belgische import

Bluto

Die hard MF'er
17 okt 2004
760
0
Ben van plan om een sm of enduro te kopen in Belgie ivm.de lagere prijzen aldaar.
Ben een huskie 610 sm uit 2000 tegengekomen met een 570 TC blok uit 2002.Ook zit er een voorvork upside/down Marzocchi 2002 op gemonteerd. Word hier op gelet met de RDW keuring,of checkt men alleen het framenummer en niet het bloknummer.En welke papieren moeten er absoluut bijzitten voor de import?(en zijn knipperlichten een must voor de keuring???)
Graag wat info van mensen die al eerder enduro/sm motoren ingevoerd hebben uit Belgie.
 
voor zover ik weet moet de motor alle onderdelen bevatten die het originele model (dat dus de basis was voor de typekeuring) ook bevat.
Dus geen SM wielen, maar 21-18, evt. knipperlichten enz.
Jasper van dijk heeft iig ook zn husk uit belgie gehaald..vraag het eens aan hem.
 
mijne komt uit belgie idd, opzich is invoeren best wel te doen... ik had er voor de zekerheid crosswielen ingezet en de FP demper volgepropt waar ze niks over zeiden 8-)

en verder de standaard dingetjes gedaan:
- spiegels
- knipperlichten
- toetertje
- duo steunen (al betwijfel ik of deze echt moesten, maar ik heb alles geleend : })
- reflector achterop
- ori koplamp
- kettingbeschermer

zoals op onderstaand plaatje ging ik naar de keuring:
keuring2.jpg


Het ligt er ook maar net aan wie je treft, er kunnen zeikerds tussen zitten, de keurmeester die ik had was niet zo nauw met geluid gelukkig... hij wilde meten maar hij kon het toerental niet goed opnemen dus liet ie het maar hangen, hij geloofde het wel :+
 
Ik heb vandaag eens de rdw gebelt,en de technische helpdesk vertelde mij dat als er een "proces verbaal van overeenstemming" bijzit dat het wel ok was.Dat betekent dat de motor in die staat ook in belgie heeft gereden.Dit kon geregeld worden via de rdw in Belgie.
Betekent dit dat de eigenaar dit formulier kan opvragen bij de Belgische RDW?Misschien dat Belgische lezers dit mij kunnen vertellen of dat dit allemaal op het "roze papiertje" staat dat al bij de motor zit?
PS.Knappe bike heb je daar Jasper.Waar haal je al je onderdelen van je Huskie?
 
Ik heb vandaag eens de rdw gebelt,en de technische helpdesk vertelde mij dat als er een "proces verbaal van overeenstemming" bijzit dat het wel ok was.Dat betekent dat de motor in die staat ook in belgie heeft gereden.Dit kon geregeld worden via de rdw in Belgie.
Betekent dit dat de eigenaar dit formulier kan opvragen bij de Belgische RDW?Misschien dat Belgische lezers dit mij kunnen vertellen of dat dit allemaal op het "roze papiertje" staat dat al bij de motor zit?
PS.Knappe bike heb je daar Jasper.Waar haal je al je onderdelen van je Huskie?

wij hebben geen rdw (noemt hier DIV dacht ik) :) op dat roze formulier (inschrijvingsbewijs) staat eigenlijk niets over de staat van de motor, alleen de cc's , datum eerste inschrijving, vermogen, en adres van diegene die hem ingeschreven heeft.

het GVA daarentegen is waarschijnlijk het proces verbaal dat je bedoelt , maar daar staat ook niet echt veel op
 
Terug
Bovenaan Onderaan