ben ik nou zo´n watje?

Je bent gewoon een watje :) .
Ik rijd altijd met een cross helm en dan doen ze vaak ook erg zeer vooral op je kin en naast je oog en vlak onder/naast je neus.

Gewoon doorrijden.
Wacht maar tot het gaat hagelen, dan maak je wat mee, dan haal je de echte bikkels er zo tussenuit :+
 
rolhorretje

argus3.jpg
 
Sinds vorig jaar heb ik zo´n raar potje ´Caberg Breeze´ op m´n kop, wanneer de temperatuur boven de 25 graden stijgt. Het is een heerlijke, lichte helm met veel luchtcirculatie en een goed vizier. Zonnebril op 8-) , mijn Buff halsdoek over de neus en gaan... :]
Maar dan rij ik 140 op de snelweg en heb de ene ´Bughit´na de andere. Bijen, hommels, kevers..weet ik veel wat er allemaal tegen mijn gezicht kapot spat, maar een ding weet ik wel... het doet verdomde zeer. :(
Nu zie ik regelmatig choppers en cruisers met berijders die uitsluitend een potje op hebben en een klein zonnebrilletje. Verder niets. Geen vizier, doek of wat dan ook.Wat een stoere bikkels moeten dat zijn... of ben ik nu zo´n watje?
Ik overweeg om iets van een leren doek of zo over mijn ondergezicht te trekken, want het vergalt wel een beetje het plezier. Iemand een andere suggestie? :?
Geniet ze nog van het mooie motorweer! :W


In de krant bij ons: een 26 jarige motorrijder gewond door vogel, schrok hier zo van, macht over het stuur kwijt kwam ter val. met nekklachten naar ziekenhuis.

dus wat betekend nou zo'n klein insectje??

;) O-) ;) :P :9
 
Heeft iemand van jullie al eens een vogel tegen z'n hoofd gehad?

Heb 't zelf wel tijdens lessen op de snelweg meegemaakt dat er een overkwam vliegen +/- een meter voor m'n gezicht. Schrok hier behoorlijk van. Toch zeker als het na je 2e keer op de snelweg gebeurd.
 
Heeft iemand van jullie al eens een vogel tegen z'n hoofd gehad?

Heb 't zelf wel tijdens lessen op de snelweg meegemaakt dat er een overkwam vliegen +/- een meter voor m'n gezicht. Schrok hier behoorlijk van. Toch zeker als het na je 2e keer op de snelweg gebeurd.

Laatst nog. Als ik m'n hand had uitgestoken at er een dikke duif in.

Die beesten zijn ook zo gek. Als ze langs de weg zitten en ze schrikken vliegen ze óver de weg weg ipv dat ze verder de bermkant opvliegen.
 
Volgens mij heeft TS gewoon een groot hoofd . Ik rij s'zomers en s'winters met een potje en heb nooit veel last van beestjes . Of zou ik misschien eens met mijn mond dicht moeten gaan rijden :+
 
rij zelf ook met jet helm en zonnebril + sjaal om hals. Je voelt ze wel maar het is af en toe gewoon ff door de zure appel heenbijten, je hebt toch weinig keus als het al gebeurd is :+.

Maar hoe houdt die caberg breeze zich onder natte weersomstandigheden

Jeeron...ik ben weerman. :Y ..tot nu toe is het me niet overkomen dat ik met de breeze in een bui terecht kwam... zou het dus niet weten... :W
 
Ik ree in Spanje wel es alleen in een T-shirt... en na 10 van die fuckbeesten op je lijf te hebben gehad ga je echt wel langzamer rijden :-) Op je gezicht lijkt me nog minder fijn. Misschien een paar borreltjes drinken voor je gaat rijden?

;) (knipoog)
 
Volgens mij heeft TS gewoon een groot hoofd . Ik rij s'zomers en s'winters met een potje en heb nooit veel last van beestjes . Of zou ik misschien eens met mijn mond dicht moeten gaan rijden :+


zeg!!! :( watje oke, maar een groot hoofd? Maar 's winters rij jij nooit ver met zo'n potje...schier onmogelijk, of je moet een groot scherm voor je hebben... *D
 
In de krant bij ons: een 26 jarige motorrijder gewond door vogel, schrok hier zo van, macht over het stuur kwijt kwam ter val. met nekklachten naar ziekenhuis.

dus wat betekend nou zo'n klein insectje??

;) O-) ;) :P :9

ja... een een laagvliegende reiger op je neus met 140 km/uur lijkt me ook geen pretje.... het kan altijd erger, maar daar gaat dit niet over... ;)
 
Tegen de insecten die op je wangen inslaan doe je helaas niks met een potje.

Ik doe als ik op de chopper rijd altijd een colletje om (een dunnetje uiteraard). Sommigen kun je tot over je neus trekken. Als dat niet kan doe ik daar nog zo'n soort leren zakdoek overheen. Als ik zo naar aardappels berekening kijk heeft me dit al zon 392040000 femtacalorieen gescheeld!

Zondag reed ik met een intergraal helm, vloog zon dikke bromvlieg vlak naast mijn gezicht. Even later had ik de klep dicht, besloot die bromvlieg wakker te worden en mij de volgende 50 km te irriteren. Toen toch maar gestopt en hem vriendelijk verzocht uit mijn eigendom te verdwijnen. Ik reed :] <--- zo om langs die vlieg heen te kijken :+
 
Sinds vorig jaar heb ik zo´n raar potje ´Caberg Breeze´ op m´n kop, wanneer de temperatuur boven de 25 graden stijgt. Het is een heerlijke, lichte helm met veel luchtcirculatie en een goed vizier. Zonnebril op 8-) , mijn Buff halsdoek over de neus en gaan... :]
Maar dan rij ik 140 op de snelweg en heb de ene ´Bughit´na de andere. Bijen, hommels, kevers..weet ik veel wat er allemaal tegen mijn gezicht kapot spat, maar een ding weet ik wel... het doet verdomde zeer. :(
Nu zie ik regelmatig choppers en cruisers met berijders die uitsluitend een potje op hebben en een klein zonnebrilletje. Verder niets. Geen vizier, doek of wat dan ook.Wat een stoere bikkels moeten dat zijn... of ben ik nu zo´n watje?
Ik overweeg om iets van een leren doek of zo over mijn ondergezicht te trekken, want het vergalt wel een beetje het plezier. Iemand een andere suggestie? :?
Geniet ze nog van het mooie motorweer! :W

Die hebben gewoon een halve cm eelt op hun gezicht.
Gewoon meer km maken, krijg je het vanzelf.

Peter.
 
ik had laatst nog echt loeihard een dikke bij/hommel tegen mn vizier die ik gelukkig dichthad, dat was behoorlijke PATS. als mn vizier niet dicht was zou ik een blauw oog hebben gehad!

verder kan je er met en pothelm weinig aan doen dan je al deed, grote bril, en zakdoek hoog, coltruitje ofzo
 
Je went eraan hoor, aan dat gevoel van als rijpe kersen uit elkaar spattende insecten.
Af en toe komt het wel wat harder aan, of op een gevoeligere plaats. Maar again, het went. Zelf heb ik een integraalhelm waarvan het vizier meestal openstaat i.c.m. een zonnebril 8-) . Er vliegt wel eens wat binnen maar tot nu toe nog geen grote problemen.
 
motorrijders met integraalhelmen zijn watjes.. :Y

het liefst rij ik zonder helm.
en die vliegende dingen die je tegen je kop krijgt bij het rijden???
is juist de jus van het rijden..
dat is iets waar je het voor doet..
als je pijn hebt weet je dat je leefd.. O-)
 
ben is door een hommel aangevlogen. en gestoken :j in m'n wang, heb echt 2 weken met een opgezwollen gezicht gelopen...

en dat was op een brommer Vmax 60 km/h.
 
Gewoon goed anticiperen en op tijd je kop naar voren. :Y

Trouwens, bijen en vliegjes zijn nog niks. Ik ben weleens aangevallen door een kamikaze-mus en heb ook al een keer een meeuw voor m'n kiezen gehad. :X

dat klinkt trouwens dramatischer dan het was, de mus vloog tegen me op toen ik op m'n gazelle aan het fietsen was en tjidens mijn close-encounter met de meeuw reed ik ook niet veel harder dan 20 km/u. Die domme beesten kiezen gewoon altijd de verkeerde kant. :P

Of ik kies altijd de verkeerde kant, dat kan ook... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan