Ben jij trouw aan je merk?

Ik ben trouw aan

  • Honda

    Stemmen: 97 26,7%
  • BMW

    Stemmen: 22 6,1%
  • Suzuki

    Stemmen: 73 20,1%
  • Kawasaki

    Stemmen: 58 16,0%
  • Aprilia

    Stemmen: 11 3,0%
  • Moto Guzzi

    Stemmen: 12 3,3%
  • MV Agusta

    Stemmen: 5 1,4%
  • Hyosung

    Stemmen: 4 1,1%
  • Ducati

    Stemmen: 32 8,8%
  • Iets anders namelijk...

    Stemmen: 49 13,5%

  • Totaal aantal stemmers
    363

Gilles

MF veteraan
21 okt 2002
32.427
130
Gotham City
Eindelijke weer eens goed nieuws uit de auto-wereld: binnenkort zijn we verlost van al die saaie Audi's met hun lelijke led-wenkbrauwen en veel te felle remlichten die ons verblinden in de file: Iedereen wil van zijn Audi af. Nog even en ze zijn allemaal naar Polen, Afrika, Amsterdam Nieuw-West of weet ik veel waar Nederlandse auto's hun laatste rustplaats vinden.

Maar dit roept natuurlijk wel onmiddellijk de vraag op: hoe merkentrouw zijn motorrijders eigenlijk?

Ik hoop nog jaren met mijn huidige BMW te doen, en hiervoor had ik een Honda en een Yamaha. Nog niet echt een idee wat de volgende wordt, maar mocht ik deze straks aan barrels rijden, dan zal de volgende waarschijnlijk een BMW F800GS worden, gewoon omdat die geen gelijke kent.
 
Laatst bewerkt:
1e motor was een Honda
2e is een honda,

'als' deze het begeeft, dan komt er zoiezo weer een honda...
'k weet niet waarom, maar kheb enorm veel vertrouwen in Honda...
en ondanks alle tegenwind die ze krijgen (ivm suf/saai zijn) heb ik weinig last in,
vind de modellen best iets hebben (al zit er soms een lelijk eendje tussen :D )

maar dan moet deze het eerst begeven,
en dat zie ik niet gebeuren... ;)
 
Ik was voorheen merken-slet (zie onderschift) :o
Maar ben nu redelijk verkocht aan BMW, heb de huidige motor ook langer dan ik elke andere heb gehad.
Wilde de K100 eigenlijk dit jaar inruilen voor een modernere variant, maar heb besloten hem toch nog maar een jaartje te houden.
Volgend jaar is de motor waarschijnlijk nog steeds het zelfde waard (bijna niks), maar is mijn budget wat hoger.
Ben van plan om een R1100R te kopen dan of als ik wat ruimer budget heb een R1150R *O*
 
vrijdag.gif


laatste tig jaar alleen maar Suzuki's
 
Tot nu toe, ja... Zelfs modeltrouw, al 5 Bandits gehad _O- _O-


Maar de volgende wordt dat niet meer omdat een Bandit nu eenmaal geen beste allroad is.
 
Kan er trouwens niet een poll bij:
"Welk merk blijf jij trouw tot aan de dood"
of
"Op welk merk zou jij niet dood gevonden willen worden"
:+
 
Kan er trouwens niet een poll bij:
"Welk merk blijf jij trouw tot aan de dood"
of
"Op welk merk zou jij niet dood gevonden willen worden"
:+
Oh shit, net een andere poll toegevoegd -O-

edit: ik mis "niks" in de poll B|
 
Laatst bewerkt:
Klik "BMW"
0 stemmen
Klik "BMW"
U heeft al gestemd...

Ik ruik een complot :o

Ow laat maar, nu doet hij het wel *O*
 
Laatst bewerkt:
Duh Gilles.

De meest merkentrouwe rijders zijn Triumph rijders.
Die staat niet in je poll....

Maar ooit ben ik per ongeluk op een triumph terecht gekomen en sindsdien ben ik redelijk verliefd op die 3cylinders.
Heb er nu 4 gehad.

Eigenlijk was ik vanaf kindsaan een Ducati-man. Maar ik heb gewoon geen zin in het geklooi.
 
Is Yamaha niet waardig om in het Poll rijtje een eigen regel te krijgen?

Ik rij nu pas twee motoren lang maar ben blijkbaar (niet over nagedacht) nog trouw aan a Yamaha...
 
Boeit me niet, zie nog wel wat er hierna komt.
Ik zal niet veel voorkomen op de bangalijstjes, het merk moet wel wat te bieden hebben anders loop ik naar de volgende.
 
Carriere gestart op een Yamaha maar daarna over op Kawasaki en dat zal altijd zo blijven. Tenminste, zolang Kawasaki "dikke sport/toerders" blijft maken want dat is altijd al de keuze geweest. Zie ook mijn motorstek :)
 
Ik heb een dozijn off-roadjes gehad, allemaal Honda's (XL/XR 250 t/m 680)
Mijn eerste wegmotor was een Yamaha FZR1000
Mijn huidige motoren zijn toevallig weer beide Honda's
Een echte opvolger weet ik nog niet, maar ik neig naar een 2cil literfiets zoals mille/tuono
alhoewel die minder geschikt zijn voor mijn toepassing lijken ze me wel erg lekker

ik ben niet trouw aan Honda, maar ze hebben me al bijna 15jaar met veel plezier trouwe dienst bewezen
 
Laatst bewerkt:
3 Honda's, 3 Suzuki's, 1 Yamaha en 1 BMW verder, weet ik 1 ding absoluut zeker, voor mij in ieder geval geen Honda meer :N
 
Waarom zou ik merktrouw zijn?


Toen ik goedkoop aan een goed functionerende K75RT kon komen, ben ik voor de levensduur van deze brommert een BMW-man geworden. En als ik straks goeiekoop aan een goede stukgaatie kan komen, ga ik Italiaans rijden.
 
Duh Gilles.

De meest merkentrouwe rijders zijn Triumph rijders.
Die staat niet in je poll....
|( stupido! Mooie motoren ook!
Maar ooit ben ik per ongeluk op een triumph terecht gekomen en sindsdien ben ik redelijk verliefd op die 3cylinders.
Heb er nu 4 gehad.

Eigenlijk was ik vanaf kindsaan een Ducati-man. Maar ik heb gewoon geen zin in het geklooi.
Is Yamaha niet waardig om in het Poll rijtje een eigen regel te krijgen?

Ik rij nu pas twee motoren lang maar ben blijkbaar (niet over nagedacht) nog trouw aan a Yamaha...
Ah fok, sorry. Had eerst een beter lijstje, maar die poll verdween in cyberspace -O-
 
Eerst honda, toen honda, toen suzuki, toen yamaha, yamaha, yamaha. Merkentrouw aan yamaha, totdat ze k*tmotoren gaan maken natuurlijk, maar dat is ze nog niet gelukt.
 
Voor dagelijks gebruik erg blij met de Beemer. Als ik het geld zou hebben zou ik gewoon lekker een merkenslet zijn en er een Tuono of RC8 bij kopen, en een Victory Vision Tour voor de vakanties...

He, lekker zo'n vrijdagochtend...
 
Heb eerst een Suzuki gehad, ik ga morgen kijken voor een Honda (Fireblade) maar begin nu ook te twijfelen over een Aprilia (RSV Mille)

Denk dat het de Honda wordt.

Daarna rustig aan sparen voor een Duc :+
 
Ach, ik heb ooit een Suzuki Savage gehad. Ik had er een prima motor aan, hoewel heel veel exemplaren sneuvelen door verkeerd onderhoud en daarom heet het een slechte fiets te zijn.

Of: ik heb een 2002 Renault Laguna gehad. Voor de eerste beurt was ik al zo vaak bij de garage langs geweest dat ik iedere medewerker bij naam kende. Toch schijnt bijvoorbeeld een Twingo weer een veel betere keuze te zijn.

Of: de BMW boxers uit de 80-er jaren waren onverwoestbaar, zeker in verhouding met hetgeen andere merken op de markt gooiden. Maar, zijn de moderne BMW's nog steeds zo extreem veel beter dan de andere merken? Of zijn het nu een overpriced toerfietsen die hetzelfde presteren als goedkopere concurrenten?
 
Ik ben erg tevreden met mijn ouwe Honda.
Er gaat wel eens iets stuk van ouderdom, maar dat repareer ik of vervang het met onderdelen van de vorige ouwe Honda.
Als hij het echt niet meer doet... komt er hoogstwaarschijnlijk weer exact zo'n zelfde, met een kleine kans op een modernere V4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan