ben ik nou zo´n watje?

ja... een een laagvliegende reiger op je neus met 140 km/uur lijkt me ook geen pretje.... het kan altijd erger, maar daar gaat dit niet over... ;)

Uit eigen ervaring weet ik dat een buizerd bij 90 km/h ook niet fijn is. Onderkuip kompleet losgeslagen, krassen van de nagels over de koplamp en veren, véél veren!
Gelukkig ben ik wel overeind gebleven.
De balans; 1500 gulden schade en een hekel aan gevogelte dat zich in de berm ophoudt.
De klap heeft me wel duidelijk gemaakt dat als ik hem tegen mijn hoofd had gekregen ik waarschijnlijk van de motor afslagen zou zijn...

Van insecten heb ik meestal weinig last door mijn integraalhelm. Heb één keer moeten stoppen omdat ik een dikke mot recht op het vizier kreeg. Im zag in een klap helemaal niks meer. De hele helm zat onder de gele drab en een soort wit poeder..
Heb de helm toen bij een vriendelijke boer (met een héle valse hond) schoongemaakt...
 
Nou dat valt wel mee hoor, ik rij met ietsje warmer weer altijd zonder col o.i.d., maar wel met gesloten systeemhelm. Toch zien regelmatig insecten kans die hele kleine blote streep huid te raken, die tussen helm en kraag doorschemert.
Zelfs een keer een dikke bij, die met de kont naar achteren vloog. Deed best wel zeer. Tijdens de koffiestop maar eens de angel er uit gepeuterd -O-
Ouch... die kans is ook wel heel erg klein, maar ik kan me voorstellen, dat je daar niet echt vrolijk van wordt...
 
Heeft iemand van jullie al eens een vogel tegen z'n hoofd gehad?

Heb 't zelf wel tijdens lessen op de snelweg meegemaakt dat er een overkwam vliegen +/- een meter voor m'n gezicht. Schrok hier behoorlijk van. Toch zeker als het na je 2e keer op de snelweg gebeurd.
heb een keertje een fazant gekopt -O-
 
Uit eigen ervaring weet ik dat een buizerd bij 90 km/h ook niet fijn is. Onderkuip kompleet losgeslagen, krassen van de nagels over de koplamp en veren, véél veren!
Gelukkig ben ik wel overeind gebleven.
De balans; 1500 gulden schade en een hekel aan gevogelte dat zich in de berm ophoudt.
De klap heeft me wel duidelijk gemaakt dat als ik hem tegen mijn hoofd had gekregen ik waarschijnlijk van de motor afslagen zou zijn...

Van insecten heb ik meestal weinig last door mijn integraalhelm. Heb één keer moeten stoppen omdat ik een dikke mot recht op het vizier kreeg. Im zag in een klap helemaal niks meer. De hele helm zat onder de gele drab en een soort wit poeder..
Heb de helm toen bij een vriendelijke boer (met een héle valse hond) schoongemaakt...

leuk verhaal... ooit met de auto een fazant op de koplamp gehad, zomaar uit het niets.... ik dacht dat ik een oud vrouwtje in een rolstoel geraakt had... wat een klap en een bloed op de voorruit.. kan me dus de impact van een 'buizerdhit' wel enigzins voorstellen... :Y


~
Gewoon goed anticiperen en op tijd je kop naar voren. :Y


dat lijkt me met 140 km/uur onmogelijk... met alle respect... O-)
 
Laatst bewerkt:
zeg!!! :( watje oke, maar een groot hoofd? Maar 's winters rij jij nooit ver met zo'n potje...schier onmogelijk, of je moet een groot scherm voor je hebben... *D
Geintje :+ Maareh ook s'winters kan ik uren zoet zijn op de motor en dat is echt niet afzien met een gemiddelde wintertemperatuur boven de 10 graden . Als het nou nog es een keer ging vriezen zoals in 1963 . O ja mijn motor is helemaal naakt , een scherm is voor watjes .
 
Laatst bewerkt:
Geintje :+ Maareh ook s'winters kan ik uren zoet zijn op de motor en dat is echt niet afzien met een gemiddelde wintertemperatuur boven de 10 graden . Als het nou nog es een keer ging vriezen zoals in 1963 . O ja mijn motor is helemaal naakt , een scherm is voor watjes .

Ik heb zelfs deze winter een paar keer flink afgezien met -10 C op de thermometer. Was ook wel heel vroeg in de ochtend.... maar toch... was dan ook wel *D met mijn schermpje, handvatverwarming, winterhandschoenen, systeemhelm...[en het is inteRgraalhelm en niet integraalhelm!!] etc...
maar ja... zie titel... *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan