Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kortom zelf zou ik nooit goedkope troep in me motor gooien want wat bespaar je nou eigenlijk, stel dat die olie 10 euro per liter duurder is en dat je er 4 liter van gebruikt, dat is niets vergeleken bij de andere kosten.
dan gooi je dus per keer 40 euro weg omdat je denkt slijtage te vermijden die je nooit zou krijgen.
je laat je dus gek maken door de olieboeren.
voor die 40 euro kan je dus ook een keer te hard rijden of tegen het politiebureau pissen,dan heb je er nog lol van
ik begrijp dat ik beter olie van de lidl kan gebruiken als eurol
ik begrijp dat ik beter olie van de lidl kan gebruiken als eurol
Worldbeater ook denk ik.
Ieder ander met een hoogtoerige/pkpakhuis motorfiets maar beter van niet.
Aan jou de eer om de kwaliteit van de Lidl olie te ontcijferen.Worldbeater ook denk ik.
Ieder ander met een hoogtoerige/pkpakhuis motorfiets maar beter van niet.
De ACEA-norm (Europees: Association des Constructeurs Européens Automobiles).
Deze normen zijn ontwikkeld in 1996 en de code bestaat uit een letter, een getal en een jaartal.
De letter duidt aan voor welk soort motor de olie bedoeld is:
A = benzinemotor
B = dieselmotor in personenwagens en lichte vrachtwagens
C = dieselmotor in bedrijfswagens
E = dieselmotor in zware bedrijfswagens
Het getal duidt aan over welke kwaliteit het gaat:
1 = de laagste kwaliteit
2 = de middelste kwaliteit
3 = de hoogte kwaliteit
Het jaartal duidt aan wanneer de aangeduide norm werd vastgelegd:
96 = het jaar 1996 waarin de aangeduide norm werd vastgelegd.
Voorbeelden:
ACEA B3 – 98 is de beste oliekwaliteit bedoeld voor lichte vrachtwagens, gebaseerd op de vastgelegde norm in 1998
ACEA C2 – 96 is de gemiddelde oliekwaliteit bedoeld voor bedrijfswagens, gebaseerd op de vastgelegde norm in 1996
ACEA A1 – 96 is de laagste oliekwaliteit bedoeld voor benzinewagens, gebaseerd op de vastgelegde norm in 1996
\Overigens is er ook olie speciaal voor 1 pitters. Nog eentje erbij.
\Bel-Ray Thumper Oil bijvoorbeeld, 1 cilinder motoren hebben relatief veel last van brandstofvermenning in de olie. Deze olie is hierop aangepast.
Hallo Oma
Nou.........morgen ga ik bij de XJ 900F de koppeling vervangen.
Ik dacht "Mooi moment om er eens Bel-Ray in te mikken"
Lokaal een zaak gevonden waar ze Bel-Ray 10W40 verkochten.......ikke blij
Net even snel snel voor sluitingstijd 3 liter opgehaald zodat ik morgenochtend bijtijds aan de klus kon en de platen nog ff een nachtje in de olie kon zetten.
Mjaa........had gevraagd om Semi syntheet 10W40 Bel-Ray EXP.
Was er even niet dus had Thumper 10W40 meegekregen, ook een Semi syntheet dus moest wel goed zijn.
Ik had niet echt de tijd genomen om de fles goed te bestuderen maar zat wel in mijn achterhoofd...."Thumper.........Thumper.....wat was dat ook alweer"
Mja.....was een zaak hoofdzakelijk gespecialiseerd in Motocross etc. en toen ik thuis was viel het kwartje Thumper....Stamper.....1 cilinder
Joepie..........luxe Bel-Ray olie voor 1 cilinders
Nu draai ik hoofdzakelijk wel in lage toeren met de XJ maar het is nog steeds een 4-cylinder
Tjaa...........over 4 cilinders hadden we het inderdaad niet gehad want ik was eerst gefixeerd op Bel Ray EXP 10W40 (maar die was er dus niet).
Enfin...............rijst de vraag "Is het dan een motorolie met iets extra's voor 1 cilinders of is het echt iets alleen en puur voor 1 cilinders?"
Bouterse
Iemand nog interesse in 3 liter Bel Ray Stampertje
Er zouden in theorie meer anti wear dopes inzitten + dopes die je olie (wegens lekken langs de cylinder) netjes laat verbranden omdatviercylindersharder moet werken en heter worden.
Kost idd ook wat meer dan standaard.
Is simpel genoeg, gewoon nog een fles erbij halen. Heb je 4 flessen, is 1 per cilinder. Is de olie ook helemaal gelukkig.
Bel-Ray Thumper Oil bijvoorbeeld, 1 cilinder motoren hebben relatief veel last van brandstofvermenning in de olie. Deze olie is hierop aangepast.
Nog even het topic opnieuw doorgelezen na 2.5 jaar.
Was niet helemaal hetzelfde antwoord.Ja ja........je bent goed
Was niet helemaal hetzelfde antwoord.
Met versleten naalden komt dat nog wel eens voor bij die oldtimers.Ach, toch 75% scoringspercentage
Dus ik heb nu als voordeel dat de XJ ook nog eens benzine mag gaan lekken in het carter.
ja, leuk heNog even het topic opnieuw doorgelezen na 2.5 jaar.