Belgom ..

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
OK ik weet het al om te polieren(+herspuiten):

* afplakken (niet gepolierde delen)
* verfafbijt
* wrijven
* wrijven
* ...
* commandant 5 (groene blik)
* Belgom
* afplakken (gepolierde delen deze keer)
* spuiten (niet gepolierde delen)
* blanke lak (alles, gepolierd + gespoten)


Maar die Belgom is dat dan de:

Belgom Alu
Belgom Polish
 
OK ik weet het al om te polieren(+herspuiten):

* afplakken (niet gepolierde delen)
* verfafbijt
* wrijven
* wrijven
* ...
* commandant 5 (groene blik)
* Belgom
* afplakken (gepolierde delen deze keer)
* spuiten (niet gepolierde delen)
* blanke lak (alles, gepolierd + gespoten)


Maar die Belgom is dat dan de:

Belgom Alu
Belgom Polish

Belgom Alu pakken.... :} :} :}
 
ik volg het niet helemaal hoor, mijn alu-traanplaten komen hoogglans binnen en wij spuiten dat altijd in de blanke lak. Dit omdat het anders binnen een week wit uit slaat.

Woon ik in zo een zure omgeving of hebben jullie het ergens anders over?
Als je aluminium polijst dat het echt blinkt en je spuit er dan blanke lak op, dan wordt de glans minder en het ziet er niet echt meer uit als aluminium. daar komt nog bij dat na verloop van tijd het aluminium gaat oxideren onder de lak, waardoor de lak loslaat. Kijk maar eens naar oudere motoren, die hebben dit ook vaak.
Die traanplaten zijn waarschijnlijk niet gepolijst waardoor het negatieve effect minder is.
 
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn volledige wielen spuiten en in de blanke lak steken en dan achteraf de randen ontdoen van de verf en lak en polieren. Maar is de overgang van gepolierd naar niet gepolierd dan niet erg kwetsbaar voor het loslaten van de lak en verf aan de rand :?

'k denk dat ik dan mijn wielen niet ga polieren, 'k heb geen zin om iedere week mijn velgen te poetsen en heb geen zin dat als de lak aan de randen begint los te komen om mijn wielen opnieuw te laten spuiten.
 
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn volledige wielen spuiten en in de blanke lak steken en dan achteraf de randen ontdoen van de verf en lak en polieren. Maar is de overgang van gepolierd naar niet gepolierd dan niet erg kwetsbaar voor het loslaten van de lak en verf aan de rand :?

'k denk dat ik dan mijn wielen niet ga polieren, 'k heb geen zin om iedere week mijn velgen te poetsen en heb geen zin dat als de lak aan de randen begint los te komen om mijn wielen opnieuw te laten spuiten.
Ik zou zelf een andere volgorde kiezen.
Eerst de randen ontdoen van de verf en polijsten. Dan de gepolijsten randen afplakken en dan de rest spuiten.
Dat poetsen van de velg valt erg mee. ik heb zelf akrontvelgen op mijn supermotard gehad en poetste die zo nu en dan een keer met NeverDull op. Dit nam slecht 10 minuten in beslag en dan waren ze weer als nieuw.
Je moet er alleen niet mee door de pekel rijden want dan vreten heel je velgen in.
 
Belgom Alu is echt :}


Heb zelf een dragstar gehad daar gebruikte ik voor het chroom Belgom Chroom.
Mijn vriend heeft een r6 met gepolijste achterburg en frame ook zonder blanke lak. Als hij dan heeft gepoetst met Belgom Alu ziet het er weer als nieuw uit ;)
 
OK ik weet het al om te polieren(+herspuiten):

* afplakken (niet gepolierde delen)
* verfafbijt
* wrijven
* wrijven
* ...
* commandant 5 (groene blik)
* Belgom
* afplakken (gepolierde delen deze keer)
* spuiten (niet gepolierde delen)
* blanke lak (alles, gepolierd + gespoten)


Maar die Belgom is dat dan de:

Belgom Alu
Belgom Polish

Je kan best belgom Alu nemen da blinkt feller hoor *D
En de gepolierde delen blijven over het algemeen zeer goed blinken hoor!
Het hangt er ook vanaf hoe dat ze gepolierd zijn hoor!
Het oppervlak moet echt glad staan :)
Botje veel succes hé ;)

Greetz
Kenny
 
ik volg het niet helemaal hoor, mijn alu-traanplaten komen hoogglans binnen en wij spuiten dat altijd in de blanke lak. Dit omdat het anders binnen een week wit uit slaat.

Woon ik in zo een zure omgeving of hebben jullie het ergens anders over?

Misschien verschil in afwerking of materiaal?

Als het goed is gepoetst met belgom blijft het echt lang mooi (en als het dan toch een keer lelijk word hoef je het nog maar heel licht nog een keer te doen en het ziet er weer beter uit dan nieuw, :} ).

Commandant vind ik wel fijn als je met schuurpapier bezig bent geweest om een kras o.i.d. weg te werken.
 
Ik weet het niet hoor: hoe moet ik het nu het beste aanpakken:

eerst alles spuiten en dan deels terug strippen en polieren

of eerst deels polieren dan deels spuiten
 
Wist je al dat als je 50.000 potten koopt je er een Mercedes bij krijgt O-)






















full
 
Terug
Bovenaan Onderaan