Ben jij een sociale motorrijder?????

Stop jij als je iemand met pech ziet staan?

  • Altijd

    Stemmen: 26 24,5%
  • Soms wel/ soms niet

    Stemmen: 72 67,9%
  • Nooit

    Stemmen: 8 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    106
Een eed die zijn oorsprong vindt in de Hitlerjeugd is niet iets waar ik graag naar leef.

Mike

Hier wil ik toch even op inspringen (als ex-scout........) Lord Baden Powell: de oprichter van scouting heeft niets met de hitler jugend te maken, ik heb geen idee hoe je aan een dergelijke misconceptie komt; maar voor dat je dergelijke grove beschuldigingen neerzet denk ik dat er ook onder onze mede motor-rijders scouting liefhebbers zijn die liever zien dat je eerst even een gschiedenis boekje open slaat.
(Scouting is bijvoorbeeld ontstaan in Engeland........ om maar even een detail te noemen)
Ik geef toe dat tegenwoordig mensen wat huiverig zijn tegenover zaken als uniform; maar de basis gedachtes van scouting zoals RESPECT voor elkaar, hulpvaardigheid, etc etc, zijn denk ik nog steeds relevant en waardevol.

en weer even terug on topic:
ben vorige week nog gestopt, helaas paste mijn reserve koppelingskabel niet op de pech-fiets, maar je ziet gelijk dat het stoppen zelf al gewoon een opbeurende werking heeft.
 
Zo behulpzaam zijn we dus :?
full


op een meeting laat iemand zijn motor vallen en kijk eens met z'n alle erop af om hem te helpen om hem weer rechtop te zetten :X

sorry kon het ff niet laten

:+


oja, posers worden niet geholpen :P
 
Hier wil ik toch even op inspringen (als ex-scout........)
Ik zou het niet doen; iemand die met zinloze praatjes over Hitler begint zou ik lekker negeren...
en weer even terug on topic:
ben vorige week nog gestopt, helaas paste mijn reserve koppelingskabel niet op de pech-fiets, maar je ziet gelijk dat het stoppen zelf al gewoon een opbeurende werking heeft.
Dat is zeker zo ja. Ik zag een keer 's avonds laat een man met zijn BMW op een vluchtheuveltje staan, stopte even en vroeg wat er was. Bleek dat ie net gevallen was en even stond na te shaken... volgens mij vond hij het wel even prettig om z'n verhaal te vertellen.
 
Ik ben wel eens gestopt.

Het ligt er een beetje aan
1) Zie ik het op tijd?
2) Is er al iemand bij?
3) Staat de persoon al te bellen?

Ik ben 1x teruggereden toen ik tussen Zoetermeer en Nootdorp een motor tegen de linker vangrail zag staan :?
Bleek er iemand tussen de vangrails op de middenberm te zitten en die zat al te bellen. Rare plaats om ff te bellen :+
 
En als jij daar aan kan denken, dan kan een ander dat ook dus waarom zou die profiteren van het feit dat jij wat beter nadenkt?
Mijn motor is meer geschikt voor het vervoer van pomp en gereedschap - die paar extra onsjes maken op mijn tractor weinig uit.
Daarnaast denk ik al gauw meer na dan de meeste mensen, dus... :)

Ook probeer ik mijn anti-sociale persoonlijkheid te compenseren door af-en-toe gewoon iets voor een ander te doen zonder daarbij gelijk te denken aan wat ik er aan heb... O-)
 
Hier wil ik toch even op inspringen (als ex-scout........) Lord Baden Powell: de oprichter van scouting heeft niets met de hitler jugend te maken, ik heb geen idee hoe je aan een dergelijke misconceptie komt; maar voor dat je dergelijke grove beschuldigingen neerzet denk ik dat er ook onder onze mede motor-rijders scouting liefhebbers zijn die liever zien dat je eerst even een gschiedenis boekje open slaat.

Baden Powell was trouwens wel actief in de Boerenoorlog...
 
ik heb altijd gestemd :}



maar eh als je met hoogst ilegale snelheid langs komt :] dan is t soms wel eens lastig om veilig op tijd te stoppen O-)





[me]motorpsycho doet wel zijn best om altijd te stoppen en als er een mogelijkheid is om te keren is hij daar ook niet te beroerd voor O-) [/me]
 
Baden Powell was trouwens wel actief in de Boerenoorlog...

Never said he was a nice guy.......... alleen dat scouting niks met de hitler-jugend van doen heeft.
wij nederlanders hoeven verder ook niet trots te zijn op de boeren-oorlog en de appartheid die zuid-afrika daaraan heeft over gehouden (kort door de bocht maar wel waar............)
we gaan trouwens wel een tikkie off-topic.........
 
Wel eens meegemaakt; een wegenwacht die heel enthousiast stopte, maar we hadden zijn hulp niet nodig. Wel tof!
 
Ik heb één keer langs de weg gestaan met pech, en voor ik het wist was ik omringt door 4 andere motorrijders O-)
 
Ik heb geen klachten. toen ik zonder peut stond (ik weet het, ubernoob actie :o )
kwam er een BMW rijder (jaja) en die stopte gelijk. later kwam er ook nog een chopper en ook die wou stoppen maar dat was toen al niet meer nodig. ben met de brommer aan de hand naar de pomp gelopen. en dat om 6 uur in de morgen na een 8 urige nachtdienst... ik was gelijk weer wakker. ;)

Maar ze stopten wel, en daar gaat `t om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan