Belgische verzekeringen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Er6ik

MF veteraan
12 jun 2003
2.096
0
Breda
Hallo,

Ik woon sinds kort in België en moet mijn motor nog invoeren cq verzekeren. Nu zijn er al topics geweest over dit onderwerp, maar deze zijn allemaal jaren oud.
Verzekeringsvoorwaarden en tarieven veranderen, verzekeringsmaatschappijen zijn ontstaan en misschien alweer verdwenen.

Wie kan mij (en misschien andere bikers) de goede kant opsturen voor een fatsoenlijk Belgische verzekeraar?

Mijn situatie:
- 39 jaar
- 10 jaar schade vrij
- Huidige motor: Honda CBR1000RR C-ABS (2009)
- plus minus 10.000 km per jaar (liefst meer :) )
- In NL had ik hem gewoon all risk (omnium) verzekerd. Ik weet dat dat hier bijna niet mogelijk is of onbetaalbaar. Ik wil toch minimaal BA + rechtbijstand en diefstal gedekt hebben.
- Ik wil ook mijn auto invoeren en deze samen verzekeren met de motor (ik weet dat dat veel korting kan opleveren)

Alvast bedankt en nog de beste wensen voor 2010!

Erik
 
ik heb even de laatste 10 pagina's doorgebladerd, maar het gaat bijna alleen over NL'se verzekeraars...

Het gaat hier dus expliciet om Belgische verzekeraars. Dit omdat het hier een stuk moeilijker/duurder is om je motor te verzekeren.
 
Misschien dat je Sheldon kunt contacten. Is ook een Nederlander die tegenwoordig in België woont en daar ook met een 1000RR rondstuurt.
 
Ja, oeps sorry. dat had ik inderdaad beter kunnen doen.

Dit draadje mag een slotje....
 
bel eens rond
ik betaal 180€ voor mijn buell en hetzelfde voor mijn cbr900rr
is met auto bij en motor als tweede voertuig (50% korting)

ben verzekerd bij dvv, gewoon BA (WA in nederland)

met de ducati 696 betaalde ik +- 500€ voor BA + diefstal & brand

dit is het goedkoopste wat ik kon vinden

bij dvv mag je verzekering op naam van je ouders staan, bij meeste verzekeringen is dit niet het geval. Bij de meesten betaal je als 18-jarige met een gs500 op 25kw 800€/jaar

leuke prijzen hier in belgië B|
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan