belgische wetgeving ivm rijden met uitdraai

jakob

Die hard MF'er
8 dec 2004
406
0
Brugge
weet iemand hoe het zit met de belgische wetgeving op vlak van het rijden met een uitdraai van de testbank?

ik leg even de situatie uit:
ik heb een 2e hands motor gekocht, die heeft 57kw op de papieren staan.
hoe kan ik (mits afstellen op 25kw) legaal rondrijden in belgië??
ik ken de situatie in nederland maar vroeg me af of er iemand een gedacht heeft hoe het in belgië zit.

groeten jakob
 
ik sta al een stapje verder in m'n zoektocht naar een legale oplossing voor m'n ducje,
helaas in de negatieve zin: eenmaal een voertuig ingeschreven is in belgië kan er niets meer aan veranderd worden.
nu dacht ik om hem eventueel uit te voeren naar duitsland, en daarna simpelweg terug in te voeren.
kennisen genoeg in duitsland die dit zouden kunnen regelen voor me dus daar zit het probleem niet.
maar nu is de vraag, moet het voertuig daarvoor ook aanwezig zijn in duitsland?
of zijn de documenten voldoende?
 
Je hebt een keuring om hem in te voeren dus ja, de motor moet in Duitsland zijn, maar wil je er zoveel geld in steken?

Even uitgaande van NL situatie en naar eigen idee:

Aanmelden export (RDW)
Vermogen op 25kw (laten) zetten. Neem aan dat dit bij een instantie moet gebeuren anders neemt Dld de gegevens niet over?
Keuren Dld (TÜV?) (Duitsland is zeer streng en strak wat betreft regelgeving dus 100% origineel)
Papieren regelen in Dld (TÜV?)
Aanmelden export Dld (Douane?)
Keuring NL (RDW)
BPM betalen (RDW/Douane)

Dit is (denk ik) ongeveer het traject dat je moet volgen als je in NL zou wonen. Denk dat er in België een paar stappen weg vallen maar toch..
 
Terug
Bovenaan Onderaan