Belgische motor ?

reneovertoom

MF'er
23 nov 2003
248
0
Allo!
Het viel me op de belgische motoren zo'n mooi prijsje hebben :)
Hoe je een fiets uit Duitsland moet importeren, heb ik bij tips en trucs gelezen, alleen ik wil graag ook wat info over het naar NL halen van een belgische motor gezien de prijs.
Of zitten er nog wat haken en ogen aan ?
 
Ik heb zelf een motor uit belgie gehaald in een bestelbus motor was van 98" en ik moest 355euries betalen aan BPM en 85euries voor RDW en dat was 13-04-2004
 
is dat bedrag vaststaand? Of variabel per motor?
Is er ergens een lijst hoe je zoiets dan zou kunnen berekenen.
Gevaren of problemen waar ik tegenaan zou kunnen lopen ?

Groeten
 
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/start.asp?pagina=inhoud.htm

Via bovenstaande link kun je nakijken wat de kosten zijn voor de RDW-keuring en ook diverse linkje, oa naar de Douane, waar je de rest-Bpm kan uitrekenen voor jou motor.(deze is afhankelijk van je maand/jaar dat de motor voor het eerst is toegelaten.)

@ jacques k: hoelang was de tijd tussen aanmelding bij de RDW en het moment dat je uiteindelijk de weg op mocht met je motor? :]

Hoor het wel, :}
 
6 weken, das balen, maar hoorde idd al dat de wachttijd iets tussen de 4 a 6 weken zat... :(

Er zit op de motor die ik wil importeren een LASER-demper, heb je enig idee vanaf hoeveel "herrie" dit problemen geeft voor de RDW?
Is het mogelijk dat zo'n orginele LASER-demper gewoon binnen de normen valt, of zijn er echt modellen die daar ver buiten vallen..? :?
 
Probeer een originele (die standaard op de fiets zit) demper te pakken te krijgen, dan weet je zeker dat je goed zit.

Suc6 :]
 
Probeer een originele (die standaard op de fiets zit) demper te pakken te krijgen, dan weet je zeker dat je goed zit.

Suc6 :]
Hele goede tip !!!! thx !
Nog richtlijnen waar een demper aan moet voldoen als deze niet origineel is? Neem bijv. een BOSS MET DB killer ?
 
ze meten bij de 4.000 je geluid en als dat hoger is dan wat de fabriek standaard opgeeft ben je de sjaak, maar in mijn geval waren ze wel een beetje tolerant hoor

LET OP!! bij mijn Belgische fiets zat er GEEN reflector op het spatbord! die moet je wel hebben!! mij hebben ze toen gematst, maar misschien ben jij niet zo gelukkig als ik, dus let op die reflector

verder moest ik 4 weken wachten bij de RDW van Rijen (vlak bij Breda) en was ong. 240 euro kwijt voor de BPM, (yamaha Thunderace uit 96)

vraagje nog: als je gaat laten keuren, en je moet gewogen worden, laat het dan even achteraf weten, want bij mij was het excuus dat ze mijn motortype niet kenden (???) en moest daarom gewogen worden (weer 17 euro lichter)

Is volgens mij dus gewoon een kutsmoes om extra geld in het laadje te brengen, Wie heeft er nog meer last mee gehad?

MAAR LET OP DIE REFLECTOR!
 
Die van mij is ook op de weegschaal geweest.en ik was vergeten dat ik er 2zware ketting sloten in had leggen.dus mijn R1 kwam uit op 200 kg.helemaal niet op gelet.op het kenteken staat ook 200kg,en aan de ander kant van het kenteken bij op merkingen staat het betreft een zware motor.dit is toch lachen
 
Jep die van mij is ook gewogen en is volgens mij idd gewoon geldklopperij :(

Het gaat ook nergens over want de een heeft een volle tank en de ander een bijna lege. Scheelt al gauw 15 kilo |(

Maar die reflector is wel belangrijk ja, echt erop schroeven dat ding!
(Voor de keuring dan hè O-) )
 
Hmm....ben idd al op zoek naar zo'n orginele demper (met of zonder schaafschade.. ;) ), dus als er hier iemand eentje weet (of mij even kan lenen voor de keuring..?) dan hou ik me zeer aanbevolen!!

Wat betreft de reflector: die zit hier ook niet op, dus ga ik even erop zetten!
 
let er ook even op dat je je rijbewijs meeneemt, een paspoort vinden ze alleen voldoende als je er ook een uitreksel van het geboorteregister bij hebt

ik had wel mijn rijbewijs bij me, maar de man met koekblik naast me niet, en die mocht mooi een andere keer terugkomen

(shit weer 4-6 weken) :p
 
JAJA,ik ben er ook mee bezig om een motor in belgie te kopen :9

Maar aangezien er veel verhalen zijn over het bekende CVO :}

Ik vandaag maar eens bellen |( |( |( |( |(
Na een half uur met de RDW te hebben gebeld over hoe het nou zit
konden ze me dat uiteindelijk ook niet vertellen en ze waren behoorlijk moe van mijn vragen
vuile trut :z (RDW Elsloo)

er zijn verhalen dat als je er geen CVO bij de motor hebt(die na 1999 zijn gebouwd)
je een probleem hebt met keuren maar je kan dan bij de importeur een nieuwe
CVO krijgen,even bellen een x bedrag betalen en hij wordt zo opgestuurd.

aangezien ik aan een honda denk ik maar eens bellen met honda-belgië
DUS NIET

vriendelijk mensen die belgen

Meneer als u in belgië een honda koopt waar geen CVO bij zit is de kans groot dat hij is gestolen :( :( want alle honda's krijgen bij aankoop een CVO erbij

als je een honda koopt en er zit geen CVO bij dan moet je naar de politie dat zij nakijken of deze motor is gestolen als dat niet het geval is dan krijg je van de politie een bewijs en met dat bewijs kun je bij ons een nieuw CVO krijgen :]


Dussssssssssss :} :} :} :}
 
Even Google-en en kwam daar via linkje 1 weer bij DIT forum terecht! :+

ik heb het uitgezocht:

gelijkvormigheidsattest is een belgische goedkeuring van de motor en een cvo een europese..

helaas heeft mijn blade verkoper dit papiertje niet om wat voor reden dan ook..

dus ik zie voorlopig af van de koop van de motor :( :( :( :(

Tevens kwam ik via onderstaand linkje bij de volgende FAQ uit:

http://motorimport.dhs.org/?p=faq

"Moet ik een CVO bij de motor hebben of niet?
Volgens de RDW moet u een CVO (certificaat van overeenstemming) hebben bij de motor. Dit geldt echter alleen voor alle motoren van na 17 juni 1999. Lees meer hierover op de CVO pagina.

Ik krijg geen CVO van de officiele importeur en er zat er geen bij de motor, wat nu ?
Via de TUV Hannover Nederland BV kunt u een CVO aanvragen. Ze zijn gevestigd in Lelystad, Emoeweg 12 , 8218 PC, telefoon 0320 -288701."

Lijkt me duidelijk, ff checken dus zodat heel importerend Nederland straks lekker kan :]
 
een CVO is een certificaat dat bij de motor hoort
waar alle gegevens opstaan,en dat de motor goedgekeurd is voor europa.
als je dus van belgie naar nederland invoerd en gaat keuren
moet de RDW een CVO zien,zodat ze weten dat deze motor is goedgekeurd
 
Ja dat klopt je moet wel de papieren bij de motor hebben en even het frame nr controleren of dat gelijk is met het frame nr wat op het papiertje staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan