Bellende vrouw rijdt motoragent aan

Klinkt als iemand met ervaring op dit gebied. :P

Nee valt mee, gewoon iemand die vroeger toen ie jong was zich af vroeg wat er in de desbetreffende scene precies gebeurde. Sinds het uitgelegd is (nee, niet de tuinslang die werd afgerold maar gewoon in woorden ;) ) altijd onthouden..
(hier zal wel weer op ingehaakt worden :X )
 
Wat een stelletje binkies zijn jullie bij elkaar zeg. Een vrouw rijd een motoragent aan, en gelijk moeten alle vrouwen t ontgelden? Hebben jullie thuis niets te vertellen ofzo? Ik heb op de weg dus veel meer last van niet oplettende mannelijke bestuurders dan vrouwelijke. En mocht t een keer misgaan, dan heeft die vrouw niet gelijk last van "geldingsdrang" waardoor weer gevaarlijke situaties ontstaan. Nee, doe mij maar vrouwen op de weg i.p.v. mannen

Ziet er ook een stuk beter uit!
:P
 
Wat een stelletje binkies zijn jullie bij elkaar zeg. Een vrouw rijd een motoragent aan, en gelijk moeten alle vrouwen t ontgelden? Hebben jullie thuis niets te vertellen ofzo? Ik heb op de weg dus veel meer last van niet oplettende mannelijke bestuurders dan vrouwelijke. En mocht t een keer misgaan, dan heeft die vrouw niet gelijk last van "geldingsdrang" waardoor weer gevaarlijke situaties ontstaan. Nee, doe mij maar vrouwen op de weg i.p.v. mannen

Ziet er ook een stuk beter uit!
:P

:^
 
Daar ben ik wel eens voor aan de kant gezet, kreeg ik een preek, maar geen prent.

Ik hoop overigens dat de agent niet te veel last heeft. Hoe licht gewond is licht gewond?

Oke, maar wat dat met scheren op batterij of nat ??




Wat ik me afvraag, is ze nu ook schuldig aan de aanrijding? Inhalen bij een kruising mag niet volgens mij.
Ze is natuurlijk wel schuldig maar ook voor de wet?

Inhalen op een kruising is dusdanig onverstandig dat ze niet de moeite hebben genomen om het strafbaar te stellen. Je mag dus gewoon op een kruising of ter hoogte van een afslag inhalen.

Voor haar geld art 18.1 RVV:


1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.




Al had die agent gereden op een felgele fiets met franjes aan het stuur, met rode zwaailampen en in een knalroze pak.
Dan had ze hem nog niet gezien, denk ik.

Het is gewoon niet altijd de motorrijder die te weinig opvalt, maar de koekblikker die te weinig ziet.

Meest slimme opmerking in dit topic.






Handsfree bellen is net zo gevaarlijk als niet handsfree bellen.

Nee, bij niet handsfree ben je naast geestelijk ook lichamelijk jezelf beperkingen aan het opleggen. Beide zijn gevaarlijk, maar niet handsfree is gevaarlijker.




Ik moest meteen aan Baksteen denken maar toen ik de leeftijd zag wist ik dattie het niet was, Baksteen is véél ouder.

Baksteen is jonger dan deze collega waar dit topic over gaat :W


Bovendien heb ik zowiezo liever niet dat jij aan mij denkt.... op welke manier dan ook.. B|
 
Handsfree bellen is net zo gevaarlijk als niet handsfree bellen. De persoon aan de andere kant van de telefoon blijft maar door blaten, en weet niet in welke situatie jij in het verkeer zit, daardoor raak je afgeleid. Een persoon in de auto die in gesprek met je is heeft waarschijnlijk zn rijbewijs al en kan zo inschatten wanneer hij beter eventjes zn mond kan houden. Met andere woorden: Fuck telefoneren in de auto, zet je koekblik ff langs de kant van de weg of stop zsm om het gesprek te laten verlopen.

Klopt helemaal, Rutger! Praten via handsfree is veel linker dan praten met iemand die naast je zit. Die past het gesprek nl. aan aan de situatie in het verkeer. Iemand aan de andere kant van de lijn heeft daar geen kijk op. Belangrijk verschil!

groet,

Goobi
 
Baksteen, zou die vrouw nog vervolgd kunnen worden door de agent voor het veroorzaken van het ongeluk?
Of speelt het feit mee dat hij links van haar reed, ten tijde van het ongeval?
 
Nou, moet zeggen. Vind het geen rare combinatie.
Maar volgens mij dragen ze tegenwoordig van die felgele jassen.
Dat moet toch voldoende opvallen, toch?

:Y

Je ziet sowieso een hoop motor rijders met van die fluor gele of oranje "weg werkers" hesjes rijden...
Ben er van overtuigd dat je beter zichtbaar bent zo, maar erg sexy staat 't niet bij je leren pak... :N

Vind ook niet dat wij alles op alles moeten zetten om gezien te worden, we hebben onze plek op de weg al om beter zichtbaar te zijn...
Licht voeren doen we allemaal ook overdag...
Decibel killers slopen we er uit O-)

Dalijk word het verplicht om als motor rijder met een neon bord aan te rijden en sirene zodat koekblikkers echt hun spiegels niet meer hoeven te gebruiken... B|
 
Nou, ik moet zeggen: ik zit er ook aan te denken om zo'n hesje te kopen. Rijd nu ook 's avonds in het donker naar huis. Erg charmant is het niet, maar als ik daarmee zichtbaarder ben....

Ik zie het meer als een preventieve maatregel, maar er zullen natuurlijk altijd koekblikkers zijn die niet opletten.
 
Nou, ik moet zeggen: ik zit er ook aan te denken om zo'n hesje te kopen. Rijd nu ook 's avonds in het donker naar huis. Erg charmant is het niet, maar als ik daarmee zichtbaarder ben....

Ik zie het meer als een preventieve maatregel, maar er zullen natuurlijk altijd koekblikkers zijn die niet opletten.

Nee idd, als ze gewoon niet kijken kan je helemaal als zuurstok verkleed zijn maar zien ze je nog niet...
 
Hoe zit het eigenlijk met bellen op de motor :?
post-24-1175187275.gif
 
Baksteen, zou die vrouw nog vervolgd kunnen worden door de agent voor het veroorzaken van het ongeluk?
Of speelt het feit mee dat hij links van haar reed, ten tijde van het ongeval?

Uiteraard kan dat, en dat zal ook ongetwijfeld gebeuren bij een letselaanrijding.

Maar dan gewoon voor dat artikel uit het RVV wat ik al eerder poste in combinatie met art 6 WVW

art6 WVW:

Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
 
Laatst bewerkt:
Dat artikel is inderdaad duidelijk. Maar dat is dan een civielrechtelijke procedure, die de agent in kwestie zelf moet aanspannen? Of zou het OM de vrouw gaan vervolgen?
Ik neem aan dat de agent ook mag procederen als hij door dit ongeval (tijdelijk) arbeidsongeschikt zou geraken.
 
Ik heb meegemaakt dat een motoragent expres in m'n dode hoek bleef hangen (ik in m'n auto) om me "ongemerkt" te checken.

Ik had 'm in mijn binnenspiegel al aan zien komen, maar in zo'n situatie is het vragen om problemen. ( :r voor verstokte bel-automobilisten natuurlijk)
 
Dat artikel is inderdaad duidelijk. Maar dat is dan een civielrechtelijke procedure, die de agent in kwestie zelf moet aanspannen? Of zou het OM de vrouw gaan vervolgen?
Ik neem aan dat de agent ook mag procederen als hij door dit ongeval (tijdelijk) arbeidsongeschikt zou geraken.

:?

Dat artikel is strafrechtelijk. In principe behoort bij iedere letselaanrijding politie een PV op te maken en in t sturen en zal het OM altijd vervolgen.
Het OM staat dan voor Openbaar Ministerie, die vervolgt dus namens de samenleving de verdachte.

Daarnaast kun je zelf idd ook nog een civiele zaak beginnen, maar dat levert in Nederland niet echt iets op.
Het gaat erom dat je je schade en kostenderving enz vergoedt krijgt en dat regel je normaal gesproken via de verzekering. Een goede letselschadeadvocaat wil wel eens handig zijn in grote zaken.
 
Ik heb meegemaakt dat een motoragent expres in m'n dode hoek bleef hangen (ik in m'n auto) om me "ongemerkt" te checken.

Ik had 'm in mijn binnenspiegel al aan zien komen, maar in zo'n situatie is het vragen om problemen. ( :r voor verstokte bel-automobilisten natuurlijk)


Da's natuurlijk niet echt handig van die agent. Zou er zelf ook wel behoorlijk de zenuwen van krijgen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan