Belgische 34kw ombouwen naar 25kw?

Lord_Lucifer

Rookie
15 jun 2009
4
0
Ik heb een suzuki gs500e 97' op 34kw. Ik wil deze ombouwen naar 25kw aangezien ik een beginnende motorrijder ben en dus vast zit aan de 25kw regel.
Hier in België kan ik deze niet laten ombouwen. Kan ik deze, in België ingeschreven motor, gewoon in een nederlandse suzuki garage laten ombouwen zodat ik mijn papieren krijg van 25kw motor?
Of moet hiervoor de motor ingeschreven zijn in Nl? Of wordt de motor dan sowieso ingeschreven in Nl? Ik ben echt een leek in papierwerk dus ik weet er echt niets van.

Sorry als dit al eens vroeger is gevraagd, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kwam niet echt uit op een topic dat mijn vragen beantwoordde.

Dank bij voorbaat!

*edit*

Kan ik anders niet gewoon een 25kw kitje kopen, zelf installeren en dan hier ergens een testbank uitdraai doen in België en zo laten verzekeren? Ja dit is "illegaal" enzo, maakt nie uit, dan staat ie wel op 25kw en moeten ze hem accepteren, juist?
 
Laatst bewerkt:
Veel van dit soort vragen worden beantwoord in het 25 kw topic.
Het komt hierop neer: Indien je motor is geimporteerd met een '2e type goedkeuring' kun je je soes eenvoudig op 25 kw zetten. Zo niet, dan wordt het moeilijk. Dit kun je navragen bij een soesdealer. Zo ja, piece of cake, zo nee, wordt het lastig om het legaal te doen...
 
Ja in het 25kw topic wordt alles beantwoord voor nederlandse motoren waar het allemaal gemakkelijk is. Ik wil weten of ik een belgische motor in nederland kan omzetten naar 25kw zonder extra kosten.

En wat is een "2de type goedkeuring"? Zoals ik al zei, van papieren snap ik de ballen! :$
 
Je kunt 'm sowiezo exporteren naar Duitsland, daar op papier op 25 kw zetten, en weer terugimporteren naar België. Hoop papierwerk en veel moeite, maar ik lees nu dat het in België vrijwel onmogelijk is om het anders te doen... Toch zou ik, als ik jou was, even de 25 kw topics doornemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan