Belgische motor naar Nederland..

29 mrt 2004
145
0
Ik heb al lopen zoeken maar kan het in geen enkel topic vinden. Wie kan mij vertellen (of een topic doorgeven) welke papieren ik nodig heb om een Belgische motorfiets in Nederland op kenteken te krijgen?

Ik heb begrepen dat het kenteken in Belgie persoonlijk is en dus bij de eigenaar blijft. Er moet toch ook een deel zijn dat bij de motorfiets hoort? Om te voorkomen dat ik later bij de RDW een probleem heb. Het gaat om een '94er FZR600R mocht dat wat uitmaken.
 
Bedankt voor je reactie, maar juist aan de hand van de site van de RDW ben ik op mijn vraag terecht gekomen. Er staat namelijk het volgende:

"Indien er geen volledig buitenlands kentekenbewijs wordt overgelegd wordt de kentekenaanvraag niet meer in behandeling genomen."

De verdere stappen zijn duidelijk mbt tot de invoer (BPM, BTW etc). Alleen weet ik nog niet wat een volledig belgisch kenteken is. Ik wil als ik de motor koop precies weten welke papieren erbij horen zodat ik niet voor verassingen komen te staan als ik hem ter keuring aanbied...

Misschien een belgisch MF lid die enig licht in de duisternis kan brengen??
 
Wij Belgen hebben een gelijkvormigheidsattest dat meereist met de motor...
 
Roen ik m'n vorige motor heb verkocht naar Nederland heb ik meegegeven:
Inschrijvingsboekje
gelijkvormigheidsattest
en een papier waarin ik de verkoop heb bevestigd.

Niet elke motor heeft een gelijkvormigheidsattest,dacht ik.Als ik me herinner,pas vanaf een bepaald bouwjaar.
 
Roen ik m'n vorige motor heb verkocht naar Nederland heb ik meegegeven:
Inschrijvingsboekje
gelijkvormigheidsattest
en een papier waarin ik de verkoop heb bevestigd.

Niet elke motor heeft een gelijkvormigheidsattest,dacht ik.Als ik me herinner,pas vanaf een bepaald bouwjaar.

Dit heb ik vorige week ook meegekregen met mijn motor die ik in Belgie heb gekocht.

Dinsdag bj de keuring weet ik of dit voldoende is...
 
idd geleidvormigheidsattest heb je nodig, ik had ook nog een bewijs van aankoop/inschriving ofzo, was roze papiertje iig

veel succes met de keuring, stelt niet zoveel voor hoor

let alleen wel op dat je een REFLECTOR achterop heb, onder je kentekenplaatje ofzo, hierop was ik bijna afgekeurd

enne ff nieuwsgierig, hoe hebben jullie dat opgelost met dat voorlopig kenteken? ik heb gewoon een wit vel met de letters erop uitgedraaid op de computer en toen op een houten bordje van 15 x 20 cm ofzo geplakt. op het voorlopig kentekenbewijs staat nl. dat je een plaat van 11 x 50 cm ofzo moet maken (maar das alleen voor de auto natuurlijk)
 
idd geleidvormigheidsattest heb je nodig, ik had ook nog een bewijs van aankoop/inschriving ofzo, was roze papiertje iig

veel succes met de keuring, stelt niet zoveel voor hoor

let alleen wel op dat je een REFLECTOR achterop heb, onder je kentekenplaatje ofzo, hierop was ik bijna afgekeurd

Is die verplicht dan? Nou, hij zit er gelukkig nog op, ongelofelijk, nog niet afgezaagd!

[/quote]
enne ff nieuwsgierig, hoe hebben jullie dat opgelost met dat voorlopig kenteken? ik heb gewoon een wit vel met de letters erop uitgedraaid op de computer en toen op een houten bordje van 15 x 20 cm ofzo geplakt. op het voorlopig kentekenbewijs staat nl. dat je een plaat van 11 x 50 cm ofzo moet maken (maar das alleen voor de auto natuurlijk)
[/quote]

Heb geen dagkenteken aangevraagd, zet hem in de bus.
 
.....

enne ff nieuwsgierig, hoe hebben jullie dat opgelost met dat voorlopig kenteken? ik heb gewoon een wit vel met de letters erop uitgedraaid op de computer en toen op een houten bordje van 15 x 20 cm ofzo geplakt. op het voorlopig kentekenbewijs staat nl. dat je een plaat van 11 x 50 cm ofzo moet maken (maar das alleen voor de auto natuurlijk)

Heb me niets van maten aangetrokken, gewoon een wit kartonnetje gepakt en met dikke markeerstift de letter/cijfers erop gezet, gewoon goed leesbaar maken.
Bevestigen en lekker daar naartoe :] , no worries.
Bij de keuring valt het best mee.
Alle verlichting gecontroleerd, frame- en motornummer even nagekeken en toen ze het E-keur op mijn uitlaat zagen staan hoefde de motor niet eens gestart te worden... :X
20 minuten werk, allen in schiedam was het een dik uur wachten op het maken van de papieren etc.
Al met al 2.5 uur daar geweest maar toen was het voorelkaar!! :}
 
oh ja ik moest ook nog op de weegbrug omdat ze mijn type motor niet konden vinden in het systeem.. tis een Yamaha Thunderace dus volgens mij gewoon pure bullshit om xtra geld uit je zak te kloppen, koste geloof ik 17 euro

Dus als ze hem willen laten wegen maak dan een opmerking erover of vraag of je zelf ff mee mag kijken in de "database". Ik heb toen ingestemd omdat ik z.s.m. daar weg wilde en lekker gaan :]

Let er trouwens ook op dat je je rijbewijs mee neemt en niet je paspoort, want die is alleen geldig i.c.m. uitreksel van het bevolkingregister. Ook moet je genoeg geld op je rekening hebben staan om de BPM te betalen, dit kan alleen met PIN, en zorg dat je de nieuwwaarde-catalogus prijs weet van je motor want de BPM moet je daar zelf gaan berekenen. Volgens mij kon je trouwens ook kiezen voor een acceptgiro mee te nemen naar huis maar je kenteken word iig pas opgestuurd als alles betaald is, kan soms wel even duren dus.

Oh en als laatste tip: als je snel wilt rijden moet je dus ook een kentekenplaat laten maken. De meeste Auto/moto shops hebben hier een wachttijd voor van een paar dagen, als dit het geval is besteden ze het werk uit aan een ander bedrijf. Je kan dus vragen om het adres waar hun ze laten maken dan kun je daar dezelfde dag nog naartoe en is je kentekenplaat binnen 2 seconden klaar i.p.v 2 dagen
 
Terug
Bovenaan Onderaan