Ben jij een sociale motorrijder?????

Stop jij als je iemand met pech ziet staan?

  • Altijd

    Stemmen: 26 24,5%
  • Soms wel/ soms niet

    Stemmen: 72 67,9%
  • Nooit

    Stemmen: 8 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    106
De laatste keer stopte ik vanwege een bordeauxrode BMW (motor) die op de vluchtstrook onder een viaduct stond. Ik alarmlichtjes aan en de vluchtstrook op - blijtk er een blauwe zwaailamp achterop gemonteerd te zijn. Ik heb maar aangenomen dat als er iets was, hij zijn vriendjes wel kon bereiken en ben maar weer ingevoegd.

Ik stop als ik veilig kan stoppen, en de tijd heb. Ben motor gaan rijden om op tijd bij de creche te kunnen zijn, dan moet je niet te laat komen doordat je motor rijd.
 
Wat denken mannen eigenlijk (ben er zelf ook een, HYPOKRIET die ik ben!!!), als ik dat 'vrouwtje (excuseer mijn oneerbiedige taalgebruik) even help dan mag ik er zometeen wel even op ofzo!!!!!
GET A LIFE!
 
Ik heb één keer langs de weg gestaan met een Yamaha,
en wie stopt om even te helpen? Een Audio A4 Station
jasje-dasje figuur :X

Maarja, ik stop alleen als iemand écht in zijn eentje
staat te zwaaien, als ergens al 2 of 3 man stilstaan
ga ik niet stoppen (heb trouwens ook geen ruk verstand
van motoren, dus aan mij heb je ook niks).
 
Ik ben geen sociale motorrijder.
Waarom zou ik ?

Dat zwaaien naar elkaar is allemaal namaak.
Het is op de weg een groot gevecht.

Dat is genoeg.
 
Alleen als het tussen 2 trajectcontroile palen is, zodast je daarna extra hard kan gassen }) ofzoiets? :+
 
Op 05-05-05 werd mijn motor gestolen en daar stond ik dan zonder fietsie.
Naar de straat gelopen, duim omhoog en ik ben keurig naar mijn hotel gebracht door de eerste motorrijder die er langs kwam... Dat vond ik supertof!!!
 
Het is voor mij regel om te stoppen zodra je iemand met pech ziet staan, je weet maar nooit waar je mee kan helpen O-)

Ik heb weinig tot geen technisch benul als het op motoren aankomt dus ik kan iemand met pech ook niet echt weer op weg helpen. Staat iemand in een klote situatie (slecht weer, rottig punt, etc. etc.) dan zal ik wel stoppen, maar als iemand redelijk veilig langs de weg staat en er is ook nog eens iemand bij, dan zou ik er niet aan hebben gedacht om te stoppen. Wat heeft iemand eraan als ik zeg "goh, wat lullig voor je, maar ik kan je helaas toch niet helpen...".

Mike
 
Mijn technische kennis beperkt zich ook tot het kunnen peilen van de olie (HEEL MOEILIJK DOOR ZO'N KIJKGLAASJE HOOR!) maar dat wil niet zeggen dat je per definitie de gedupeerde niet kunt helpen. Op en neer naar tankstation, even domme kracht spelen, gewoon om de ander het gevoel te geven dat hij idd niet alleen op deze wereld is.
Kijk, als je vrouw ligt te bevallen en jij racet naar het ziekenhuis dan heb je een excuus om je Scouting-eed even te vergeten maar anders is het maar niet meer dan normaal even te stoppen.
 
Soms wel, soms niet.

Als ik het op tijd zie en veilig kan stoppen, zou ik dat doen. Zie ik het te laat, dan ga ik niet allemaal rare toeren uithalen om toch te kunnen stoppen.
 
Wat mij betreft ligt het een beetje aan de situatie: met al die idioten van tegenwoordig ben ik toch wat huiverig om bijvoorbeeld in the middle of nowhere zomaar te stoppen. Ik rijd na die stop toch graag ook zelf weer verder op mijn eigenste fiets. Maar als de situatie niet al te verdacht is en het verkeer laat het toe, dan stop ik wel even om te kijken of ik kan helpen.

By the way, heeft iemand hier eigenlijk (helaas) ervaring met een stop die hem/haar ;( duur ;( is komen te staan?
 
Nee dan stoppen langs een verlaten weg bij een supersport met een kerel in een flitsende outfit die staat te bellen.
"Problemen? Kan ik helpen?"
Die kerel vet geirriteerd omdat ie staat te bellen en wat ik moest!
Ik zal maar niet zeggen wat ik dacht maar het vriendelijkste was dat ik hoopte dat zijn achterband spontaan zou leeg lopen.,
Kortom, niet iedereen vind hulp leuk.
Als er iemand langs de weg staat stop ik altijd even, ongeacht merk of situatie.
 
Op 05-05-05 werd mijn motor gestolen en daar stond ik dan zonder fietsie.
Naar de straat gelopen, duim omhoog en ik ben keurig naar mijn hotel gebracht door de eerste motorrijder die er langs kwam... Dat vond ik supertof!!!

Zeker blond en dikke tieten?????? :)

Sorry, was een inkoppertje.
Ik ben wel es gestopt, maar stop echt niet altijd... als ik er al een 2e motor bij zie staan rijd ik mooi voorbij.
Ook wel eens gestopt in de auto voor een ZXR400 die langs de vluchtstrook stond.. vroeg ik of ie hulp nodig had. Keek ie naar me alsof er een aap met 3 lullen achter me stond... hij was gewoon even z'n handschoenen aan het aan doen ofzo.. dus daarom stop ik ook niet elke keer.
 
Wat mij betreft ligt het een beetje aan de situatie: met al die idioten van tegenwoordig ben ik toch wat huiverig om bijvoorbeeld in the middle of nowhere zomaar te stoppen. Ik rijd na die stop toch graag ook zelf weer verder op mijn eigenste fiets. Maar als de situatie niet al te verdacht is en het verkeer laat het toe, dan stop ik wel even om te kijken of ik kan helpen.

By the way, heeft iemand hier eigenlijk (helaas) ervaring met een stop die hem/haar ;( duur ;( is komen te staan?

Yep, 29 jaar geleden iemand uit mijn woonplaats, was dacht ik nog bij de Woeste Hoeve
 
Hangt van me bui af en als ik mijn bui niet heb ...rij ik op verstand en zit ik alles in te houden...
 
Die smoes van a-technisch zijn... ik ben ook niet technisch, ben meerdere malen voor motorrijders met pech gestopt en heb ze allemaal uit de brand kunnen helpen - lekke band, benzine op, reservekraantje niet kunnen vinden, accuprobleem - en er valt heel wat te zeggen voor 'emotional support'.

Ik ben inderdaad weleens met hoge snelheid een motor gepasseerd op de vluchtstrook, maar ik ga geen halsbrekende toeren uithalen om iemand te helpen. Meestal zie ik het wel op tijd en scheur ik de vluchtstrook op - ik heb ook altijd bandenpluggen en een pomp bij me, evenals wat rudimentair gereedschap.
 
Als je daarmee geholpen bent moet je gewoon ff een voorbijganger aanhouden en dat hoeft dan echt geen motorrijder te zijn, dat kunnen mensen in auto's net zo goed


Wat?!?! zitten er MENSEN in auto's? Tssssss :+
 
Die smoes van a-technisch zijn... ik ben ook niet technisch, ben meerdere malen voor motorrijders met pech gestopt en heb ze allemaal uit de brand kunnen helpen - lekke band, benzine op, reservekraantje niet kunnen vinden, accuprobleem - en er valt heel wat te zeggen voor 'emotional support'.

Ik ben inderdaad weleens met hoge snelheid een motor gepasseerd op de vluchtstrook, maar ik ga geen halsbrekende toeren uithalen om iemand te helpen. Meestal zie ik het wel op tijd en scheur ik de vluchtstrook op - ik heb ook altijd bandenpluggen en een pomp bij me, evenals wat rudimentair gereedschap.

Rudimentair? Ik vond het al gek klinken.... De van Dale bracht uitkomst:

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=elementair
ele·men·tair (bn.)
1 de basisbeginselen of grondslagen betreffend of omvattend => fundamenteel
2 [nat.] de kleinst denkbare hoeveelheid of omvang hebbend
3 de chemische elementen betreffend

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=rudimentair
ru·di·men·tair (bn.)
1 niet meer tot ontwikkeling komend
 
Kijk, als je vrouw ligt te bevallen en jij racet naar het ziekenhuis dan heb je een excuus om je Scouting-eed even te vergeten maar anders is het maar niet meer dan normaal even te stoppen.

Een eed die zijn oorsprong vindt in de Hitlerjeugd is niet iets waar ik graag naar leef.

Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan