belgies kenteken

het is niet omdat jullie het blijkbaar niet op zak moeten hebben, dat het niet bestaat. ook jullie motoren zijn tegenwoordig gekeurd volgens de europese normen en dat staat in dat attest. en zoals reeds gezegd hierboven : als een motor zo'n europees attest heeft kan je hem zo heel simpel importeren van het ene europese land naar het andere. Heeft een motor zo'n attest niet (ouwesleuren bv) kan de procedure wat ingewikkelder worden.

maar zeggen dat jullie dat niet hebben is dus ook BS : niet verplicht op zak te hebben, maar het bestaat dus wel. Veel logischer ook, want op het inschrijvingsbewijs staat een nummer dat sowieso verwijst naar dat document (bij ons toch, waarschijnlijk bij jullie ook).
Dit keer heb je ongelijk Jan,in NL gebruiken ze geen COC,het wordt dus ook niet bij een nieuwe motor afgeleverd,in Engeland trouwens ook niet.
Je kan er wel één aanvragen bij de invoerders,dat heb ik zowel in NL als UK al gedaan.
In Belgie moet je het wel hebben,maar je hebt het ook al niet meer nodig om een ingevoerde motor mee in te schrijven,ze kunnen zo zien dat die EU goedgekeurd is.
Van mijn huidige Engelse motor heb ik geen COC,en hij is probleemloos ingeschreven.
Van een oudere motor zonder EU keuring,moet je nog wel een GVA of validatieattest hebben bij invoer.

hi is alles een beetje verwarrend . Zijn wat verschillend van mening.
Wat moet er bij de koop van de motor (Matchless G3Ls uit 1951) bijgeleverd worden.
gr.
Als hij zo oud is,alleen een inschrijvings/kentekenbewijs (oude/nieuwe benaming).
Een GVA of COC bestond in die tijd nog niet.
De kentekenplaat krijg je niet mee.
 
Je kan er wel één aanvragen bij de invoerders,dat heb ik zowel in NL als UK al gedaan.
Nou... Ik kreeg dat dus niet voor elkaar. Niet via de dealer en ook niet bij Kawasaki Motors Europe N.V. in Hoofddorp.

De mensen die ik sprak waren ook "not amused" over de Belgen en hun aanvullende eisen. Tot aan irritaties zelfs.

"Alle relevante info voor de instanties staat op het typeplaatje!!" (Europese Type Goedkeurnummer)
 
Dit keer heb je ongelijk Jan,in NL gebruiken ze geen COC,het wordt dus ook niet bij een nieuwe motor afgeleverd,in Engeland trouwens ook niet.
Je kan er wel één aanvragen bij de invoerders,dat heb ik zowel in NL als UK al gedaan.

hoezo ongelijk ? ik zeg toch enkel dat het bestaat, niet dat ze het moeten hebben.
 
Nou... Ik kreeg dat dus niet voor elkaar. Niet via de dealer en ook niet bij Kawasaki Motors Europe N.V. in Hoofddorp.

De mensen die ik sprak waren ook "not amused" over de Belgen en hun aanvullende eisen. Tot aan irritaties zelfs.

"Alle relevante info voor de instanties staat op het typeplaatje!!" (Europese Type Goedkeurnummer)
Het zijn in elk geval al niet alleen aanvullende eisen van Belgie,in Duitsland moet je ook een COC hebben.
Ik weet niet exact wat uw situatie was,ingevoerd van waar naar waar?
Ben jij een Belg of Nederlander?

Bij de motoren die ik als Belg ingevoerd heb vanuit de UK en NL,heb ik telkens probleemloos een COC gekregen bij de invoerders van de landen waaruit ik ze ingevoerd heb.
Ik heb het nooit bij de Belgische invoerder gevraagd.
Ik kreeg wel telkens de mededeling dat ze mij alleen zouden helpen,als de motor ook door hun nieuw geleverd was.
Als de motor die ik in NL kocht,dus als eens zou ingevoerd zijn in NL uit een ander land,zouden ze mij geen COC geven,omdat het dan geen motor van hun is.
 
hoezo ongelijk ? ik zeg toch enkel dat het bestaat, niet dat ze het moeten hebben.
Ja het bestaat in heel EU,maar niemand heeft het in NL,want het wordt niet mee geleverd bij een nieuwe motor.
De meeste mensen weten dus zelfs niet wat het is.
 
Ik weet niet exact wat uw situatie was,ingevoerd van waar naar waar?
Ben jij een Belg of Nederlander?

Ik ben een Nederlander en heb in 2015 een nieuwe Kawasaki gekocht bij de dealer. In 2017 heb ik deze geruild met een Belg, tegen de Vmax die ik nu heb.

Zijn motor invoeren naar NL was geen probleem.
Mijn motor uitvoeren uit NL was geen probleem.

Mijn motor door de Belg invoeren naar BE kon alleen met een gelijkvormigheidsattest. Ik wist niet wat dat was. Contact gehad met de dealer om het dan maar aan te vragen.

Resultaat:

Niet via de dealer en ook niet bij Kawasaki Motors Europe N.V. in Hoofddorp.

De mensen die ik sprak waren ook "not amused" over de Belgen en hun aanvullende eisen. Tot aan irritaties zelfs.

"Alle relevante info voor de instanties staat op het typeplaatje!!" (Europese Type Goedkeurnummer)
 
Ik ben een Nederlander en heb in 2015 een nieuwe Kawasaki gekocht bij de dealer. In 2017 heb ik deze geruild met een Belg, tegen de Vmax die ik nu heb.

Zijn motor invoeren naar NL was geen probleem.
Mijn motor uitvoeren uit NL was geen probleem.

Mijn motor door de Belg invoeren naar BE kon alleen met een gelijkvormigheidsattest. Ik wist niet wat dat was. Contact gehad met de dealer om het dan maar aan te vragen.

Resultaat:

Niet via de dealer en ook niet bij Kawasaki Motors Europe N.V. in Hoofddorp.

De mensen die ik sprak waren ook "not amused" over de Belgen en hun aanvullende eisen. Tot aan irritaties zelfs.

"Alle relevante info voor de instanties staat op het typeplaatje!!" (Europese Type Goedkeurnummer)

Dat duidt dan echt wel op moedwil van Kawasaki.
Belgie heeft geen Kawa invoerder meer,elke nieuwe Kawa in Belgie wordt vanuit NL geleverd,en daar leveren ze dus wel een COC bij.
En het is dan nog Kawa Europa,dus die leveren alle COC attesten bij elke motor in heel EU.
Waarom ze jou dan geen COC willen bezorgen begrijp ik niet.
 
Nee, dat is mij ook een raadsel. Let wel: ik heb het via diverse kanalen geprobeerd. Diverse motorzaken ook. Uiteindelijk de tip gekregen om het (als Nederlander zijnde) bij een Belgische motorzaak te proberen. Daar is het uiteindelijk gelukt.
 
even ter verduidelijking het is een motor uit+/- 1951 matchless G3l een schuurvondst die helemaal opgeknapt (gerestaureerd) is.
 
De mensen die ik sprak waren ook "not amused" over de Belgen en hun aanvullende eisen. Tot aan irritaties zelfs.

"Alle relevante info voor de instanties staat op het typeplaatje!!" (Europese Type Goedkeurnummer)
Heb ook al eens ervaring gehad met die van Hoofddorp, resultaat 0,0.
Relevantie informatie ..... op typeplaatje .... ? Diende er zelfs een foto van te maken en door te zenden, dus van mijn framenummer en motornummer.
Ze geloofden me niet eens, om dan van hen te moeten vernemen dat voor hen mijn motor niet bestaat ??? :?
Knap heel knap van die gasten daar, wetende dat ik minstens 2 maal hun garantie aansprak via mijn toenmalige dealer,
ik heb indertijd zelf mijn garantie documenten naar hen doorgezonden , niet de dealer, wat ze ook al in twijfel trokken natuurlijk.
Maar ik heb dus WEL een gelijkvormigheids attest, dat was het probleem toen niet, maar duidelijk een onvriendelijke en onordelijke boel daar.
Ze "poeieren" je daar af, en houden met hun klanten helemaal geen rekening, zo zie ik die .... daar in Hoofddorp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan