Ben benieuwd of er vandaag weer iemand afgaat????

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.804
495
Ben benieuwd of er vandaag weer iemand afgaat????

Ik bedoel dit niet lullig voor iemand, maar sinds het seizoen weer een beetje begonnen is lijkt het niet anders te kunnen.

Elke dag mooi weer of dagje vrij kunnen we het s'avonds weer lezen. Vraag me af of er hier nog mensen zijn die zich er wat van aan trekken, lijkt van niet.
Vraag me ook af of sommige mensen zich niet teveel laten opjutten door anderen en de verhalen op het forum.

Ik hoop iig dat ik vanavond ongelijk ga krijgen.
Hoop wel dat sommige mensen iets meer gaan nadenken.
 
Ik hoop het ook...Maar ja...aan de ene kant is het risico van het vak...aan de andere kant is risico net zo groot als je hem zelf maakt...
 
Denk idd dat veel mensen zich opjutten.

Je leest hier constant over kneedowns, randen aan je band,...

Als je dat leest is dat weer een stimulans om harder en platter te gaan en dan gaat het mis he

Denk niet dat we nog recent een schade-vrije week gehad hebben. Hoop dat ik hier nooit het overlijdensbericht moet lezen van iemand...
 
Is misschien wel zo. Mensen laten zich misschien nu hier opjutten. Anders gebeurde dat wel in een groep of door jezelf.

De meeste mensen hebben wel een drang om af en toe harder, platter, mooier, etcetera te gaan. Als ze dit niet hadden waren ze al geen motor gaan rijden, en al helemaal geen sportmotor. Sommige boulevard-rijders daargelaten.

Ikzelf kan anderen laten gaan als ik het niet kan. Maar ja een schuiver is zo gebeurt. Door rommel of inschattingsfout. Hangt er ook vanaf hoe lang je al op een bepaalde motor rijd...

Hopenlijk blijft het bij 'foutjes'.
 
Reed gisteravond nog ff op het klaverblad Heerenveen, na een paar rondjes maar gestopt. Was moe en de laagstaande zon maakte het zicht er niet beter op.

Gestopt op de vluchtstrook en 2 minuten later vliegt een Kawa ZZR rechtdoor, de bocht uit.

Dat had ik ook kunnen zijn als ik toch door was gereden, als je het niet vertrouwt, ga dan niet verder of nog harder rijden. Blijkt wel weer...
 
Wel ff lekker aan het rijden geweest, geen gekke dingen gedaan. Ook geen ongelukken of zo gezien, dus was weer een goede dag.
 
Gisteren wel even een eng moment.

Op PPP waar Frank eruit is gegaan vol de bocht uit acceleren en daar zitten dus een paar hobbeltjes. Begon mijn stuur ineens heen en weer te slaan toen ik hem nog plat had liggen.

Gelukkig toch goed gegaan maar je rijd wel weer meteen even wat rustiger :) .
 
Ben ook nog helemaal compleet, motor ook 8-)
Maar het scheelde niet veel of ik was mijn nummerbord kwijt, of niet Yammie })
Heerlijk gereden dus :9
 
Laatst bewerkt:
Ben ook nog heel, maar wel dik 200km opde teller gezet. en...en....m'n eerste wheelie gemaakt. Wiel bleef op ca 30 cm van de grond hangen tot halverwege derde versnelling. Toen kwam die weer op de grond. Was een mazzeltje, en eigenlijk niet de bedoeling. Maar wel errug leuk!!!!! })
 
Zelf gisteren 450 probleemloze kilometers geteld... Geen kneedown, geen wheelies, wel fun *D

Maar toch diverse minder gelukkigen gezien:
- Dijk Arnhem - Heteren... Buell rechtdoor. Stond al ambulance bij...

- Wageningse berg: Gozer met CBR 600 doorgeschoten de rontonde op... Lichte schade a/d kuipjes & dikke pols...

- Staddijk, Nijmegen: Gozer met cross-ding & wheelie... Foute landing, ballen + tank (hard), ijszak... (auw)

Daarnaast nog wat groepies gezien waarvan de achtersten bijna bocht uit gingen (op Ressen)

Gewoon puur elkaar opfokken... Iedereen is daar wel wat gevoelig voor (in een groep met snellere rijders ga je automatisch zelf ook sneller), maar je moet wel een beetje realistisch blijven over je eigen kunnen...

Vandaag niet gereden '( Familieverplichtingen (waarom altijd met mooi motorweer????)
 
Ben ook nog helemaal compleet, motor ook 8-)
Maar het scheelde niet veel of ik was mijn nummerbord kwijt, of niet Yammie })
Heerlijk gereden dus :9
Ah was jij degene op de Soes die voor Yammie zat? :+ (ja, de mobiele brigade heeft zijn werk weer goed gedaan) Wat gebeurde er nu precies?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren wel even een eng moment.

Op PPP waar Frank eruit is gegaan vol de bocht uit acceleren en daar zitten dus een paar hobbeltjes. Begon mijn stuur ineens heen en weer te slaan toen ik hem nog plat had liggen.

Gelukkig toch goed gegaan maar je rijd wel weer meteen even wat rustiger :) .

Sander, je reed waarschijnlijk een beetje rechts in de rijbaan, daar zijn de hobbels namelijk het ergst, je kan het beste op die plek zoveel mogelijk links in je baan rijden, maar ja, dan rij je ook dichter langs de vangrail.
 
Sander, je reed waarschijnlijk een beetje rechts in de rijbaan, daar zijn de hobbels namelijk het ergst, je kan het beste op die plek zoveel mogelijk links in je baan rijden, maar ja, dan rij je ook dichter langs de vangrail.

Kan wel kloppen. Ik snij op het laatst regelmatig over de vluchtstrook naar binnen en dan weer naar buiten, dan kom ik dus niet helemaal links uit maar heb ik nog een behoorlijke marge voor mezelf.

En op die ander opmerking over een stuurdemper. Ooit wel eens een CBR gezien met een stuurdemper? :)
Zijn er niet gevoelig voor, ik heb het nu 2 keer meegemaakt. 1 keer rechtuit en nu dus in een bocht.
 
Ik heb het vandaag ook heel gehouden ThankGod !!
Al ik dan kijk naar het ongeluk van gister (zie form motorrijderverongeluktknlaverblad Deil)down alhoewel het wel een wens blijft hem een keer vijlig over de grond te halen en de bike heel te houden !

R6boy26
 
Kheb vandaag verschillende mensen onderuit zien gaan op Assen (ONK)... daar werd je nou niet echt vrolijk van ;(
Maar zelf nog heel (wel bijna tussen 2 vrachtwagens geplet... maar ik kon nog net op tijd remmen :j )
 
Wel van het weekend close geweest (iemend door vlak voor mij de rotonde op... hard remmen onder hellinghoek gaat goed tenminste).

Toch maaik ik me soms wel zorgen over M-F'ers, dat ik na zo'n weekend weer verhalen moet lezen, of dat ik een tijd niets van lui hoor (niet dat ik het bij kan houden). Zoals Bitgritter... blijt dat hij 10 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen.

Aan de andere kant hoort het er helaas bij, da's nou eenmaal motorrijden en een groot deel ligt toch aan je rechterhand.
 
Kan wel kloppen. Ik snij op het laatst regelmatig over de vluchtstrook naar binnen en dan weer naar buiten, dan kom ik dus niet helemaal links uit maar heb ik nog een behoorlijke marge voor mezelf.

En op die ander opmerking over een stuurdemper. Ooit wel eens een CBR gezien met een stuurdemper? :)
Zijn er niet gevoelig voor, ik heb het nu 2 keer meegemaakt. 1 keer rechtuit en nu dus in een bocht.

Ik heb er zelf ook last van bij het uitkomen van die rechter. Het scheelt wel dat je het nu waarschijnlijk beter ziet aankomen omdat je het verwacht. Het lijkt trouwens spectaculairder als je erop zit, ik heb het eens op video teruggezien en dan ziet het er een stuk minder spannend uit.

Maar ik hou gewoon een krap lijntje aan, die vangrail daar is al genoeg ingedeukt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan