Ben bij Bozzies geweest..

Slow

MF veteraan
23 jul 2004
2.276
0
Gouda
Betreft mijn eerdere post over Bozzies...

Was ik in eerste instantie al overweldigd door de superlijn van zijn motoeren op de Harleydag Breda, werd ik ook nog eens ziek van de superbikes op de site.
www.bozzies.nl

Nu heb ik Bozzie ontmoet en zijn werkplaats gezien een aantal van zijn creaties besproken en man, man, man. Wat een freak is hij. Een pure hobbyist van het zuiverste ras met een passie voor zijn werk. Van dichtbij en met de nodige toelichting kan ik me weinig anders wensen dan een Bozzie bike.

Alles handgemaakt, zelf gespoten, eigen ontwerp en op maat van de klant gemaakt van de afmetingen voor stuur en forwardcontrols tot de buddy en de vering.
De man is een genie.

Je hoeft er niet naar toe te gaan als je niet echt geinteresseerd bent om te kopen of als je een krap budget hebt maar als je een Customfreak bent en je wilt je droombike eindelijk gestalte gaan geven zonder op de cent te hoeven kijken dan is Bozzie de man om te bezoeken.

Harley lovers, houd deze man in de gaten. Hij is al ver gekomen maar het einde is nog niet in zicht. Jesse James, you got yourself some competition!

Let the negotiations begin!

Slow
 
En...? Al wat besteld? ;)

Ik ben er ooit 1x geweest, iets van 5-6 jaar geleden. Ze waren toen een Intruder naar belt aandrijving aan het ombouwen en hadden een 'nep' primaire HD bak erop gezet. Enigzins heiligschennis, maar wel knap gedaan.
Het is niet mijn stijl, maar ik vind z'n eigenwijsheid, creativiteit en vakmanschap bewonderenswaardig. En als ik er 1 moest kiezen, dan vind ik deze heeel aardig... (vanwege de vlammen?? ;) )

full
 
Laatst bewerkt:
Slow,wat is de prijs van zo,n fiets nou eigenlijk.Je bent er geweest dus jij weet het.
 
Laatst bewerkt:
En...? Al wat besteld? ;)

Ik ben er ooit 1x geweest, iets van 5-6 jaar geleden. Ze waren toen een Intruder naar belt aandrijving aan het ombouwen en hadden een 'nep' primaire HD bak erop gezet. Enigzins heiligschennis, maar wel knap gedaan.
Het is niet mijn stijl, maar ik vind z'n eigenwijsheid, creativiteit en vakmanschap bewonderenswaardig. En als ik er 1 moest kiezen, dan vind ik deze heeel aardig... (vanwege de vlammen?? ;) )

(Afbeelding)
Wat is erger,een nep-primair of een nepkickstarter?
 
@Alf:

Gek genoeg had ik nooit eerder van Bozzie gehoord. Wel eens zijn bikes
in blaadjes gezien maar nooit verder gedacht.
Met motoren / creaties zoals hij ze maakt beperkt hij zich nu na 6 jaar tot
een selecte doelgroep als je het zo mag zeggen.
Ik denk niet dat Bozzie bouwt om te verkopen. Het lijkt haast alsof hij bouwt om iets te scheppen.
Gelukkig beperkt hij zich nu, voor zover ik weet, tot HD en derhalve kan je wel stellen dat hij zich aansluit in het rijtje van topbouwers ala Jesse James.

Helaas, zonder interressant te willen klinken, zijn Bozzies erg duur vergeleken met een standaard HD. Ik denk dat je een gebruikte wel kunt vinden vanaf 30~35 maar of dit terecht een Bozzie genoemd kan worden weet ik niet. (bv de machine die bij Dreamcycles staat)
Een compleet nieuwe is moeilijk te zeggen. Ik heb bij Bozzie modellen gezien met lachgas inj., compleet en uitsluitend uit aluminium opgebouwde modellen, door hemzelf aangepaste modellen met compressor etc. De sky is de limit zou ik zeggen.

gr.
Slow
 
Ik kan dat wel waarderen, dat iemand vasthoudt aan z'n eigen ideeën en visie en dan alle (eventuele nadelige) consequenties voor lief neemt.

Maarehh... we blijven Ollanders... wat zou nou bijvoorbeeld die oranje zwarte kosten? :+
 
Who died and made me Bozzie expert?

Als je zegt dat er een dubbele turbo op zit en de tank is ingelegd met parelmoer en blad goud dan geloof ik het. In dat geval denk ik dat je 97.952euro kwijt bent.

Ik zou het echt niet weten. Sorry.
 
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de prijs van zoiets en ik hoopte dat jij het misschien wist.
Het is je vergeven, maar als je er 1 gaat kopen willen we wel weten wattie kost!! :+
 
Doet Bozzie zijn spuitwerk echt zelf of gebeurt dit door iemand anders ?Super spuitwerk.
 
Bij HarleyWorld in Amsterdam kun je nieuwe Bozzies kopen,die types met die speciale achterbruggen. Die machine´s kosten daar €65.000,=
 
Terug
Bovenaan Onderaan