Ben benieuwd of er vandaag weer iemand afgaat????

Ah was jij degene op de Soes die voor Yammie zat? :+ (ja, de mobiele brigade heeft zijn werk weer goed gedaan) Wat gebeurde er nu precies?

Niets bijzonders, we reden een dorp uit, en ik nam een verkeerssluis helemaal verkeerd, lag in een bochtje of zo? Yammie volgde "mijn lijn" en moest dus ook stevig remmen om mij niet de raken :P Was wel lachuh :)
 
Ben nog helemaal heel na 400 km. Ik ga dan ook niet tot de limiet. Probeer het heel rustig op te bouwen.
 
Hallo (Fastcruiser),

met mij gaat alles prima! Heb inderdaad 10 dagen in het ziekenhuis gelegen (erg leuk in Franstalig Belgie...). Het herstel gaat wonderbaarlijk goed, ben van plan om a.s. maandag weer halve dagen te gaan werken...

Vandaag voor het eerst weer autogereden. Waar naar toe? Naar de motorzaak natuurlijk om een nieuwe Arai helm + Sidi motorlazen + Dainese backprotector te kopen!

Bij deze bedankt voor alle meelevende reacties op mijn posting en hopelijk tot gauw!
 
Ik heb er zelf ook last van bij het uitkomen van die rechter. Het scheelt wel dat je het nu waarschijnlijk beter ziet aankomen omdat je het verwacht. Het lijkt trouwens spectaculairder als je erop zit, ik heb het eens op video teruggezien en dan ziet het er een stuk minder spannend uit.

Maar ik hou gewoon een krap lijntje aan, die vangrail daar is al genoeg ingedeukt...
De binnenkant(vluchtstrook) pakken..........niet op de rijbaan rijden...geloof mij.....ik doe dit al jaren....als hij wegbreekt heb je veel meer ruimte om te corrigeren,hobbels ik heb er geen last van :?
 
Hmmm R1 beest, laat ik nou net weten dat jij zo'n mooi WP stuurdempertje aan je R1 hebt hangen..... ;)
 
Voor mij is het geen schade vrije week ben ik bang. Gisteren (5-6) ben ik voor mijn eerste circuit dag naar zolder geweest. Het heeft de hele dag geregend. Toen ik na het rechte eind wilde remmen was ik hem kwijt.

De schade was/is de koppelings handel, schakel pook , het driehoekje waar de voetsteun mee vast zit, beide knipper lichten en hele vette krassen op het plastic zowel voor als achter. Al met al kon ik er dus niet meer mee rijden. En dat was best een probleem want ik was alleen en op de motor. Er was wel een onderdelen mannetje op het circuit maar die kon mij alleen een nieuwe schakelpook verkopen als onderdeel van een race-set van E300. Gelukkig was er een engelsman die toch weinig zin had om te rijden. Samen met hem heb ik een suzuki dealer opgezocht om daar de onderdelen te kopen. Dat is gelukt en ik ben toch thuis gekomen.

Al met al was het geen positieve ervaring en ik ben ook niet zeker of het voor herhaling vatbaar is. Mocht ik nog een keer zo stom zijn, dan ga ik in ieder geval met de auto en rij ik niet als het regent.
 
Voor mij is het geen schade vrije week ben ik bang. Gisteren (5-6) ben ik voor mijn eerste circuit dag naar zolder geweest. Het heeft de hele dag geregend. Toen ik na het rechte eind wilde remmen was ik hem kwijt.

De schade was/is de koppelings handel, schakel pook , het driehoekje waar de voetsteun mee vast zit, beide knipper lichten en hele vette krassen op het plastic zowel voor als achter. Al met al kon ik er dus niet meer mee rijden. En dat was best een probleem want ik was alleen en op de motor. Er was wel een onderdelen mannetje op het circuit maar die kon mij alleen een nieuwe schakelpook verkopen als onderdeel van een race-set van E300. Gelukkig was er een engelsman die toch weinig zin had om te rijden. Samen met hem heb ik een suzuki dealer opgezocht om daar de onderdelen te kopen. Dat is gelukt en ik ben toch thuis gekomen.

Al met al was het geen positieve ervaring en ik ben ook niet zeker of het voor herhaling vatbaar is. Mocht ik nog een keer zo stom zijn, dan ga ik in ieder geval met de auto en rij ik niet als het regent.

Belangrijker... heb je zelf nix?

Wat betreft regen, kan je best mee rijden maar de marges zijn een stuk lastiger te vinden, dus rustiger rijden is het credo.
 
Belangrijker... heb je zelf nix?

Wat betreft regen, kan je best mee rijden maar de marges zijn een stuk lastiger te vinden, dus rustiger rijden is het credo.

Zelf heb ik niets, zelfs geen blauwe plekken ofzo. Mijn regenpak is wel kapot, maar aan mijn leren combi is niets te zien. Dat is op zich wel verwonderlijk als je bedenkt dat ik zo'n 180km/h reed toen ik begon te remmen en ik bij het inknijpen van de rem vrijwel meteen onderuit ging.

Het vreemde is dat ik niet harder remde als de ronden ervoor en het, op het moment dat ik onderuit ging, net effe droog was. Al met al snap ik er geen bal van, er waren daar wel mensen die zo hun ideeen hadden (slechte voorveren, teveel naar rechts...) maar ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat als ik nog eens een circuit dag boek en het regent op die dag, dat ik het circuit niet op ga. Echt hard rijden kun je dan toch niet en het risico dat je onderuit gaat is erg groot. Ook van de ervaren circuit rijders waren er toch aardig wat onderuit gegaan, dus blijkbaar is een natte baan niet alleen voor beginners verradelijk.
 
