Ben jij een sociale motorrijder?????

Stop jij als je iemand met pech ziet staan?

  • Altijd

    Stemmen: 26 24,5%
  • Soms wel/ soms niet

    Stemmen: 72 67,9%
  • Nooit

    Stemmen: 8 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    106

Motor Hannes

MF'er
5 mrt 2005
47
0
Arnhem
Toen m'n vriend (Arnhem Falcon) afgelopen zondag stil kwam te staan met zijn CB550 tijdens een ritje Raalte-Arnhem, viel het ons op dat er zo weinig motorrijders even stopppen '(

We hebben bijna twee uur bij Brummen langs een doorgaande weg gestaan. Falcon heeft daar de halve motor uit elkaar gesloopt (langs de weg!) en er is welgeteld 1 motorrijder gestopt om te vragen of hij ergens mee kon helpen :} :} :}

Het is voor mij regel om te stoppen zodra je iemand met pech ziet staan, je weet maar nooit waar je mee kan helpen O-)
 
dus jij staat er naast en helpt dan niet mee maar gaat gewoon toekijken :?
Das ook niet netjes, had je best kunnen helpen met slopen :P
 
Als ik *kan* stoppen dan stop ik, maar meestal zit ik 3 banen verder naar links en ben ik er al voorbij voordat ik in de gaten heb dat er iemand pech heeft O-)
 
Als je nou blond haar had in combinatie met dikke tieten...
Dit betekend weer niet dat je op je dikke tieten een pruikje moet zetten! ;)
 
Dat ken ik wel ja, een vriend van me stond stil met een lekke band onderweg naar de dealer. Ik doorgereden om te zorgen dat ze hem op kwamen pikken en alle motorrijders die langskwamen rijden bleken gewoon doorgereden te zijn...
 
VICCIE:
Niet zo handig om met z'n tweeën de carbs eraf te slopen, meestal geen ruimte voor 4 handjes |(

Ik was goed voor het waterhalen en het contact met pa, de technicus
 
Dat ken ik wel ja, een vriend van me stond stil met een lekke band onderweg naar de dealer. Ik doorgereden om te zorgen dat ze hem op kwamen pikken en alle motorrijders die langskwamen rijden bleken gewoon doorgereden te zijn...


Ja en je staat ook gelijk in "the middel of nowhere" in Nederland.
Jammer dat we geen praatpalen om de 2 kilometer hebben, geen wegenwacht, geen mobiele telefoons enzo he?

:+
 
tegenwoordig mag je al blij zijn als iemand terugzwaaid
tijden veranderen, mensen veranderen
sommigen durven al niet te stoppen ivm angst voor criminelen

[gedachte] en misschien hebben ze gelijk? [/gedachte]
 
tegenwoordig mag je al blij zijn als iemand terugzwaaid
tijden veranderen, mensen veranderen
sommigen durven al niet te stoppen ivm angst voor criminelen
Ja criminelen, die hebben we wel en die worden in Nederland ook goed behandeld.
Die worden met VOlvo's door Nederland gereden en heel het verkeer moet dan wél stoppen.

:r Nederland
 
Ik moet zeggen dat het me toch echt wel tegen is gevallen. Natuurlijk stopt niet iedereen. Maar ik had toch een hoger gemiddelde verwacht dan 1 per 2uur.
 
Als ik kan stop ik wel ff (niet dat ik iets nuttigs kan doen :+ ).... maar ga er niet vol in me remmen voor staan.

Langs snelwegen uiteraard niet want dan heb je een grote kans op een boete :X :P
 
Als ik *kan* stoppen dan stop ik, maar meestal zit ik 3 banen verder naar links en ben ik er al voorbij voordat ik in de gaten heb dat er iemand pech heeft O-)

Mee eens, vaak zie je het te laat. Flitsers daarintegen zie ik op tijd.

Misschien net als bij flitsserves.nl aangeven waar de motorrijder hulp nodig heeft...
 
Mij is het laatst overkomen dat ik ook voorbij reed bij een motor-rijder die langs de kant van de weg stond (mischien pech). Ik was net een auto in aan het halen (was al laat voor een afspraak)toen ik hem zag staan. Afgezien van het feit dat mijn technische kennis niet echt geweldig is had ik wel ff kunnen vragen of ik mischien wat kon doen. Het zat me toch niet lekker maar toen ik 15 min later terug kwam was de motorrijder al weg.
[me]BouliIntruder schaamt zich ervoor dat ie ook nog zwaaide toen ie voorbij reed |( *
[/me]

Volgende keer stop ik dus gelijk aangezien ik het zelf ook fijn zou vinden als anderen dat bij mij zouden doen.
 
Toen m'n vriend (Arnhem Falcon) afgelopen zondag stil kwam te staan met zijn CB550 tijdens een ritje Raalte-Arnhem, viel het ons op dat er zo weinig motorrijders even stopppen '(

We hebben bijna twee uur bij Brummen langs een doorgaande weg gestaan. Falcon heeft daar de halve motor uit elkaar gesloopt (langs de weg!) en er is welgeteld 1 motorrijder gestopt om te vragen of hij ergens mee kon helpen :} :} :}

Het is voor mij regel om te stoppen zodra je iemand met pech ziet staan, je weet maar nooit waar je mee kan helpen O-)

Naar de Ribs en Blues geweest in Raalte??
 
Als er een motorrijder pech heeft stop ik natuurlijk ook altijd, maar op andere vlakken ben ik niet altijd even sociaal (koekblikken enzo)
 
ik stop altijd...vraag altijd of ik iets kan doen...geen probleem voor mij...andersom...eeehh..gisteren een schroef in de band....gelukkig vriend mee gereden...maar ik stond zielsalleen aan de weg toen hij zo'n schuimtroep ging halen voor de band op te pompen...geen rijder die gestopt is om iets te vragen..maar ik blijf het wel doen...
dennis
 
Door alle verhaaltjes hier te lezen krijgen ik al iets meer begrip voor de motorrijders die niet stopten.
Zwaaien is wel heel erg als er één met pech staat :(

MAFKEEZ:
Ben inderdaad ook nog even naar Ribs and Bleus geweest. Terrein was super ingericht, muziek was op dat moment overigens ook erg goed.
 
Zo te zien ben ik nog steeds de enige die eerlijk toegeeft niet te zullen stoppen voor een willekeurige motorrijder-met-pech die langs de weg staat. Toch wel gek dat hier op het forum iedereen weer roept dat ze ALTIJD of in elk geval 'meestal, tenzij het echt niet kan' stoppen, terwijl er in de praktijk niemand stopt.
Ik vind dat er op dit punt teveel verwacht wordt van de solidariteit onder motorrijders. Dat je niet voor een auto met pech stopt (als je zelf ook in de auto zit voor mijn part), dat vindt iedereen hier wel heel normaal, neem ik aan. Waarom zou ik dan op de motor moeten stoppen bij een motorrijder met pech? Ik kan hem echt niet helpen. Boordgereedschap dat ik bij me heb zal hij echt niet veel aan hebben en mijn technische kennis al helemaal niet. Hooguit kan hij mijn mobieltje gebruiken, maar ik ga er vanuit dat iedereen die tegenwoordig toch zelf wel heeft.
Mocht degene met pech geholpen zijn door het gebruik van een mobiel of bijvoorbeeld een tweede paar handen om ff iets vast te houden wat alleen niet lukt, dan kan diegene met pech dat toch duidelijk maken aan het langsrijdende verkeer (auto/motorbestuurders geen verschil) door te zwaaien/stop-gebaren, of zie ik dat verkeerd?
 
...Waarom zou ik dan op de motor moeten stoppen bij een motorrijder met pech? Ik kan hem echt niet helpen. Boordgereedschap dat ik bij me heb zal hij echt niet veel aan hebben en mijn technische kennis al helemaal niet. Hooguit kan hij mijn mobieltje gebruiken, maar ik ga er vanuit dat iedereen die tegenwoordig toch zelf wel heeft...
Heb toch al eens motoren aangeduwd de heuvel opgeduwd (lege tank) etc. Daarmee zijn ze al behoorlijk geholpen :)
 
RUUDJE:
Natuurlijk heb je gelijk dat iemand met pech ook om hulp kan vragen. Maar ik vind het gewoon een stukje solidariteit van motorrijders onder elkaar.
Net als zwaaien naar collegamotorrijders, dan doen autobestuurders toch ook niet.
 
Heb toch al eens motoren aangeduwd de heuvel opgeduwd (lege tank) etc. Daarmee zijn ze al behoorlijk geholpen :)
Als je daarmee geholpen bent moet je gewoon ff een voorbijganger aanhouden en dat hoeft dan echt geen motorrijder te zijn, dat kunnen mensen in auto's net zo goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan