Belgische motorrijders binnenkort in fluo!

Ik ben voor of tegen een verplicht fluo-vestje voor motorrij

  • Voor

    Stemmen: 2 6,9%
  • Tegen

    Stemmen: 3 10,3%
  • Ieder moet dat voor zichzelf kunnen uitmaken

    Stemmen: 24 82,8%

  • Totaal aantal stemmers
    29

mordan

geblokkeerd account
5 nov 2008
1.617
1
Halle
Staatssecretaris voor mobiliteit Etienne Schouppe heeft weer een schitterend idee om de verkeersveiligheid in Belgie nog veiliger te maken. Na de fietsers, schoolkinderen, joggers, wegenwerkers, straatkeerders, overheidsdiensten, karnavalverenigingen, etc. Wil hij nu ook de motards in fluo zetten. Kwestie van de huidige fluo-jungle nog wat uit te breiden. De heer Schouppe is echter niet aan zijn proefstuk, ook al maakt hij deel uit van de regering van lopende zaken. En werd hij en zijn partij al een paar maanden geleden door de vlaamse kiezer bedankt voor zijn bewezen diensten.

Mr. Schouppe, zolang autobestuurders liever gsm'en, dvd's kijken, aan hun radio's prutsen, zich scheren of schmiken, hun ontbijt nemen, hun partner verfoeteren of hun kinderen op de achterbank mishandelen, zullen zij nooit oog hebben voor motorrijders. Ook al dragen die een clownspak. We hebben vooral nood aan een mentaliteitsverandering. :Y

Filmpje

full
 
Laatst bewerkt:
voor snachts te rijden vind ik zo een fluo vestje wel goed , maar voor overdag ...vind ik het een afzicht .... carnaval heel het jaar door !
greeetz, 8-)
 
'snachts rijden op een motor met donkere kleding aan en slechte verlichting, dan volmondig ja.

Het gaat voornamelijk over je eigen veiligheid.

gestemd = eigen keuze
 
Laatst bewerkt:
Dit onderwerp staat ook al in "algemeen"...

Schouppe overweegt fluovestjes voor motorrijders (B)

Op zich zou ik nog niet eens zo'n moeite hebben met zo'n verplichting (gesteld dat het over mijn land zou gaan); als je ziet hoe sommigen zich in de schemering en bij slecht weer in het verkeer begeven, donkere kleding en soms ook nog zonder licht...
Voor hen zou het een heel goed idee zijn; opletten en zichtbaar zijn, veel meer kun je immers niet doen.

Waar ik meer moeite mee heb is de reden; verreweg het grootste deel van alle motorongevallen wordt veroorzaakt door medeweggebruikers, dat zijn erg vaak automobilisten die teveel afgeleid waren om goed te kijken. Laat ze daar eerst maar eens wat aan doen...
 
Laatst bewerkt:
Ik maak zelf ruim 2 jaar gebruik van zo'n vestje en zie dat de automobilisten mij toch beter opmerken dan voorheen. Het risico om aangereden te worden is dus weer iets kleiner geworden waardoor de kans op langer van het motorrijden te kunnen genieten weer is toegenomen. :-)
 
Dit onderwerp staat ook al in "algemeen"...

Schouppe overweegt fluovestjes voor motorrijders (B)



Waar ik meer moeite mee heb is de reden; verreweg het grootste deel van alle motorongevallen wordt veroorzaakt door medeweggebruikers, dat zijn erg vaak automobilisten die teveel afgeleid waren om goed te kijken. Laat ze daar eerst maar eens wat aan doen...
_______________________________________________________________________
volledig totaal mee eens ! :} 8-)
 
Ik gebruik sinds 't begin van m'n motorscooter-carriere een fluo-vestje ...

Laat ze allemaal maar lachen ... baat het niet, dan schaadt het niet !!
 
Allemaal les scooters in het zuiden binnenkort, en een lange baard kan ook nog verplicht worden, die zie je namelijk goed wapperen.(lange wapper)

Ze gaan net zo gek worden op regeltjes als in NL.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak zelf ruim 2 jaar gebruik van zo'n vestje en zie dat de automobilisten mij toch beter opmerken dan voorheen. Het risico om aangereden te worden is dus weer iets kleiner geworden waardoor de kans op langer van het motorrijden te kunnen genieten weer is toegenomen. :-)

Ja,.. met die reden rij ik er ook mee :Y Als ik in de auto zit en iemand rijdt heel ver voor me met zo'n vestje op zijn/haar motor denk ik ook.... wow dat zie je echt veel beter als zonder.
 
ik ben er tegen, een scooter is goed verlicht en goed zichtbaar aan al de 4 kanten,het probleem is gewoon dat sommige weggebruikers geen rekening houden met 2 wielers
 
ik ben er tegen, een scooter is goed verlicht en goed zichtbaar aan al de 4 kanten,het probleem is gewoon dat sommige weggebruikers geen rekening houden met 2 wielers

inderdaad totaal mee eens ! ,
als je in het dag licht nog niet eens een motorrijder ziet rijden voor u , ja dan moet je dringend naar den oogaerts !!! :Y
greeetz,---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Als het om veiligheid gaat, zullen we dan niet eerst eens af van het gedoogbeleid voor drugs, verbod van Radio, navigatie en roken in de auto?
Verplichte jaarlijkse ogen en reactie test.
Verbod op het dragen van sexy kleding (in de zomer) want dat kan verkeersdeelnemers afleiden.

En ............. daarna pas het fluor hesje gaan verplichten voor motor rijders. :+


ps: gestemd op: dat moet ieder voor zich weten.
 
Laatst bewerkt:
Onnozelaars ... ik hoop van harte dat jullie er allemaal tegen blijven, dan word ik goed gezien als enige met m'n fluo hesje ... !

Als jullie er toch allemaal één zouden dragen, val ik niet meer op tussen de rest !

Realiseren jullie je dan niet dat wij de zwakke weggebruikers zijn tussen het gemotoriseerd verkeer ... ALLE middelen zijn goed om gezien te worden ! En of ze nu verbieden dat gerookt wordt, of alle autoradio's gebannen worden ... Van zodra 't koekenbak is met een motorrijder ... delft die laatste het onderspit ... !
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb gestemd: moet eenieder voor zichzelf weten, maar met de motivatie dat we al regels hebben van hier tot Tokio en weer terug.

Ook ik zit vrijwel dagelijks op de scoot in het drukke verkeer.
En er gaat geen minuut voorbij dat ik niet kan opletten.
Ah, misschien af en toe een paar op een lang stuk waar alles redelijk doorrijdt.

Ik moet er zelf constant bij zijn.

Zelf draag ik altijd een fluor vest en sinds kort heb ik zelfs een fluor regenpak, simpelweg omdat de donkere maanden weer begonnen zijn.

Ja, het ziet er niet uit, maar regelmatig duiken ze achter me in de remmen voordat ik (zoals zo vaak) met een bloedsnelheid ingehaald zou worden.
Het scheelt dus wel en dat het er niet uitziet boeit me niet.

Al meedere malen heb ik "close encounters" gehad en een enkele maal het ziekenhuis ingereden. Ze zagen me gewoonweg niet!
En waar dat aan ligt?

Met dit pak aan wordt het vooral 's ochtends en 's avonds een stuk moeilijker mij niet te zien.


Marcel
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb gestemd: moet eenieder voor zichzelf weten, maar met de motivatie dat we al regels hebben van hier tot Tokio en weer terug.

Ook ik zit vrijwel dagelijks op de scoot in het drukke verkeer.
En er gaat geen minuut voorbij dat ik niet kan opletten.
Ah, misschien af en toe een paar op een lang stuk waar alles redelijk doorrijdt.

Ik moet er zelf constant bij zijn.

Zelf draag ik altijd een fluor vest en sinds kort heb ik zelfs een fluor regenpak, simpelweg omdat de donkere maanden weer begonnen zijn.

Ja, het ziet er niet uit, maar regelmatig duiken ze achter me in de remmen voordat ik (zoals zo vaak) met een bloedsnelheid ingehaald zou worden.
Het scheelt dus wel en dat het er niet uitziet boeit me niet.


Al meedere malen heb ik "close encounters" gehad en een enkele maal het ziekenhuis ingereden. Ze zagen me gewoonweg niet!
En waar dat aan ligt?


Met dit pak aan wordt het vooral 's ochtends en 's avonds een stuk moeilijker mij niet te zien.
Geloof me, ze zien je zelfs in de auto soms gewoon niet!!!(onlangs meegemaakt). Ik ben in ieder geval blij dat ik met een motorblik(kijken) in mijn auto zit, anders had ik nu waarschijnlijk in het ziekenhuis gelegen.

Het verkeer is gewoon gevuld met een stelletje idioten, zoveel is duidelijk. Volgens mij zitten er ook een hoop met drank op achter het stuur. Ook hebben er veel last van een opgeblazen ego, die zodra ze in een beetje dikke auto zitten(al dan niet afbetaald..), zichzelf beter wanen dan de rest en denken dat de wereld alleen nog maar om hun draait. We hebben de pech dat we in een bananenrepubliek leven waar de daders er altijd beter afkomen dan het slachtoffer. De tijd dat ik het nog leuk vond in het verkeer is wel voorbij. Ik heb groot respect voor vrachtwagenchauffeurs die de hele dag in zo'n jungle moeten zien te overleven. Nu willen ze ook nog naar 130km/h!?. Waar moet dat naar toe...dadelijk staan we de hele dag in de file.
 
" Ik heb groot respect voor vrachtwagenchauffeurs die de hele dag in zo'n jungle moeten zien te overleven. Nu willen ze ook nog naar 130km/h!?. Waar moet dat naar toe...dadelijk staan we de hele dag in de file."

@Vox: Dat is nou net de reden dat ik even stop met scooterrijden. Mijn scooter is te licht om in die stroom mee te gaan. Door mijn beperkte topsnelheid ben ik niet in staat daarin mee te gaan en alleen via binnenwegen naar Utrecht duurt te lang. En ik rijd zo graag motor. Maar, zoals gezegd, zeker over een paar jaar een zwaardere motorscooter. Maar nu even op de Deauville, tenminste eind van de maand.


Marcel
 
Ik moet ook zeggen dat ik me de laatste tijd een stuk minder veilig voel in het verkeer. Eea is gekomen door een paar "ervaringen" zoals ik al noemde. De drukte is ook behoorlijk toe aan het nemen, op vrijwel elk moment van de dag. Ze zien je soms gewoon niet. Volgens mij is het inmiddels zo druk op de weg, dat veel chauffeurs, stukjes waarneming gaan missen. Het moet voor de oudere weggebruiker dan ook niet makkelijk meer zijn, heden ten dage. Omgekeerd geld dat ook, sommige ouderen kunnen voor behoorlijk wat ergernis zorgen. Zoals lange rijen brommobielen op een 80 km/h weg en doorgetrokken strepen.
 
Onnozelaars ... ik hoop van harte dat jullie er allemaal tegen blijven, dan word ik goed gezien als enige met m'n fluo hesje ... !

Als jullie er toch allemaal één zouden dragen, val ik niet meer op tussen de rest !

Realiseren jullie je dan niet dat wij de zwakke weggebruikers zijn tussen het gemotoriseerd verkeer ... ALLE middelen zijn goed om gezien te worden ! En of ze nu verbieden dat gerookt wordt, of alle autoradio's gebannen worden ... Van zodra 't koekenbak is met een motorrijder ... delft die het onderspit ... !

Misschien zijn wij zwak, maar daartegen kunnen wij vaak situaties ontwijken wat een koekblikker niet kan.
Ik rij nu al 20 jaar motor (gehele jaar door) en ben pas 1x verplicht gaan liggen door een koekblikker die niet in zijn dode hoek keek bij het keren op de weg.
Ook een fluor pak had hierbij niet geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Een overheid die verkeersveiligheid koppelt aan het plaatsen van meer flitspalen en het al dan niet dragen van fluo-vestjes... Is een overheid die niet echt begaan is met verkeersveiligheid. Buiten het binnenhalen van centen, sussen ze ook graag hun geweten met dwaze regelgeving.

Mss moeten ze investeren in langdurige en goedkopere opleiding, gratis verkeersopleiding van op de schoolbanken voor iedereen.
En blijkbaar is de airbag-vest voor motorrijders in sommige landen al in produktie? Aan de filmpjes op het net te zien, is zo'n ding enorm efficient. Bestaan al in verschillende modellen van evenveel merken.
Waarschijnlijk zal zo'n ding weer fortuinen kosten? Mss een tip voor onze goed menende overheden die verkeersveiligheid zo hoog in het vaandel voeren. Kom tussen in de kosten, voor de motorrijders die zo'n vest willen aanschaffen.

Met zo'n vest had ik nu mss niet al 2 maanden thuisgezeten, met verschillende breuken. Een fluo-vest had niet geholpen, zeker niet als een chauffeur niet eens kijkt alvorens een manoeuver uit te voeren.
 
Ze zeggen natuurlijk altijd ik had je niet gezien. Ik denk dat er weinig zeggen: "ik dacht dat brommertje stopt toch wel, ik pleur m dr nog even voor". Dat men daarom de conclusie trekt dat we meer moeten opvallen is natuurlijk een beetje dom.

Moet zeggen dat het effect van xenon groter is. je lijkt toch echt meer voorrang te krijgen.
 
Ze zeggen natuurlijk altijd ik had je niet gezien. Ik denk dat er weinig zeggen: "ik dacht dat brommertje stopt toch wel, ik pleur m dr nog even voor". Dat men daarom de conclusie trekt dat we meer moeten opvallen is natuurlijk een beetje dom.

Moet zeggen dat het effect van xenon groter is. je lijkt toch echt meer voorrang te krijgen.

Dat roep ik ook al een hele poos. Bovendien als het mis gaat zullen ze nooit zeggen "ik had hem wel gezien maar ik dacht die remt wel want ik ben groter" Het makkelijkst is gewoon "ik zag m niet"
 
Terug
Bovenaan Onderaan