Belgische 25kw-rijders op het forum??

Ik weet niet hoe het zit met het invoeren van een Nederlandse moto naar België, maar als ik u was zou ik een RSinvoeren vanuit Duitsland. Het kost je welgeteld +/-52€ (nee ik lieg niet). Er doen verschillende Indianenverhalen de ronde ( vb invoeren kost je 1000€ en dealers die zeggen dat er veel bij komt zien).

Waarom zou je een RS invoeren van Ned naar Bel? Over het algemeen kost een moto in Nederland vééééél meer dan in België. In België kost een ZX636 of een GSXR600 8700€. In Nederland betaal je er veel meer voor. Iemand die zich in België een
DUC 999 SP of een MV Ag. koopt is bij benadering even veel kwijt als iemand die in Ned. een nieuwe R1 koopt

Verzekering is bij ons wel veel duurder maar de moto's zijn een pak goedkoper.
 
Ik weet niet hoe het zit met het invoeren van een Nederlandse moto naar België, maar als ik u was zou ik een RSinvoeren vanuit Duitsland. Het kost je welgeteld +/-52€ (nee ik lieg niet). Er doen verschillende Indianenverhalen de ronde ( vb invoeren kost je 1000€ en dealers die zeggen dat er veel bij komt zien).

Waarom zou je een RS invoeren van Ned naar Bel? Over het algemeen kost een moto in Nederland vééééél meer dan in België. In België kost een ZX636 of een GSXR600 8700€. In Nederland betaal je er veel meer voor. Iemand die zich in België een
DUC 999 SP of een MV Ag. koopt is bij benadering even veel kwijt als iemand die in Ned. een nieuwe R1 koopt

Verzekering is bij ons wel veel duurder maar de moto's zijn een pak goedkoper.


ook bedankt voor deze info :) ik ga alles eens bekijken en dan zien wat ik ga doen, toch bedankt *D
 
Klopt, meeste moto's zijn duurer in NL dan in BE of DE.
Maar bij mn Appie dus niet, Alles uitgerekend scheelt het 525 euro. Hoefik enkel van hhier naar ginder te lopen om de papieren in orde te brengen. (ik krijg mn appie wel met belgiesche papieren, zeer belangrijk of je hebt nog een herkeuring nodig ter waarde van 300 euro). Enkel het wachten hé, ik heb sinds gisteren mn rijbewijs en nu heb ik nog geen moto :(
 
ik ben toekomstig 25 kw rijder (volgende maand ws) zaterdag krijg ik men eerste 2u les :] (regio brugge :p)
 
ik hoop zo snel mogelijk ook ene te worde

volop opzoek naa ne mito,
ze hemme men rijbewijs verkeerd ingevuld,
dus mag blijkbaar me moto rijden :)
mij hoorde ni klage ;)
 
|(

Komt wel vaker voor, ik krijg nu rijbewijs A, dus ik mag met motoren rijden boven 25KW ook al ben ik maar 19 jaar... heb trouwens les gevolgd op de rijschool voor <25KW ... niet dat ik er misbruik van ga maken, heb immer een RS 125 binnenkort met22kw..

Zou er toch maar mee oppassen, bij evt zware ongevallen zouden ze bij nader onderzoek hier op kunnen uitkomen etce etc B|
 
hallo ik ben greenthumb en ik ben ook van belgie. heb vandaag een cagiva mito 125cc gekocht en begin volgende maand met lessen voor mijn rijbewijs. die cagiva wilde ik al heel lang en nu eindelijk gekocht maar ik ben 24j en ga volgend jaar een duc 916 kopen. maar mijn cagiva doe ik nooit meer weg,way to cool en bovendien 2takt pleasure. die duc word er 1 voor de langere afstanden en reisjes en de mito zal altijd gebruikt worden voor circuit en straat racen,wat niet wil zeggen dat ik de duc zal sparen maar met een 125cc kun je nog eens echt tot het eind gaan,maar met die duc zal dat ongemeen snel zijn.
 
Ik ga morgen mijn theorie afleggen en als ik erdoor ben mag ik donderdag al rijlessen volgen, ik ga bij metropool lessen volgen daar gaat het zeer snel met de wachttijden, ik had vrijdag gebeld en ik kon de week erna deze donderdag dus al gaan, een nadeel is wel dat je daar drie keer 2 uur moet volgen. Ik heb ook ene rs gekocht!
 
'Tuurlijk gaat ge er door zijn :) .
Is echt super gemakkelijk die theorie. Ik had da geleerd me een scooterboekske en 'k had 2 kleine foutjes...
 
ik heb een tweedehands gekocht maar kheb er een beetje spijt van als ik het las dat ge in nederland 800 euro goedkopoer hebt enzo maar toch heb ik dan weer geen spijt dat ik hem nu al heb, ik heb hem voor een heel goeie prijs gekregen ze vroegen 3500 euro en kheb hem nog gekregen voor 2900 met 1500 km erop, plus factuur van laatste onderhoud door dealer, aankoopbewijs en onderhoudsboekje enzo wat normaal is maar ik kan niks aanvangen met dat onderhboekje, die talen zijn wat te moeilijk voor me! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan