je kunt zien hoe dat werkt:
Bekijk bijlage 1422365
Ik zal het je nog sterker vertellen! Mijn Nederlandse motor van 2 jaar oud (zelf nieuw aangeschaft) geruild met een Belg. Ik had dus geen gelijkvormigheidsattest. Wist ook niet wat dat inhield. Begonnen bij de dealer, uitgekomen bij de importeur... Nada!mijn dank is groot.
de kans dat jullie zoiets niet hadden in een ééngemaakt europa was namelijk 10 maal kleiner dan nihil
Van waar naar waar ?hi is alles een beetje verwarrend . Zijn wat verschillend van mening.
Wat moet er bij de koop van de motor (Matchless G3Ls uit 1951) bijgeleverd worden.
gr.
Moto's ook hoor bij mijn weten, is mooi he zo een regel, na een paar jaartjes in je zak o.i.d. is zo een papiertje versleten en mag je een kopij aanvragen tegen betaling uiteraard, wat dacht je, en is voor zover ik me herinner zo'n 50€ of meer.in Belgie moet je het GVA gewoon altijd op zak hebben, en moet je het tonen als mijnheer de polies er achter vraagt of bij de jaarlijkse keuring (auto's, vrachtwagens, ... moto's nog niet dus).
verder vraagt niemand er achter en wordt er ook niet naar gevraagd als een nieuwe eigenaar het voertuig op zijn naam wil inschrijven .