Zelf heb ik niets, zelfs geen blauwe plekken ofzo. Mijn regenpak is wel kapot, maar aan mijn leren combi is niets te zien. Dat is op zich wel verwonderlijk als je bedenkt dat ik zo'n 180km/h reed toen ik begon te remmen en ik bij het inknijpen van de rem vrijwel meteen onderuit ging.

Het vreemde is dat ik niet harder remde als de ronden ervoor en het, op het moment dat ik onderuit ging, net effe droog was. Al met al snap ik er geen bal van, er waren daar wel mensen die zo hun ideeen hadden (slechte voorveren, teveel naar rechts...) maar ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat als ik nog eens een circuit dag boek en het regent op die dag, dat ik het circuit niet op ga. Echt hard rijden kun je dan toch niet en het risico dat je onderuit gaat is erg groot. Ook van de ervaren circuit rijders waren er toch aardig wat onderuit gegaan, dus blijkbaar is een natte baan niet alleen voor beginners verradelijk.


180 op een natte weg is zelfs op een circuit een beetje overdreven lijkt me.. :?
 
180 op een natte weg is zelfs op een circuit een beetje overdreven lijkt me.. :?

Hoezo overdreven? Het asfalt op het circuit is zowiezo stroever. Nadeel van Zolder is wel dat er veel rubber ligt, dat kan erg glad zijn als het regent. De risico's zijn natuurlijk wel wat hoger. Maar het is zo onverantwoord als je het zelf maakt.

mvd, het was de eerste keer voor je op het circuit? Wat heb je gedaan? Cursus of vrij rijden?
 
Ik ben maandag op Zolder geweest, en toen het de laatste sessie begon te regenen gewoon van de baan afgegaan.

Had idd geen zin om op m'n bek te gaan...
 
Hoezo overdreven? Het asfalt op het circuit is zowiezo stroever. Nadeel van Zolder is wel dat er veel rubber ligt, dat kan erg glad zijn als het regent. De risico's zijn natuurlijk wel wat hoger. Maar het is zo onverantwoord als je het zelf maakt.

mvd, het was de eerste keer voor je op het circuit? Wat heb je gedaan? Cursus of vrij rijden?


Onervaren het circuit op en dan met 180 op een bocht af met nat asfalt onder je durf ik wel overdreven te noemen.

Het is inderdaad zo onverantwoordelijk als je het zelf maakt. Ik zou het minder onverantwoordelijk hebben gemaakt, net als JohnV.
 
Ligt eraan hoelang het rechte stuk is. Als je daar normaal 250 zou rijden is 180 ineens heet netjes bij regen. Je moet alleen je marges flink vergroten, dus op tijd en rustiger remmen (helemaal zonder coureurservaring).

Ik rij in duitsland ook 200+ met nat wegdek (geen regen meer want dan is het niet zo fijn). Moet er dan wel voor zorgen dat je zover vooruit kijkt dat je bijna niet hoeft te remmen.
 
Hoezo overdreven? Het asfalt op het circuit is zowiezo stroever. Nadeel van Zolder is wel dat er veel rubber ligt, dat kan erg glad zijn als het regent. De risico's zijn natuurlijk wel wat hoger. Maar het is zo onverantwoord als je het zelf maakt.

mvd, het was de eerste keer voor je op het circuit? Wat heb je gedaan? Cursus of vrij rijden?

Het was op sommigen plekken echt verschrikkelijk glad. Als ik daar het gas voorzichtig opendraaide gleed het achterwiel gewoon weg. De vorige dag was er een auto evenement gehouden, ze waarschuwden dus ook dat er rommel op de baan kon liggen. Waarschijnlijk reed ik dan even net iets anders als de vorige keren en kwam ik op zo'n glad stukje terecht.

Ik heb de VRO3 cursus gedaan, maar dit was de eerste keer dat ik een echte circuit dag deed. Een echte cursus werdt niet gegeven omdat er gewoon niet hard gereden kon worden. Ik ben even achter zo'n instructeur aangereden met de groep en als ik ze op de openbare weg tegen was gekomen had ik ze ook ingehaald. Dat deed trouwens het overgrote deel van de beginners groep ook. Na de eerste sessie was het gewoon alleen maar vrij rijden. Toen wilde ik dan maar een paar rondjes rijden om in ieder geval de baan een beetje te leren kennen voor als het nog droog werdt.
 
En ik ben de volgende :( met schade dan. Want ik was met m'n koekblik. Achterop een andere gezeten. Gelukkig ging het niet zo hard. Kost me alleen wat van m'n no-claim en de schade valt ook wel mee (ca 250 euro aan materiaal en wat vrije uurtjes). Dat wordt dus sloperijen afbellen. Iemand nog koplampen en motorkap van een '88-er audi 80 liggen?

Beter het koekblik in de kreukels, dan de motor aan gort :P
 
Na alles weer gelezen te hebben de laatste tijd dacht ik: "laat ik deze maar weer eens omhoog schoppen"

Kijk toch uit, het is het begin van het seizoen, er komen nog een heleboel mooie dagen, gun jezelf de tijd om er weer aan te wennen, want volgens mij zijn we allemaal weer een beetje veels te wild.

KIJK UIT :)
 
Jongens even ophouden nou met dat negatieve gedoe :(
Wonderen vestaan nog:"Aprilia_SmoKe heeft vandaag met nog pijnlijke elleboog van z,n werk naar huis getuft"
Aprilia was wel gewond waarschijnlijk lekke olie keerring voorvork :(
 
Mischien lijkt het ook erger dan het is. Motorforum heeft nogal wat leden denk ik en als er iemand valt post ie het geheid. Dit geeft mischien een vertekend beeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan