Belletjes op motorblok???

DarkPhoenix

MF'er
27 nov 2003
129
0
Utrecht
Ja ik heb dus op mijn motorblok een paar soort "belletjes" zitten. Weet iemand wat dat is? Het zijn echt hele kleine bultjes van een millimeter ofzo. ze zitten niet overal maar op sommige plekken een paar.

iemand???

groeten
 
Je hebt het blok inwendig schoongemaakt met zeepsop :?


[edit]Natuurlijk niet |( dan had je belletjes in je motorblok B|
 
Laatst bewerkt:
heb je een gremlin motorblok en issie nat geworden? Misschien heb je over een uur wel een stuk of wat zwaar agressieve blokken in de schuur liggen..... :|
 
Volgens mij komen we er zo niet echt uit, heb je ook een piccie van het gebeuren of in ieder geval een betere beschrijving?
 
Porreus motorblok? en nu komt heel langzaam de olie eruit en die wordt door de druk eruit geperst en dat worden belletjes als ze uit de miniscule gaatjes van je blok komen?
 
Misschien voor de allereerste keer in de regen gereden???

Chemische reactie, je motorblok is volledig aan het oplossen.
 
blaasjes dus.
dan lijkt het mij dus dat de verf/laklaag op je blok niet helemaal goed is. is het blok zilver of zwart geverfd?? of is het puur metaal zonder laklaag? waarschijnlijk zijn ze ontstaan door de hitte van het blok of omdat er vocht onder is gekomen.
als het een nieuwe fiets is dus teruggaan naar de dealer. bij een oude fiets misschien je blok opniew laten spuiten.
 
ja, zoiets zou het idd wel kunnen zijn. Ik heb een monster 600. Die heeft geen koeler (of hoe je het ook noemt) aan de voorkant.
 
Ik ken het verschijnsel. Mijn monster is in 1995 ooit nieuw gekocht als zijnde een M600. Binnen een half jaar kreeg ik last van hetzelfde verschijnsel zoals door jou geschetst. De carterdeksels waren toen helaas niet voorradig in NL, en daar het de maand augustus was en geheel Italie plat lag, zou de levertijd naar mijn zin te lang gaan duren. Ik heb toen de deksels (geel) laten poedercoaten en dit is toen door de dealer betaald. Ik meen begrepen te hebben dat deze de kosten kon verhalen bij (toen nog) DNL.
 
Terug
Bovenaan Onderaan