Ben ik gek ofzo? van 1000 naar 600

_SoNick

Geblokkeerd account
26 jan 2003
116
0
Zoetermeer
Vandaag een nieuwe Honda CBR 600 RR gekocht.
De laatste 2 jaar heb ik rondgestuurd op een Yamaha R1 van 1999 en moet zeggen dat me dit zeer goed bevallen is.
Maar ik wilde eens wat anders en omdat ik zo´n mooie prijs terug kreeg voor mijn R1 en verliefd ben geworden op de Honda, heb ik de knoop maar doorgehakt.
Hoop alleen dat ik er geen spijt van krijg, je levert tenslotte ook zo´n dikke 30 pk in. Ik zie om me heen meerdere motorrijders van dikke 1000 cc machines overstappen op 600 s. En juist naar jullie reakties ben ik benieuwd.
 
Nou zo gek vind ik dat zelf nou ook weer nie

Ene die honda die je nu hebt is gewoon super cool,daar zou ik ook wel 30 pk voor in willen leveren.

P.S is wel de sterkste 600 die je nu hebt
 
Vind het raar,zou toch moeite hebben met het verlies aan koppel :P
Aan de andere kant zal je hem gewoon hoger in toeren houden om te compenseren...
BTW,who gives a shit !Als je lekker happy bent met je ( heel mooie)CBR dan is dat superbueno !!! ;)
 
Tsjaa, dat wordt even afwachten. Ik was zelf altijd gek van een 600. Na een FZR600R een Thundercat en een R6 (totaal 7 jaar 600 gereden)heb ik vorig jaar een 2002 R1 gekocht en, echt ik wil nooit meer een 600. Zo'n R1 stuurt als een 600 maar dan met erg veel koppel. Dat verschil in topvermogen vind ik veel minder interessant dan het verschil koppel. Vooral op de openbare weg rijdt je met veel koppel veel makkelijker hard.

M'n vriendin heeft nu een 2003 R6 gekocht. Heb ik uiteraard ook mee gereden. Rijdt en stuurt super, maar heeft toch duidelijk gebrek aan koppel. Ik zou um niet willen ruilen voor m'n R1.
 
Tsjaa, dat wordt even afwachten. Ik was zelf altijd gek van een 600. Na een FZR600R een Thundercat en een R6 (totaal 7 jaar 600 gereden)heb ik vorig jaar een 2002 R1 gekocht en, echt ik wil nooit meer een 600. Zo'n R1 stuurt als een 600 maar dan met erg veel koppel. Dat verschil in topvermogen vind ik veel minder interessant dan het verschil koppel. Vooral op de openbare weg rijdt je met veel koppel veel makkelijker hard.

M'n vriendin heeft nu een 2003 R6 gekocht. Heb ik uiteraard ook mee gereden. Rijdt en stuurt super, maar heeft toch duidelijk gebrek aan koppel. Ik zou um niet willen ruilen voor m'n R1.


Koop dan maar nooit een 2 takt.

Heb er ook wel eens twijfels over,dat ik nie beter een sv650s had kunnen nemen,ipv me rs250.

Maarja het heeft ook wel weer wat.

En het begint toch zo langzamerhand uit te sterven het 2 takt gebeuren,dus nu moest het nog maar even.
 
ik denk dat je er niet 100 procent goed bij zal voelen, maar je hebt jezelf een kanjer van een fiets gekocht
ik val ook meer voor honda, maar 30 pk blijft veel
ja zal meer kunnen..............spelen???????????
 
Nee hoor is niet zo gek ikzelf rij nu een R1 uit 2003 maar ben heel erg benieuwd wat Suzuki gaat doen met z,n GSX-R 600 in 2004.
 
och ik ben zo vaak van 1000cc naar minder gegaan iedere cilinder inhoud heeft zijn eigen charmes met bv een 400cc kan je net zoveel lol beleven (zo niet meer) als met een 1000. ik heb bv een bandit 400 maar ook een Sparta 200cc uit '52 totaal niet met elkaar te vergelijken maar leuk dat dat is. ik heb een Moto guzzi 350cc heel anders loopt voor geen meter veel lawaai toch heeel leuk. :]
ps "een zware is niet altijd de ware"
 
Nou ik heb van het weekend erg veel lol gehad op een CBR600RR terwijl ik een Mille rijd.

Nee vind je niet gek, ik ben alleen benieuwd hoe lang zo'n CBR leuk blijft...?
 
Een collega van mij heeft twee weken geleden zijn Fireblade van 2001 omgeruild voor een CBR600RR. Hij rijd meestal op circuit en hij heeft me gezegt dat hij liever het maximum uit een 600cc haalt dan een 900cc niet helemaal te gebruiken.
 
Op maandag 21 april 2003 22:30 schreef J.vm het volgende:Koop dan maar nooit een 2 takt.

Heb ik gehad, een Yamaha RD350 LCF YPVS. Fantastisch leuke motor. Maar je moet alles in de tijd zien. Dit was mijn eerste wegmotor en dan heb je geen vergelijkingsmateriaal. Nu heb ik dat dus wel en zou ik voor op de openbare weg geen 600 meer willen. Op een circuit is een heel ander verhaal. Daar zullen de meesten met een 600 harder gaan dan met een 1000, gewoon omdat het vermogen van een 600 makkelijker hanteerbaar is en je ook altijd die 15.000 toeren kunt benutten wat op straat dus echt niet altijd kan.
 
Als je dit zelf wou ben je niet 'gek'. Ik neem tenminste aan dat het een weloverwogen keuze is, alhoewel je natuurlijk nooit vantevoren kunt weten hoe het over een jaartje bevalt.

Veel plezier er mee :)
 
Echt niet raar!
Ik zou zelf wat koppel missen (ben zelf van een 900 naar een 600 gegaan en mis het wel een beetje) maar het rijdt super, mooi in de bochten etc.

En dan is die CBR RR natuurlijk ook een prachtding...

Heel veel plezier ermee! ;)
 
ik ben indertijd overgestapt van een VTR op een CBR600
ik heb zéér lang het koppel van de 2 cil. gemist
ik heb dan ook op het punt gestaan voor ik de R6 kocht om terug een 1000 cc aan te schaffen.
Nu ik de nieuwe R6 heb ( te vergelijken met CBR 600 RR )heb ik er nog
geen moment spijt van gehad
( meer dan kracht genoeg , kijk maar ) http://www.motorforum.nl/forum/topic.php/24426/1
 
EFFE EEN KICK!!!

Omdat ik nu voor dezelfde situatie kan komen.
Ik heb nu een TL1000R en kan misschien een ZX-6R '04 gaan rijden. (mits voor een goede prijs)
Nu zit ik dus ook te overwegen. Het is natuurlijk een machine die 30 kilo lichter is, maar daar mis ik dan ook een emmer vol koppel.
Wat zijn jullie ervaringen en doe ik hier verstandig aan?
 
De CBR600RR (05model he?) is gewoon mega vet mooi!!!!! :P
Gefeliciteerd man! Je krijgt geen spijt! *D Rijdt anders, maar zeker zo leuk!
 
EFFE EEN KICK!!!

Omdat ik nu voor dezelfde situatie kan komen.
Ik heb nu een TL1000R en kan misschien een ZX-6R '04 gaan rijden. (mits voor een goede prijs)
Nu zit ik dus ook te overwegen. Het is natuurlijk een machine die 30 kilo lichter is, maar daar mis ik dan ook een emmer vol koppel.
Wat zijn jullie ervaringen en doe ik hier verstandig aan?

Die kwak6 wheelied als de ziekte iig.. O-)
 
Ja het is een oud topic, maar ik vond het onzin om een eigen topic te maken.
Voor mij is het ongeveer dezelfde situatie...

Dus kom maar op met die reacties!!!!!
 
En waarom geen YZF-R6, CBR6RRRRR, of een GSXR6 ?

Nou, nou, nouerdenouerdenou?

Die anderen moeten toch nu ook wel weer aangeboden worden.

Of een GSX-R750?
 
En waarom geen YZF-R6, CBR6RRRRR, of een GSXR6 ?

Nou, nou, nouerdenouerdenou?

Die anderen moeten toch nu ook wel weer aangeboden worden.

Of een GSX-R750?

Komt gewoon zo op het pad. Liever een Soes750, maar ja, soms kom je zo ineens wat anders tegen en daar sta ik natuurlijk ook voor open. Ik heb de eerste mensen al gehad die me voor gek verklaarden, dat wel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan