ben ik genaaid ..... ? deel 2

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.331
12.893
Hierbij een scan van de rekening die ik kreeg. Idd 15 uur werk totaal.
1a.jpg
.

Hij rijd wel weer prima, heb ik tenminste toch nog een beetje het gevoel dat het het waard was.
 
Laatst bewerkt:
Misschien verstandig om je rekening iets kleiner te photoshoppen ;)

[edit] reeds gebeurd zie ik ... prijs van de onderdelen ziet er normaal uit... de deskundigen mogen zich over het aantal uren buigen, ik weet niet hoe lang een monteur daarmee bezig is... Daarvoor heb ik mijn prive monteur ;) (ex-Safe) [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zag het ook, hij is nu 50 % kleiner. Als je hem bekijkt met alleen je browser past explorer de grootte aan.
 
Waar zijn die 4 uur op de 19e aan op gegaan dan? Staat ook geen naam bij. Proefrit van 4 uur? :j

Heb je nog een (mondelinge) specificatie gekregen misschien? Gezegd dat je het wel wat veel vond? Heb ik ook een keer gedaan, meteen ruzie gehad en nooit meer terug geweest, dus kijk uit bij wie je het zegt.
 
Waar zijn die 4 uur op de 19e aan op gegaan dan? Staat ook geen naam bij. Proefrit van 4 uur? :j

Heb je nog een (mondelinge) specificatie gekregen misschien? Gezegd dat je het wel wat veel vond? Heb ik ook een keer gedaan, meteen ruzie gehad en nooit meer terug geweest, dus kijk uit bij wie je het zegt.
Natuurlijk heb ik gezegd dat ik dat wel veel vond. Ik ben echter geen monteur en kan dus niet bewijzen dat ze geen 7 uur aan de kleppen en carbs zijn bezig geweest.
 
Zie ik dat goed? 15 uur?? Is dat niet een beetje ERG veel!?

Kleppen stellen is het meeste werk, ligt aan motor...maar een uurtje of 3-4 moet kunnen!
 
Zie ik dat goed? 15 uur?? Is dat niet een beetje ERG veel!?

Kleppen stellen is het meeste werk, ligt aan motor...maar een uurtje of 3-4 moet kunnen!
Helaas zie je het goed ;( . Ik heb wel wat over voor mijn hobby maar soms......
 
1/4L koelvloeistof klink naar flessen, nl waarom is er een lek??? koelsysteem \'afgeperst\'??? is standaard manier om geld temaken!!! was mij ook ooit geleerd.

eerst remvloeistof vervangen en dan nog een keer ontluchten + afstellen appart uren in rekening brengen???
remvloeistof vervangen en ontluchten is één handeling

(achter)remmen schoon maken + achterband vervangen + ketting en tandwielen vervangen kan achter elkaar gebeuren
uurloon € 35 = fl 77,13 (????)

even voor mij zelf nagelopen hoelang ik erover zou doen:
5u service beurt incl klepspeling controleren.
2,5u ketting/tandwielen vervangen (laatst nog gedaan)met de- en montage wiel
1u achterband vervangen met de- en montage wiel
1u remreinigen (los berekent)
2u remmmen ontluchten
0,5u proefrit
totaal: 12u
opm.
en zij hebben ervaring, gereedschap en alles bij de hand.
en konden meerdere klussen met elkaar combineren.
ik vindt het overdreven veel tijd, 15u!!
maar misschien dat een service beurt langer als er meer bekapping de- en monteren.

voor iedereen: remvloeistof bijvullen en geen remblokken/remschoenen vervangen is de boel belazeren. de vraag die dan gesteld moet worden: is er dan een lekkage??
nl remvloeistof niveau op/rond min. dan zijn de remmen waarschijnlijk versleten. dus niks aan de hand. gewoon remmen vervangen en hij staat weer op/rond max.
 
of de monteur is de avond ervoor dronken geweest,kan,en heeft toen een paar uur lopen klooien en toen weer een paar uurtjes nodig gehad om het recht te breien.een lekker proefritje om weer fris te worden,tenslotte 22-1 de motor een beurtje gegeven.
 
HHHmmm...waardevolle bijdrage van Lexe. :}

Kunnen we niet een richtlijn qua arbeidsuren
voor de meest voorkomende reparaties op laten
stellen door de techniek-mensen hier en
ergens op het forum neerpoten??

Ik bedoel, mij kunnen ze werkelijk alles aanpraten
(Nou jongen,we hebben er nog ff voor 100 euro aan bougievonkjes
bij gedaan om hem beter te laten lopen :+ )

En dan meteen nog maar een lijst met dealers waar
we goede / slechte ervaringen mee hebben.

C\'est possible? :?
 
Pure oplichterij,meer kan ik er niet van zeggen.Hoe durven ze dit voor je neus te schuiven vuile klootzakken,remvloeistof verversen (hoort ontluchten gewoon bij)voor en achter max 1 uur werk en dat is al ergggggggg ruim.

15uur kan normaal gesproken nooit en al zit het de monteur goed tegen(slechte week of zo)dan hoef de klant hier niet voor op te draaien.
Ik had zwaar geprotesteerd,max 10 uur arbeid. :j nooit meer terug gaan naar dat beun de haas hokje.

Zaakje voor Pieter storms {breekijzer}
 
Hij is lang bezig geweest, volgens mij een paar uur teveel, dit lijken meer op de uren die ik er voor nodig zou hebben in m\'n schuurtje.

Vraag eens na bij een andere motorzaak ?!
 
remvloeistof verversen (hoort ontluchten gewoon bij)voor en achter max 1 uur werk en dat is al ergggggggg ruim.

ik rekende dat ik die tijd (2uur)zou nodig hebben voor ontluchten met weinig ervaring.
en jij vindt 1uur al erg veel.
kun je nagaan hoe je getild kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan