Lucasfalt
MF veteraan
- 16 jan 2006
- 2.882
- 884
Dit keer heb je ongelijk Jan,in NL gebruiken ze geen COC,het wordt dus ook niet bij een nieuwe motor afgeleverd,in Engeland trouwens ook niet.het is niet omdat jullie het blijkbaar niet op zak moeten hebben, dat het niet bestaat. ook jullie motoren zijn tegenwoordig gekeurd volgens de europese normen en dat staat in dat attest. en zoals reeds gezegd hierboven : als een motor zo'n europees attest heeft kan je hem zo heel simpel importeren van het ene europese land naar het andere. Heeft een motor zo'n attest niet (ouwesleuren bv) kan de procedure wat ingewikkelder worden.
maar zeggen dat jullie dat niet hebben is dus ook BS : niet verplicht op zak te hebben, maar het bestaat dus wel. Veel logischer ook, want op het inschrijvingsbewijs staat een nummer dat sowieso verwijst naar dat document (bij ons toch, waarschijnlijk bij jullie ook).
Je kan er wel één aanvragen bij de invoerders,dat heb ik zowel in NL als UK al gedaan.
In Belgie moet je het wel hebben,maar je hebt het ook al niet meer nodig om een ingevoerde motor mee in te schrijven,ze kunnen zo zien dat die EU goedgekeurd is.
Van mijn huidige Engelse motor heb ik geen COC,en hij is probleemloos ingeschreven.
Van een oudere motor zonder EU keuring,moet je nog wel een GVA of validatieattest hebben bij invoer.
Als hij zo oud is,alleen een inschrijvings/kentekenbewijs (oude/nieuwe benaming).hi is alles een beetje verwarrend . Zijn wat verschillend van mening.
Wat moet er bij de koop van de motor (Matchless G3Ls uit 1951) bijgeleverd worden.
gr.
Een GVA of COC bestond in die tijd nog niet.
De kentekenplaat krijg je niet mee.