Ben ik genaaid, of heb ik een leuke deal?

Heb dezelfde gehad.Model 96.Op kenteken net na de winter=overjarig model.Was toen goedkoper waarschijnlijk.Prijs is iets te hoog,maar zo lang je er plezier van hebt is dat geen probleem.Zwakke punt iid de nokkenaskettingspanner,is nog steeds een probleem. Zowel bij de 600f ,fs,rr.Zijn bij mij gelukkig vervangen onder garantie.
 
Antwoord op de vraag is dus uiteindelijk:
NEE, je bent niet genaaid. Maar.... NEE je hebt ook geen leuke deal.

De fiets is gewoon wat te duur. Maar het blijft handel. De dealer probeert er zo veel mogelijk geld voor te vangen, de klant probeert zo min mogelijk te betalen. Bevalt de prijs je niet, dan zijn er zat andere motoren te koop....

Maar zoals hier ook al gezegd: een goeie dealer is ook wat waard. Ga eens met hem babbelen, je weet nooit....
 
Hey allemaal...

Wat een overdaad aan reacties! Bedankt daarvoor. Ik had graag eerder gereageerd, maar mijn pc was even stuk. gelukkig binnen de garantie *D gratis nieuwe harde schijf!

Maar okay, genoeg over pc's.

Ik ben inderdaad heel erg gelukkig met de motor, en vind hem het geld ook zeker waard. Het gaat niet zozeer of het goedkoper of nieuwer kon voor hetzelfde geld. Maar meer of de waarde klopt. En die blijkt dus best okay voor een schadevrije dealerfiets met kleding, 6 maanden garantie, nieuwe band en nieuwe accu.

Dat ik minder had kunnen betalen met steviger onderhandelen geloof ik niet zozeer. Misschien wel misschien niet, ben niet zo goed in poker, maar had wel een stevig alternatief bij een andere dealer waar hij vanaf wist. Bovendien wist ik op het moment van aanschaf dat ik een 2001 fiets had kunnen kopen in apeldoorn voor 100 euri meer.

Voor de mensen die het interessant vinden, Het framenummer begint met: JH2PC31A meldcode is 5185 en handelsbenaming PC31. waar ik al verschillende bouwjaren aan gekoppeld heb gezien. Waaronder een keer 1997.


Wat zijn de kosten voor het vervangen van zo'n nokkenaskettingspanner? En hoe erg moet het gerammel zijn voor ie op dat punt zit? Want direct na het rijklaarmaken heeft ie een heeeeeel klein licht rammeltje opgelopen onderin het motorblok. Volgens de dealer is dit normaal, maar ik had het bij de proefrit nog niet gehoord. Uiteraard hoort duur onderhoud binnen mijn bovag garantie O-)

Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten bij deze fiets? Behalve mijn snelheid?

Hoe zie ik of ik problemen heb met de spanningsregelaar? gewoon voltmetertje bij stationair?

Overigens, degene die me een GSXR750 aanraad. No thanks. Ik heb flink wat proefritten gemaakt, en die bevestigden allemaal de voorkeur die ik aan mijn brommertijdperk heb overgehouden. De CBR600 heeft gewoon precies het rijgedrag waar ik naar zocht. Kleine (lage) fiets, wendbaar, licht, en vlot. Smaken verschillen. Overigens was doorsparen niet de issue. Ik wilde gewoon niet meer uitgeven dan +-5000 euro. Heb binnenkort nog een hypotheek te sluiten, maar wilde wel voor de winter al fietsen.

Nogmaals bedankt voor alle positieve / negatieve reacties. Kritiek is net zo welkom als het negatief is, ik vraag erom, en leer ervan! :W
 
:^

maar zonder gekheid, je had nog iets beter kunnen informeren en je wat meer kunnen (of moeten) verdiepen in het soort motor/type/uitvoering ect.etc., maar dat is achteraf praten....

Ik ben het er wel mee eens dat Honda (zeker in Nederland) duur koopt.

Ik geloof dat je niet zo down moet zijn. Als het een mooie bike is (ook al is het "model" van de bike "ouder" dan de datum eerste toelating(sjaar)) en je voelt je er gewoon goed bij, ga lekker :] en geniet :Y

Sux6

Mzzl
 
Terug
Bovenaan Onderaan