Ben 1,96 meter, welke motor is aan te raden?

FasTnFuriouS

Rookie
2 aug 2003
4
0
Groningen
Ben nu op zoek naar een (gebruikte) motorfiets. Wie kan mij advies geven en/of wie heeft ervaring met welke motor? Met mijn lengte zijn lang niet alle fietsen geschikt heb ik gemerkt, mijn voorkeur gaat uit naar een sportmodel.
De dealer raadde me aan te kiezen voor een VFR750 of een CBR 900 RR, dit vanwege de hoge plaatsing van het stuur.
Graag jullie mening.
 
Duc 748/916/99* ? Ben 1.94m en heb naar verhouding vrij lange benen en ik pas prima op m'n 748 :) Voordeel is dat de stuurhelften erg ver en diep staan.
 
hoi;

ben zelf 1m90, en heb er eigenlijk weinig last van hoor.

Maar goede motoren voor langere mensen zijn idd vast de blade en een r1.

Maar met een zx7r heb je toch wel de meest geschikte motor voor lange mensen. Rij er zelf ook op en bevalt goed.


Suc6 met je keuze
 
kan je je naan niet ff veranderen
ik krijg er kriebels van ;)

maar een fazer 1000 zit ook wel lekker .

Kopen ? :)
 
Ikzelf ben 1.96m en rijdt op een Honda CBR1000F. Dit is een prima motor voor de langere mensen onder ons. Mijn ervaring is op de Fireblade (en dan met name de oudere typoes) dat je beenruimte te kort komt. En bij de R1 lig je bij hogere snelheden bijna met je hoofd voorop de topkuip.

Hier is mijn favo lijstje voor lange mensen:

1. Honda CBR1000F
2. Honda CBR1100XX Blackbird
3. Yamaha YZF-1000 Thunderace
4. Suzuki GSXR-1000
5. Kawasaki ZX12R
6. Suzuki GSXR-750
7. Honda CBR900RR Fireblade
8. Yamaha R1
Overige merken heb ik niet geprobeerd.
 
ff je nick veranderen pleeze

Even er bij vermelden waarom hij dat zou moeten doen is ook wel handig.

Fast Appie: De opmerkingen over je alias kom en omdat wij hier op het forum een hofnar hebben, genaamd Appie Smoke (ofwel ApRiLiA_SMOKE). Zodra mensen de naam Appie tegen komen, gaan er een rijtje haren overeind staan omdat deze Appie Smoke de ene na de andere crash beleeft en om de haverklap onzinnige topics opent waar dan binnen 10 minuten tientallen en soms honderden zinloze reacties op worden gegeven en het MF enigzins vervuild raakt. Op zich niet zo erg, want Appie Smoke wordt wel gehandhaaft (al is maar op het randje), maar hij heeft ook wel eens de neiging om zeer beledigend en kwetsend te reageren op mensen en dat is de reden dat we graag zien dat jij je alias wijzigd. Dan wordt je niet meer geassocieerd met onze Appie Smoke. Dit is voor jouw ook prettiger.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd over het hoe en waarom je opmerkingen over je nickname krijgt.

Groetjes,

Twixman
 
Bedankt voor de reply's en de opmerkingen over mn nickname, ben n newbie :X
Heb ondertussen verzoek ingediend over de wijziging, k had niet goed gekeken.
 
Ben zelf 1.93m, motoren waar ik goed op heb kunnen rijden:
- CB-500 (m'n les-motor ;) )
- Suzuki GSX-600F
- Yamaha YZF 600-R Thundercat
- Suzuki V-Strom
- Aprilia RSV Mille Tuono
 
Mijn absolute topper een VFR....

Maarre rij nu een dragstar ook uitermate geschikt voor lange mensen, maar misschien niet helemaal je smaak.... Zodra ik het kan betalen komt er absoluut een VFR...
 
Ik ben 1.93m, pas nu op een mille r, hiervoor op een blackbird en daarvoor op een VFR.

Lijkt me sterk dat jij met 3 cm meer niet op één van die fietsen (en velen andere fietsen) past.
 
Uchmm, deze moet zeker lukken....
100_1593.jpg


})
 
Ben zelf 1,95 en rij een X4. Maar is niet helemaal jouw smaak als ik het zo hoor... VFR van een goeie vriend van me heb ik ook wel eens gereden, en dat past ook!

Succes...
 
Terug
Bovenaan Onderaan