Ben ik illegaal bezig..

@knukkel: ik was ook eigenlijk niet van plan het weg te halen, maar ik wil oom agent van een duidelijk repliek kunnen bedienen als er een bon wordt uitgeschreven. Zolang ik nergens duidelijk kan vinden wat ze nou willen, kunnen ze me ook geen boete geven denk ik maar (nou weet ik wel dat in nederland ignorence no excuse is, maar dat geld dus alleen als het wel ergens netjes staat. Als ik keurig die wet/regeling heb gelezen, maar dat ding inderdaad zo butt te interpretern is, dan kan ik me er misschien onderuit praten?)
 
Kun je proberen....maar ik geef je weinig kans; als ze je op dit soort dingen willen pakken heb je het coullance-tijdperk al achter de rug. Dus: :X

En als ze je al niet pakken op het feit dat'ie aan de zijkant zit (al dan niet onder 30 gr. leesbaar), dan zit'ie volgens mij nog te laag.
 
Overigens vind ik persoonlijk dat door het verwijderen van beide spiegels en/of het monteren van onzichtbare knipperlichten je je eigen veiligheid in gevaar brengt.
Ik heb zondag proefgereden met zonder spiegels. Dat vond ik inderdaad erg kl*te. Momenteel heb ik alleen nog een linkerspiegel gevonden. Die rechter wil ik ook nog wel. Dat van die knipperlichten... Qua veiligheid heb ik daar een dubbel gevoel over.
 
@slow: nee, dat is nuttig :?

over de hoogte etc, ik vond op infopolitie.nl een kentekenreglement...daarin staat
(geript van http://www.infopolitie.nl/wet/kenteken/kentekens.php)
Artikel 7
<<knip>>
2. Bij motorrijtuigen op twee of drie wielen met of zonder zijspanwagen moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.
Die wisten we dus al. blijft over wat de daartoe bestemde plaats is, en wat men achterzijde noemt.
5. De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:

1. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,

2. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
Die dertig graden slaat dus iig ook (of is het in plaats van) op de hoek met het verticale vlak. Maar omdat er regels zijn voor onder of boven 1.20, maar niet voor een minimale hoogte, lijkt het mij dat de hoogte goed is, toch? kan nog wel even meten of de hoek goed is, maar het lijkt me te voldoen..

7. De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen zijn bevestigd, dat:

1. de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,
Nou, dat lukt ze wel (die foto is van veeeel dichterbij genomen), dus...

@coulance-tijdperk: het gaat me er meer om dat ik nu mijn best doe om de reglementen te lezen, en als dit alles is wat er bekend is, dan kunnen zo hoog of laag springen, maar dan mag het gewoon..hadden ze die reglementen maar explicieter moeten maken. Als dit het enige reglement is, lijkt het me dat ik (evt in een rechtzaak) hier toch mee weg moet kunnen komen?
 
Whatever, mijn idee is dat dit weer een nutteloos topic is waar er al veel te veel van zijn.

We kunnen wel gaan zitten brainstormen hier over hoe we wegkomen met een verkeerd geplaatst kenteken maar de wet is nou eenmaal de wet.
Als je safe wilt zijn dan laat je alles zoals het hoort. Doe je dat niet dan heb je wellicht een coolere bike maar neem je een risico.
Iedereen weet nu toch wel hoe het werkt hier in Nederland?

If you can't do the time, don't do the crime.
 
anders lees je wat er staat prutser :)
edit::dat was niet aardig, ben een beetje chaggy, sorry, no offence

...ik probeer te kijken wat er nou in die wet staat, en niet hoe ik "er mee weg kan komen" .. als die wet niet duidelijk is, jah, dan probeer ik inderdaad een agent te overtuigen dat ik volgens de letter van de wet rij, en daar wil ik dan wel een keer voor voorkomen...

als er zoveel topics zijn waar het antwoord in staat, waarom vind ik die dan niet? waarom weet dan niemand het antwoord? zoals ik het kentenreglement (zie vorige post) lees, mag mijn nummerbord dus wel, dus waarom denk jij dat hij verkeerd geplaatst is? kom eensch van die troon af en laat mij zien waar ik de wet overtreed...
 
Slow is soms een beetje agressief... Vraag maar aan die CRX rijder ;)

Is je muts aangekomen?
 
Niet over twijfelen...gewoon doen.

179332


179333
.
 
anders lees je wat er staat prutser :)
edit::dat was niet aardig, ben een beetje chaggy, sorry, no offence

...ik probeer te kijken wat er nou in die wet staat, en niet hoe ik "er mee weg kan komen" .. als die wet niet duidelijk is, jah, dan probeer ik inderdaad een agent te overtuigen dat ik volgens de letter van de wet rij, en daar wil ik dan wel een keer voor voorkomen...

als er zoveel topics zijn waar het antwoord in staat, waarom vind ik die dan niet? waarom weet dan niemand het antwoord? zoals ik het kentenreglement (zie vorige post) lees, mag mijn nummerbord dus wel, dus waarom denk jij dat hij verkeerd geplaatst is? kom eensch van die troon af en laat mij zien waar ik de wet overtreed...

Offence taken nontheless. Foei foei! Als je op zo'n toon gaat argumenteren met oom agent dan kan je je plaat net zo goed helemaal weglaten.
Maargoed, succes met je onderzoek.
Ik blijf op mijn custom-troon zitten met de illegale sidemount, knipperaars, verlichting, spiegels en weet ik niet wat meer (zoals ik al zeer geruime tijd doe) en als ik dan oom agent tegen kom dan knik ik weer even vriendelijk van onder mijn niet goedgekeurde piloten helm naar hem om vervolgens weer volgas en veel te luidruchtig mijn weg te vervolgen.... cool en relaxed en zonder op mijn 55ste jaar een hartaanval te krijgen door de stress die ik gestoken heb in nutteloos onderzoek naar al bij voorbaat verloren zaken.
 
Slow is soms een beetje agressief... Vraag maar aan die CRX rijder ;)

Is je muts aangekomen?

Knukkel, what's cooking!
Nope geen muts.
Jouw geld aangekomen? Het nummer dat je gaf was niet goed. Heb het nu naar het gebruikelijke nummer gedaan. (giro 555 uitnaam van dhr K.Nukkel)
Jij bent nog moeilijker bereikbaar dan onze lieve Heer!
 
? ik snap je niet, dat je offence taked prima, beetje kinderachtig, maar prima moet je zelf weten, maar dat van het weglaten is natuurlijk onzin.

er staat namelijk duidelijk overal dat je er eentje moet hebben. Er staat echter volgens mij niet overal even duidelijk hoe en waar het ding moet hangen...gelukkig zijn de vrienden van de politie een stuk prettiger in de omgang, en hebben die wel op een normale manier antwoord weten te geven.
 
Knukkel, what's cooking!
Nope geen muts.
Jouw geld aangekomen? Het nummer dat je gaf was niet goed. Heb het nu naar het gebruikelijke nummer gedaan. (giro 555 uitnaam van dhr K.Nukkel)
Jij bent nog moeilijker bereikbaar dan onze lieve Heer!

Muts is gisteren verstuurd, dus de postkoets zal binnekort wel verschijnen in dat gehucht van je. Geld is onderschept door de pliesie... kwam van een handelaar in illegale stoffen zeiden ze... Stuur nog maar een keer :+

- Ik was de mobiele even kwijt en het is lastig zoeken als hij op trillen staat!
- Heb je mailte nog wel even gezien, maar nog niet ge-replied (nog nodig?)

Pffffff... m'n lei is weer schoon...

En vanavond lekker de Knuckle ophalen uit de winterstalling!!!!
 
Ga je nog naar Hoorn / Mainz?

Ja hier ook de fiets uit de serre halen en met een beetje geluk met de nieuwe beanie op een paar KM's verslinden... Of ben ik dan illegaal bezig? ;)

S
 
Ga je nog naar Hoorn / Mainz?

Ja hier ook de fiets uit de serre halen en met een beetje geluk met de nieuwe beanie op een paar KM's verslinden... Of ben ik dan illegaal bezig? ;)

S

Hoorn weet ik nog niet... is een beetje ver... en ik hoef voorlopig ook niet meer naar Duitsland ;)

Dit weekend naar de HD markt in Aarle Rixtel :]
 
zeg slow jij had toch een pakje verstuurd niet?
tante post hier wel gweest,maar geen pakje.
hebbie dat met tpg verstuurd of met een of andere dhl/tnt/ups/fedex.
 
@Slow: Jij had het toch over een nutteloos topic?
De voorgaande 10 posts nog gelezen?
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan